תופעת האובדנות בקרב בנות דרוזיות

הרצון בקרב בנות דרוזיות לסיים את החיים בנטילת כדורים וכל מני חומרים רעילים בעליה משמעותית בחודשים האחרונים, התופעה מתחלקת לשני חלקים, חובה על המוסדות האחראים לתקוף את התופעה מהשורש, כרגע זה מתבטא בנזק גופני ולא במוות.

26.05.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תופעת האובדנות בקרב בנות דרוזיות

לבתי חולים באזור חיפה מגיעים חולים רבים בכל יום מכל האזורים ושמגיעה צעירה או אישה שניסתה לשים קץ לחייה הדבר דורש טיפול ותשומת לב אחרת, אבל כאשר מדובר בחברה הדרוזית הדברים מטופלים אחרת ולפעמים בצורה פחות מקצועית בגלל הבושה.

התופעה שנמצאת בעיקר בקרב צעירות שגילם נע בין 19 עד 24 שבדרך כלל היאוש הוא לחץ אישי שעוד לא למדו להתמודד עם הלחצים השונים בחיים ולפעמים זה בא כמחאה נגד אותו בית שהן נולדו בו בלי להפעיל מחשבות או רגש.

בחורההמקרים הנ"ל הם מעטים לעומת הגילאים היותר מבוגרים שגילם נע בין 29 לגיל 35 שם, מדיווחים רבים מגיעות בחורות לבית חולים עם חבלות קשות ונזק גדול יותר מהצעירות בגילאים הקטנים.

אם בוחנים במשך שנה את המקרים של הצעירות שהגיל שלהן מ19 עד 24 מזהים שהן כלל לא התכוונו לשים קץ לחייהן, אלא להפנות תשומת לב בעיקר, אבל מצד שני הן גורמות נזק עצום שמתגלה בגיל מבוגר לאישיות שלהן ששום דבר בעולם לא היה מצדיק את מעשיהן באותו זמן.

עוד מגלים שכל מי שעבר ניסיון אובדני לעולם לא ידבר על המקרה בעתיד עם שום אדם, למרות שהדבר משאיר צלקת עמוקה בנפשה של אותה בחורה שמתקשה לפתוח את הדברים בפני הסובבים אותה.

בחורהאצל בחורות בוגרות בגיל 29 ומעלה מקרים אובדניים יכולים להגיע בגלל יאוש אישי שפתאום החושך משתלט על החיים שלהן ואז הן משתמשות בכל מני מזיקים לפגוע בעצמם בנשמה שלהן וברוב המקרים הדבר לא מוביל למוות, אלא לנזק בלתי הפיך שמסבך להן את החיים עוד יותר .

תופעת ההתאבדות וניסיונות ההתאבדות נתפסת בעדה הדרוזית כתופעה לא רצוייה ובכל מקרה שישנו מתאבד צעיר, הדברים מובלים למקומות לא נכונים רק כדי להסית את האמת למקום אחר.

משפחות שאבדו ילדים במקרים דומים לעולם לא חוזרים להיות אותם משפחות כפי שהיו לפני המקרה וברוב המקרים אירוע נוסף יתרחש במשפחה שוב.

מד"א עוספיהההסברה והתמיכה באנשים החלשים היא מתבקשת ביותר ואם מזהים אדם בחברה שמרגיש לא טוב עם עצמו והשמיע או שידר ייאוש לקרוביו, על אותם קרובים לפנות לטיפול מידי בפני בעל מקצוע, לפני שיהיה מאוחר ולא לזנוח את הזועק למצוקה עד שייעשה מעשה.

הגיע הזמן שהחברה הדרוזית כמו שהשתחררה בהתנהגותה ויצאה מהכפר לעולם הרחב, לטפל בשרשרת המקרים שנרשמים ביום יום, כאשר הטיפול היחידי למקרים כאלה, הוא רק בבית החולים ויום אחרי שהבחורות משתחררות, הן נשארות לבד.

עד היום מתוך כל הניסיונות לשים קץ לחיים בקרב בנות, נרשם מקרה מוות אחד, מתוך מאה אחוז.

בקרב בנים התופעה גדולה ומסוכנת יותר, מעל 90 אחוז מהניסיונות הסתיימו במוות.

תגובות

2. בחורה לפני 8 שנים
יש הרבה מה לעשת ולא עושים
1. דלית אל כרמל לפני 8 שנים
אני הלכתי על ארבע

מומלצים