צעיר נפגע קשה מירי

סמוך לשעה 03:30 נמסר למד"א על צעיר בשנות העשרים לחייו שנפצע בכפר בסמת טבעון. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהוזעק טיפל בנפגע כבן 25 ופינה אותו במצב קשה לבית החולים רמב"ם כשהוא סובל מפציעה בראשו.

29.05.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון

 

 

הרחבת גבולות,דליה טוב שיש ח"כ ערבי

תמונה לדוגמההרחבת גבולות של דאלית אל כרמל מתעקבת גם שמדובר רק ב400 דונם, בדיון במליאת הכנסת בדצמבר 2015 ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא העלה לסדר והשר בינט ענה בשם הממשלה, למי הרחיבו ולמי לא ומה עם כספי המס לדליה ועוספיה ופראדיס וגסר אלזרקה

 

הדברים שמעלה ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא הרשימה המשותפת הם באו לשרת את הישוב הערבי בישראל והשר בינט מספק את כל התשובות איזה ועדות סימו את עבודתם ואיזה לא ומה עם הכספים שמגעים מאזורי תעשיה לכפרים הלא יהודים בינהם דליה עוספיה והשאר.

חשוב לקרא את הדברים לעומק ולהבין שלכפר הדרוזי יש נבחרים אבל ככל הנראה הם לא יודעים מה חשיבות הדברים למען עתיד הישוב הדרוזי שמופקר לחלוטין.

ח"כים נוכחים 105 מהם 3 חברי כנסת דרוזים חמד עמאר עבדאללה אבו מערוף איוב קרא נעדר כרגיל.

ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא הרשימה המשותפת: "בסם אללה א-רחמאן א-רחים. גברתי היושבת-ראש, אדוני השר, הממשלה הקודמת הקימה צוות 120 יום, אשר מטרת הצוות הזה, לפי ההגדרה ואני מצטט: להתמודד עם מצוקת הדיור ביישובי המיעוטים הוועדה עשתה עבודה, הצוות הזה עשה עבודה, הכין דוח, העביר אותו לממשלה, הממשלה אימצה אותו אבל בסעיף 65 של הדוח הזה הייתה כותרת".

תמונה לדוגמהח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא:"בסעיף 65 של הדוח הזה הייתה כותרת הקמת ועדת גבולות קבועה ליישובי המיעוטים ואני מצטט את מה שרשמו בהמלצה הצוות מציע כי במסגרת החלטת הממשלה ליישום המלצות אלו, ימנה שר הפנים ועדת גבולות מתמדת, אחת או יותר לכלל יישובי המיעוטים, אשר תבחן את הצורך לשנות את גבולות יישובי המיעוטים ואת מרחבי התכנון בהתאם, כך שתאפשר הגדלה משמעותית של שטחי הפיתוח בתוך גבולות היישובים שבהם ניתן לפתח מתחמים לדיור. משרד הפנים יקבע את הכללים לפעולת ועדה זו ואת משך עבודתה. בנוסף לאמור, מציע הצוות לתקן את החוק לקידום מתחמים מועדפים לדיור".

ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא: "הממשלה החליטה לאמץ את המלצות הצוות הנ"ל בהחלטה מס' 346 מיום 5 באוגוסט 2015 השנה, אך התעלמה מהקמת ועדות גבולות, ושר הפנים לא הקים ועדות כאלה, למרות שזה בסמכותו; אפילו הוא לא צריך החלטת ממשלה, כי זה חלק מהסמכות של שר הפנים להקים ועדות גבולות ועדות כאלה היו, וכל הזמן יש ועדות".

"משום מה, שרי הפנים במשך שנים רבות, כל הזמן כשיש הרחבה או תיקון לתחומי שיפוט של היישובים הערביים, הם לא חותמים אפילו על המלצות שמוגשות אליהם. אז ההמלצות של צוות ה-120 מדברות בעד עצמן, הן במפורש מדברות על הצורך להגדלה משמעותית בשטחי השיפוט של היישובים הערביים".

