בכפרי הכרמל מוכרים אלכוהול גם לילדים

בכל יום עוד ילד ונער מסתבך בפרשה, אם זה בתאונות אלימות וגניבות ופגיעה ברכוש האחר ועוד וזה נובע מצריכת אלכוהול שבהישג יד ממקומות בהם מוכרים ללא התחשבות גם לקטינים.

27.05.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בכפרי הכרמל מוכרים אלכוהול גם לילדים

נגע האלכוהול בקרב בני הנוער הוא מכת מדינה ומכה עוד יותר קשה לעדה הדרוזית שמאפשרת לחנויות שונות להיפתח לאורך כל רחובות הכפרים שבעיקר מוכרות אלכוהול וסיגריות ואשר מורשות לפי חוק לפעול עד שעה 23:00 בלילה.

לאור חוסר אכיפת החוק בכפרים בשעות הקטנות של הלילה החנויות ממשיכות לעבוד עד הבוקר והאלכוהול נמכר לכל מזדמן ללא הבדל, בודדים הם שמכבדים את החוק ולא מוכרים אלכוהול אחרי השעה 23:00 בלילה.

הבעיה העיקרית שהורים לילדים רבים עסוקים בדברים שלהם ובינתיים סומכים על החברה והאחראים שישמרו שהילדים שלהם לא יגעו בדברים האסורים וזה בפועל לא קורה, כל מי שמסתובב ומכיר את פני הכפר מבין באמת לאיזה מצב חשופים הילדים של הכפרים בשעות ערב ולילה.

בכל שנה נפתחים 9000 תיקים פליליים על אלימות של בני נוער על רקע שימוש באלכוהול, שהפך למכת מדינה ועדיין אין חקיקה התובעת איסור מכירה של משקאות אלכוהוליים ברדיוס מוגדר ממוסדות חינוך.

שימוש היתר באלכוהול מהווה איום אסטרטגי על החברה הישראלית ומדינת ישראל, כי אמנם ישראל מצויה במקום ה- 37 בעולם בצריכת אלכוהול.

השימוש לרעה באלכוהול הוא גורם סיכון עיקרי של מחלות רבות, בין הנחות היסוד של האסטרטגיה העולמית להפחתת נזקי השימוש באלכוהול מצויים היכולת לאיתור מוקדם ומתן ייעוץ ממוקד וקצר מועד לאנשים עם דפוסי שתייה בעייתיים.

בישראל הצריכה הממוצעת לנפש לשנה עומדת על 2.5 ליטר אלכוהול נקי בעוד שבאירופה היא עומדת על 12.5 ליטרים, הבעיה העיקרית היא שמניעה והפחתה של נזקי אלכוהול אינה מקבלת קדימות בקרב מקבלי החלטות.

הדרישה של המשפחות ובעיקר הורים לילדים, לפעול נגד התופעה ולאכוף את החוק ולמנוע מכירת משקאות משכרים לקטינים ולמנוע מכירת אלכוהול אחרי השעה 23:00 בלילה.

תגובות

12. להתעורר לפני 8 שנים
חוץ מהאדמות שנמכרו לאזרחים מחוץ לכפר ע"י נדל"ן ד
11. מוסקוביץ לפני 8 שנים
ראש המועצה
10. חלבי קוח לפני 8 שנים
כולם יודעים מי מוכר
9. דליה לפני 8 שנים
הדג מסריח מהראש
8. אמא לחוצה לפני 8 שנים
עבר כל גבול
7. רוגי לפני 8 שנים
עברינים
6. ؟؟؟ לפני 8 שנים
מסוכן מאוד
5. فهمان לפני 8 שנים
اعراس حفلات
4. הורה מודאג לפני 8 שנים
// בואדי אלפש
3. בחורה לפני 8 שנים
מיותר להגיד כמה קשה המצב
2. ואדי אלפש לפני 8 שנים
זה התחיל בשכונה
1. אמא לילד לפני 8 שנים
הכפר מפחיד אותי

מומלצים