הוגשה בקשה לשלילת אזרחות המחבל עלאא זיוד מאום אלפחם

בעקבות פניית השר דרעי, הוגשה בקשה לשלילת אזרחותו של עלאא זיוד, תושב אום אל-פחם שהורשע בארבעה ניסיונות רצח, זיוד ביצע פיגוע דריסה ודקירה כנגד חיילים ואזרחים בצומת גן שמואל.

30.05.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הוגשה בקשה לשלילת אזרחות המחבל עלאא זיוד מאום אלפחם

פרקליטות מחוז חיפה (אזרחי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר בקשה לביטול אזרחותו של עלאא זיוד, תושב אום אל-פחם, אשר ביצע פיגוע דריסה ודקירה כנגד חיילים ואזרחים בצומת גן שמואל בחודש אוקטובר אשתקד והורשע ע"פ הודאתו בארבע עבירות של ניסיון לרצח ובעבירה של החזקת סכין שלא כדין ממניע גזעני.

הבקשה הוגשה בעקבות פנייתו של שר הפנים ובאישור היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט.

מהבקשה, שהוגשה באמצעות פרקליטות מחוז חיפה (אזרחי), עולה כי בתאריך 01/03/16 הודיע שר הפנים על כוונתו לבטל את אזרחותו של זיוד, לפי סמכותו ע"פ  חוק האזרחות, בגין הפיגוע אותו ביצע זיוד בתאריך 11/10/15, כאשר דרס ודקר ארבעה אזרחים ישראלים, ביניהם שני חיילים, אשר חלקם נפצעו באורח קשה.

בתאריך 08/03/16 הורשע זיוד, על פי הודאתו, ע"י בית המשפט המחוזי בחיפה בארבע עבירות של ניסיון לרצח ובעבירת של החזקת סכין שלא כדין ממניע גזעני.

בהמשך, התכנסה הוועדה המייעצת לשר הפנים והחליטה פה אחד להמליץ על ביטול אזרחותו של זיוד. בהחלטתה קבעה הוועדה כי:

"מעבר לאכזריות ולחומרת המעשים כשלעצמה ולכך שקדם להם תכנון מוקדם, נוכח העבודה שהמעשים נעשו ע"י הנדון כחלק מגל טרור ערבי כנגד מדינת ישראל ותושביה היהודים, מעשה זה מהווה מעשה מובהק של הפרת אמונים למדינת ישראל. משקל משמעותי לחומרה יש ליתן לכך שהנדון הינו אזרח ישראל אשר ניצל את חופש התנועה הנתון לו מכוח אזרחותו על מנת לפגוע בחפים מפשע וזאת על רקע אידיאולוגי, תוך הזדהות עם ארגוני טרור הפועלים כנגד המדינה, בעיצומו של גל טרור, בהמלכו נרצחו ונפצעו אזרחים רבים". 

תגובות

מומלצים