מיזם לעידוד העסקת עובדים עם מוגבלות

כלי נוסף לעידוד העסקת אנשים עם מוגבלות יוצא היום (ב') לדרך מרכז השאלה של ציוד הנגשה נייד ומתקדם, יסייע למעסיקים להנגיש את מקום העבודה.

02.06.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מיזם לעידוד העסקת עובדים עם מוגבלות

המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה במשרד הכלכלה בשיתוף הקרן לפיתוח שירותים לנכים במוסד לביטוח לאומי השקיעו 4 מיליון שקלים במיזם החדשני, שיופעל באמצעות יד שרה.
 
מיכל צוק, משנה למנכ"ל והממונה על התעסוקה, משרד הכלכלה והתעשייה: העסקת אנשים עם מוגבלות היא משימה לאומית ואנו מרחיבים היום באופן משמעותי את סל הכלים לקליטת עובדים עם מוגבלות. באמצעות מרכז ההשאלה נוכל להסיר חששות של מעסיקים ולסייע כלכלית בהתאמות הדרושות על מנת להגביר את שילובם של בעלי מוגבלות בשוק העבודה
 
עו"ד איציק סבטו , מנהל קרנות הביטוח הלאומי: זהו פרויקט דגל נוסף של קרנות הביטוח הלאומי שמיועד להביא לשילוב מירבי של אנשים עם מוגבלות בחברה ובתעסוקה. הקרנות משקיעות מאות מיליוני שקלים בשיפור איכות החיים של אוכלוסיות מודרות בישראל ואנחנו שמחים לחבור לגופי הממשלה ולעמותות השונות במטרה לפתח שירותי רווחה חדשים שיצעידו את החברה הישראלית להכרה בשונה, הידברות ושילוב.
 
מיזם ההשאלה "יד לתעסוקה שווה", מיועד לעסקים פרטיים, לגופים ציבורים וממשלתיים, מוסדות להכשרה מקצועית, לעצמאיים ולמבקשים לקיים ראיונות עבודה. במרכז יועמדו לרשות המעסיקים, ללא התחייבות, שלל אמצעים ליצירת סביבת עבודה נגישה שיאפשרו למעסיק לבחון  את התאמת המועסק למשימות המוטלות עליו מבלי שיתבקש לרכוש מראש את הציוד הנחוץ. בין עשרות החפצים ניתן למצוא: מסכים וציוד דיגיטאלי המותאם ללקויי ראייה, ציוד הגברה המיועד לליקויי שמיעה, שולחנות חשמליים וכסאות מיוחדים כמו גם עמדות עבודה מותאמות לאנשים עם מוגבלות פיזית. הציוד יושאל לתקופת זמן קצובה.
מאגר הציוד להשאלה הורכב על ידי אנשי מקצוע מתחום ההנגשה ועל סמך הצרכים שעולים מן השטח. השירות ילווה בייעוץ של מורשה נגישות, אליו יוכל המעסיק לפנות לצורך סיוע בהתאמה הנדרשת.
 
בישראל חיים 800 אלף אנשים עם מוגבלות בגילאי העבודה. נתוני ההעסקה הנמוכים של אנשים עם מוגבלויות מצביעים על כ- 57% בלבד מכלל האנשים עם מוגבלות שמועסקים בשוק העבודה, שיעור הנמוך משמעותית משיעור התעסוקה של האוכלוסייה ללא מוגבלות אשר עומד על 74%.
 
דפנה מאור, ראש המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות: זוהי חוליה נוספת בשרשרת הסיוע שאנו מעניקים למשק במטרה לשפר את מצב התעסוקה של אנשים עם מוגבלות. אין שום סיבה שאדם עם מוגבלות ירוויח פחות מהממוצע או יעבוד בעבודה שאינה הולמת את כישוריו. הקשיים בדרך להעסקה מגוונת יותר ברורים לנו ואנו קוראים למעסיקים להסתייע בנו על מנת ליצור מקומות עבודה נגישים, מתחשבים ונעימים לעשרות אלפי אנשים עם מוגבלות שרק מחכים להצטרף בכבוד לשוק התעסוקה.
 
משה כהן, מנכ"ל יד שרה: "'המיזם החשוב משתלב במטרת יד שרה – לקדם נגישות בישראל ולאפשר לאדם עם מוגבלות להיות חלק מהחברה ופעיל בה. אנו שמחים להיות שותפים בו", לאורך 40 שנות עשייה ועם מערך של מעל 6000 מתנדבים הפרוש ב-107 סניפים ברחבי ישראל צברה יד שרה ניסיון רב בהעמדת קשת רחבה של כלים לרשותו של המתמודד עם קשיי תנועה ותיפקוד. ניסיון זה יעמוד עתה לרשות המעסיק והמועסק בתהליך השאלה על פי מיטב מסורת השירות באהבה של יד שרה".

תגובות

מומלצים