"אנחנו פשוט מבקשים ואלה גם המלצות של הצוות, שלא אנחנו הקמנו מבקשים להעביר לנו חלק מהמקרקעין שהמדינה הפקיעה מהיישובים הערביים והעבירה לתחום שיפוטן של המועצות האזוריות".

ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא:"עיכוב בהרחבת תחומי השיפוט של היישובים הערביים מונע את האפשרות להרחבתם ולאישור תוכניות מתאר, יש יישובים שהוכנו להם תוכניות מתאר לפני יותר מעשר שנים והן מקובלות על הוועדות המחוזיות, ולמרות זאת תוכניות אלה תקועות כי אין ועדות גבולות שימליצו על הרחבת תחום השיפוט, כי כדי להרחיב את היישובים האלה גם למתאר, צריך להרחיב את תחומי השיפוט".

תמונה לדוגמה"אני אתן את הדוגמה של הכפר ג'לג'וליה, כפר בשרון, שהתוכנית שלו עברה את הישיבה של הוועדה המחוזית במרכז, ברמלה. ההחלטה להפקיד את התוכנית בתנאי של שינוי גבולות השיפוט, ומה שמדובר זה על כמה מאות דונמים שצריכים לקחת מתחום שיפוט של המועצה האזורית דרו השרון, שהשטחים שלה, אם ייוחסו למספר התושבים, הם אסטרונומיים".

ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא: "אני פונה גם לכבוד השר ואני רוצה שתשמע אותי בנקודה הזו, כי זה ממש נוגע גם למשרד שלך בלי הרחבת תחומי שיפוט אין אפשרות לבנות מבני ציבור, ובמיוחד כיתות לימוד מספיקות ואני אומר, מספיקה האמירה של  תמיר בן משה, מנהל מינהל הפיתוח במשרדך, במשרד החינוך, והוא אחראי על הבנייה, היה דיון בוועדת הפנים אחרי הצעה לסדר היום שאני הגשתי, קראתי לזה "אפליה במספר כיתות בין היישובים הערביים ליישובים היהודיים". הוא אמר באלה המלים: אפילו אם המשרד והמדינה תעמיד לידי, תיתן לי את הכסף שאני צריך לבנות ולסגור את כל המחסור בכיתות לימוד במגזר הערבי, אני לא יכול לבנות יותר מ-10% מהכיתות האלה. למה? כי אין לי קרקע לבנות עליה מבני חינוך. זה המצב. המצב הזה, הכירו בו אנשים של צוות 120 יום, וזה לא זז".

ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא: "אם אנחנו נבדוק גם חלק מהאפליה, שהיא, אני אומר, בניגוד לחוק, אני אתן דוגמה שהיא קצת רחוקה אבל היא לעניין, מהעניין של הרחבת תחומי השיפוט. עשיתי בדיקה, כי לאחרונה היו שתי ערים יהודיות שערבים קנו בהן מגרשים לבנייה, שזה עפולה ואופקים, וקמה צעקה, וכל הגזענים באו ועלו ולמה ישנו את הצביון וכו' וכו' בלי להיכנס לכל הפרטים האלה, אבל אני אתן השוואה, אופקים לא רחוקה מרהט, נכון? גיאוגרפית לא קבעתי, אבל זה המצב, מספר התושבים אני אתן נתונים מספר התושבים לסוף 2014 ברהט הוא כ-57,000, במדויק: 56,900 תושבים. המצב הסוציו אקונומי של רהט הוא 1, מענק האיזון של רהט הוא 24,077,000. אופקים בסוף 2014 מספר התושבים הוא 25,295, המצב הסוציו אקונומי הוא 4 ומענק האיזון 34,440,000 שקל".

ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא: "הדרישה שלי מהשר זה להקים ועדות גבולות לאלתר ולקבוע לוחות זמנים, כלשון ההמלצה לוחות זמנים לוועדות האלה לסיים את העבודות שלהן ושר הפנים, שיחתום על ההמלצות, כי אחרת אני אמליץ לכל אזרח ערבי שאין לו מקום, במקום ללכת ולבנות, אז בכל מקום שיתפרסמו מכרזים למגרשים בכל יישוב עם רוב יהודי, ללכת ולקנות שם ואני אדרוש גם, ואנחנו גם נגיע לבג"ץ במקרה הצורך, כי נרצה שם גם מסגדים ונרצה גם בתי ספר לערבים".

