הרשות הדרוזית לא בודקת מה שאתם אוכלים

פיקוח משרד הבריאות פועל ברשתות הגדולות בערים למרות תלונות שהופנו למשרד ולקויים, בדיקות לא בוצעו ברשתות הנ"ל, מה לעשות שבכפר הדרוזי ניתן לאכול הכול ללא בדיקה ואין בעצם על מי לסמוך כי לא בודקים, תגובות

17.06.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הרשות הדרוזית לא בודקת מה שאתם אוכלים

מה שאנו עדים לו זה ריבוי מקרים של צעירים שנזקקים לטיפול בבתי חולים כשרוב המחלות שלהם מגיעות מאוכל בעיקר.

בכפר הדרוזי מוכרים סיפורים מכל הסוגים לצורך מאכל בלי כל פיקוח, גם כאשר הוטרינר המקומי יודע, הוא מעדיף לא להתערב ואנשים ממשיכים להיפגע והדבר לא מדליק מנורה אדמות ברשויות המקומיות.

משרד הבריאות בתגובה לשאלות שלנו אומר:"על פי חוק רישוי עסקים, האחריות על רישוי עסקי המזון ופיקוח שגרתי הוא של הרשות המקומית".

משרד הבריאות: "פיקוח משרד הבריאות על עסקי המזון ביישובים הדרוזים נעשה כמו בכל היישובים בארץ: הפיקוח נערך בעקבות בקשות לחוות דעת לרישוי עסקים שהרשויות המקומיות מפנות למשרד הבריאות או בעקבות תלונות".

משרד הבריאות:"כמו כן נערכות ביקורות יזומות של המשרד בעסקי מזון גדולים כגון: רשתות שיווק מזון, אולמות שמחה, אטליזים ועוד".

משרד הבריאות:"במידה ובביקורת של המשרד מתגלים ממצאים חריגים הדורשים השמדות מזון או צווי סגירה  לעסקים, הדבר מפורסם באמצעי התקשורת באמצעות דוברות  המשרד".

מה לעשות שבשר לא מבוקר מגיע בדרכים מוסתרות למקררים נסתרים בכל מני דירות פרטיות ומשם הבשר שלא נבדק ולא ברור מקורו מגיע לאולמות שמחות ולמסעדות ולכל מני מקומות בלי כל בעיה גם כשכולם יודעים.

חלק מבתי העסק הגדולים קונים בשר בכמויות קטנות מאוד רק לצורך ביקורת שקנו ממקום מאושר ומעל 90 אחוז מהבשר מגיע לא נקי.

דגים ועופות כנ"ל מגיעים מכל מני מקומות ובדרכים לא חוקיות ומשם לצרכן המקומי.

לצורך הדיווח הזה לא נפרט את כמות החיידקים שמכיל הבשר או הדג והעוף שהאנשים אוכלים ולא נפרט כמה נזק גורם מאכל של בשר לא מבוקר לגוף האדם.

הערה: במספר נסיבות הופנו תלונות לוטרינר המחוזי ולרשות המקומית, כולם ראו איך מובילים בשר בתוך עגלת סל קניות לאחת מרשתות המזון, לא מבוקר ושום דבר לא נעשה.

אוכל

תגובות

מומלצים