דרעי אישר שינוי גבולות בין עיריית סחנין ומשגב

הרחבת גבולות לפי התוכניות שהגישו העיריות והמועצות לועדה שבחנה את הבקשות לרוב אושר, רק דאלית אל כרמל שלא יודעת להגיש נכון בקשתה הדחופה תקועה, למרות שמדובר רק ב400 דונם ולא מעבר.

31.05.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
דרעי אישר שינוי גבולות בין עיריית סחנין ומשגב

שר הפנים אימץ את המלצות ועדת החקירה לשינוי גבולות בין עיריית סחנין והמועצה האזורית משגב: כ- 1800 דונם יועברו לסח'נין לפיתוח עתידי.

בתאריך 27.11.2013 מונתה ועדת חקירה על מנת לבדוק ולהמליץ בדבר שינוי תחום השיפוט בין עיריית סחנין והמועצה האזורית משגב, בנוגע לשטחים המסומנים במפת הבקשה.

 יו"ר ועדת החקירה היה פרופ' ערן רזין וחברי הוועדה מר יהודה וולמן, גב' צופיה סנטו ומר רקאד טאפש ז"ל.

בשל גידולה הדמוגרפי של סחנין, חוסר קרקעות לפיתוח לטענתה והגדרת מעמדה כעיר, עיריית סחנין הגישה כמה פעמים בקשות להרחבת שטח שיפוטה.

בתאריך 21.1.2004 מינה משרד הפנים ועדת חקירה, בראשותו של פרופ' גדעון ביגר, בעניין גבולות עיריית סחנין עם המועצה האזורית משגב. בשנת 2005 המליצה הוועדה ברוב דעות להעביר לעיריית סחנין שטח של 1,716 דונם. המלצות הוועדה לא יושמו, עקב אי הסכמתה של סחנין להמלצות.

לאור אי יישום המלצות הוועדה, פנתה סחנין למשרד הפנים בבקשה מחודשת בשנת 2012  וכאמור, בנובמבר 2013 מונתה הוועה הנוכחית אשר אישרה העברת כ1800 דונם לפיתוח אזור תעסוקה משותף, שכונות מגורים ופארק עירוני משותף.

השר דרעי: "סח'נין היא עירייה בעלת צורכי פיתוח משמעותיים בטווח הקצר והארוך, תוספת שטחי השיפוט בהיקף של כ-1800 דונם יהפכו אותה בתוך שנים ספורות לעירייה איתנה עם אזור תעשייה עתידי משותף עם משגב, פארק עירוני ושכונות מגורים חדשות, שינוי הגבולות הוא מפתח לצמצום פערים בין רשויות מקומיות".

אריה דרעי

תגובות

2. תושבת לפני 8 שנים
מעצבן נורא
1. אדם שפוי לפני 8 שנים
עם נבחרים כמו שיש לנו נקבל רק פירורים.

מומלצים