תמונה לדוגמהבתגובה בשם הממשלה ענה שר החינוך ח"כ נפתלי בנט הבית היהודי:"גברתי היושבת-ראש, חברי חברי הכנסת, כל רשות מקומית המעוניינת להקים ועדת חקירה לשינוי גבולות, חלוקת הכנסות או שינוי מעמד מוניציפלי, פונה למשרד הפנים בבקשה להקמת ועדה ומטופלת באופן מהיר ואפקטיבי, יש פה רשימה של ועדות שסיימו עבודתן ועסקו ברשויות מקומיות מהחברה הערבית: ועדה לשינוי גבולות בין סח'נין למשגב; ועדה לשינוי גבולות בין כאוכב אבו-אלהיג'א למשגב; שינוי גבולות בין רהט, בני שמעון ואל-קסום; בין כפר-ברא לכפר-קאסם, חלוקת הכנסות מאזורי תעסוקה עתידיים בחיפה אל מול דאלית-אל-כרמל, עוספיא, פוריידיס וג'סר-א-זרקא יחד עם רשויות מקומיות נוספות, שינוי מעמד מוניציפלי של עראבה לעירייה; שינוי גבולות עוספיא עם שטח חסר מעמד מוניציפלי, שינוי גבולות בין יפיע, מגדל-העמק ועמק יזרעאל; שינוי גבולות בין ביר-אל-מכסור ומשגב; שינוי גבולות וחלוקת הכנסות בין דימונה נבטים והמועצות המקומיות כסייפה, ערערה בנגב, אל קסום, ערד ומיתר; שינוי גבולות וחלוקת הכנסות בין רמת נגב, ירוחם, מצפה-רמון, שגב-שלום, ונווה-מדבר; שינוי גבולות וחלוקת הכנסות בין מתקני רמת בקע ובין באר-שבע, ירוחם, נווה-מדבר, ח'ורה, שגב-שלום, תל-שבע וערערה-בנגב".

שר החינוך ח"כ נפתלי בנט :"יש גם ועדות שפועלות ונוגעות לרשויות מקומיות בחברה הערבית: שינוי גבולות וחלוקת הכנסות בין בוסתן אל-מרג', אל-בטוף, עפולה, עמק יזרעאל, גלבוע – הוועדה צפויה לסיים עבודתה בקרוב; חלוקת הכנסות מהמועצה התעשייתית תפן, הכוללת את הרשויות המקומיות ינוח-ג'ת, כסרא-סמיע ופקיעין, ועוד ועוד, רשימה ארוכה מאוד".

שר החינוך ח"כ נפתלי בנט : " יש רשימה של 23 ועדות נוספות דברים שנמצאים בשלבי בחינה במשרד הפנים והשלמות מצד הרשויות המקומיות: משגב, דיר-אל-אסד ובענה; בירכא ושטח חסר מעמד; נצרת, נצרת-עילית ועמק-יזרעאל; כפר-כנא, עיריית נצרת-עילית ושטח חסר מעמד מוניציפאלי; לקיה, עומר, באר-שבע; מעלות-תרשיחא ומטה אשר; פקיעין ומעלה-יוסף; טורעאן וגליל תחתון; בסמה והמועצה האזורית מנשה; ג'לג'וליה ודרום השרון; דאלית-אל-כרמל ושטח חסר מעמד; ערערה ושטח חסר מעמד; מג'ד אל כרום ומשגב; שינוי גבולות בין כסייפה לשטח חסר מעמד מוניציפלי; עילבון ומשגב; עילבון והמועצה האזורית גליל תחתון; טובא-זנגריה וגליל עליון; מג'דל-שמס והמועצה האזורית גולן; מרום הגליל ומע'אר; סאג'ור ומרום הגליל; ערערה, המועצה האזורית מנשה, כפר-קרע ושטח חסר מעמד; קלנסואה, טייבה ולב השרון; שיבלי".

ההצעה של ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא הועברה לדיון בוועדת הפנים.

תמונה לדוגמה

תגובות

מומלצים