המגזר הדרוזי נשכח ע"י משרד האוצר ומשרד החינוך

חה"כ חמד עמאר: "הדרוזים מופלים לרעה גם בעניין הקייטנות המסובסדות, בתכנית "אתגרים" האמורה לסבסד קייטנות לכתות ג-ד למגזר המיעוטים, הדרוזים אינם נכללים, כאילו הם אינם חלק מבני המיעוטים".

16.06.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
המגזר הדרוזי נשכח ע"י משרד האוצר ומשרד החינוך

חה"כ חמד עמאר: "בעקבות פניות רבות שקיבלתי מהורים לילדים בכתות ג-ד בשאלה האם ילדיהם נכללים בסבסוד חינם לקייטנות , ערכתי בדיקה מקיפה והתברר לי , להפתעתי הרבה, שהמגזר הדרוזי נשכח ע"י משרד האוצר ומשרד החינוך, ובתכנית "אתגרים" האמורה לסבסד קייטנות לכתות אלה למגזר המיעוטים הדרוזים אינם נכללים, כאילו הם אינם חלק מבני המיעוטים.

מדובר בסך הכול על 5,316 תלמידי כתות ג-ד השייכים למגזר הדרוזי שהוצאו מהתכנית – לעומת 60,000 ילדי כתות ג-ד  ממגזר המיעוטים שיזכו לסבסוד חינם בקייטנות אלה.

אני עדיין תוהה מנסה להבין אך לא מצליח - מדוע?  לא אסכים לקבל שום תשובה אחרת משר החינוך חוץ מתשובה אחת שתלמידי כתות ג-ד במגזר הדרוזי יהנו מהסבסוד בדיוק כמו שאר הילדים.

חמד עמארכידוע לכם מצבה של הסוציואקונומית של העדה הדרוזית הוא לא מזהיר, בלשון המעטה אני אומר די! לזלזול בבני העדה.

התברר לי כי גם במנגנוני ההקצאה בתכנית 922 להעצמת מגזר המיעוטים הוצאו שוב הדרוזים והצ'רקסים.

כמה מילות הסבר על מנגנון ההקצאה – לכל משרד ממשלתי הנכלל בתכנית זו מתווספים לתקצוב המקצועי עוד 20% לתקציב המיועד למגזר הלא יהודי..

לדוגמא אם הממשלה מקצה לחברה למתנ"סים 100 או 200 או 300 אלף ₪ ,לסכום זה מוסיפים עוד 20% המיועדים למגזר הלא יהודי – לאכזבתי הרבה שוב מופלה המגזר הדרוזי לרעה ומוחרג מהקצאה זו!

אנחנו היום נמצאים בקואליציה לא אסכים שאפליה כזו תמשיך! אני קורא מכאן לשר האוצר שבידיו כל התקציבים תפסיק את האפליה של מנגנוני ההקצאה לבני העדה! אני קורא מכאן גם לשר החינוך שנושא סבסוד הקייטנות לתלמידי כתות ג-ד נמצא בידיו  - לתקן את העוול והאפליה ולאפשר לתלמידים להנות מקייטנות חינם כיתר ילדי מגזר המיעוטים בגילאים אלה".

 {YouTubeVideo id=4IT-EjKNrow}

תגובות

1. פוקח עין לפני 8 שנים
כל הכבוד לחמד

מומלצים