זרים אנא כבדו אותנו ותנו לנו לחיות בשקט

בשנים האחרונות ,אנו כחברה מרגישים כי ידיים זרות בוחשות בתוך היישובים הדרוזים ומנסות  לטרוף את עתודת האדמות הדלילה שנשארה ביישובים הדרוזים תוך ניצול מצוקתם של אנשים שנקלעו לקשיים או תוך פיתוי אנשים במחיר גבוה מזה של השוק.

21.06.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
זרים אנא כבדו אותנו ותנו לנו לחיות בשקט

דאלית אל כרמל, הינו יישוב דרוזי מובהק עם אורח חיים ברור. יישוב דרוזי , כן, כ-95% מתושביו דרוזים והיתר אנשים מכובדים מהעדה המוסלמית.

דרוזי, זהו אדם אשר אמו ואביו נולדו כדרוזים ומקיימים אורח חיים המושתת על מורשת ארוכת שנים שעיקרה כבוד האדם , עזרה לזולת , וערבות הדדיות לכל אדם באשר הוא אדם.

העדה אינה גזענית, לעולם לא התבטאה או הסכימה להתבטאויות גזעניות ומעולם לא ניסתה לפגוע באיש כלשהו מעצם השתייכותו הדתית ו/או הלאומית ותמיד ידעה לגשר על הפערים החברתיים והפוליטיים.

הדרוזים הינם ישראלים בכל רמ"ח אבריהם. חיים באורח חיים ישראלי והפכו במרוצת הזמן לנכס חשוב למדינת ישראל ולשותפי גורל בכל אשר נעשה בה וזאת מתוך תחושת שייכות ואחריות כלפי החברה והמדינה שבה הם חיים .

את חובתם הלאומית הם ממלאים מתוך בחירה ולא רק מתוך חובה . הדרוזים אף מובילים במספר רב של תחומים ואף  מובילים  באחוז המתגייסים לצה"ל ומערכות הביטחון של מדינת ישראל.

כאמור, אורח חייהם של הדרוזים הינו מיוחד , אין נישואי תערובת , עניין הביגמיה (נשואים ליותר מאשה אחת ) אינו קיים אצלם ,קיים כבוד הדדי ומיוחד בין האנשים , מכבדים את רצונותיהם של האחרים אך בד בבד אינם יכולים לסבול כי יפגעו להם בשורשיהם ובעיקר באדמותיהם .

הדבר אינו בא מחלל ריק , רוב הישובים הדרוזים מוקפים באדמות פארק ושטח האדמה הינו מוגבל , האנשים בונים על אדמותיהם הפרטיות (כ 98% מהם ) , אדם אשר נולד למשל בדאלית אל כרמל  אינו מוכן לעבור לגור ביישוב ולו דרוזי אחר , המסורת הדרוזית הינה מיוחדת ואורח החיים היומיומי בנוי על אחווה וערבות הדדית עם כלל התושבים.

הדרוזים גם, מעולם ( לרוב ) לא קנו אדמות ולא ניסו לקנות ( על אף היכולות הכלכליות שלהם) בישובים אחרים כגון ישובים ערביים ו/או ישובים יהודים ותמיד שמרו על כבודו של כל מי שפעלו מולו.

הישובים הדרוזים, ועד לא מזמן נחשבים ( וגם היום ) לישובים הכי בטוחים במדינת ישראל ,דבר אשר מורגש בתנועת המבקרים הרבים הפוקדים את היישובים מידי יום ביומו.

לאחרונה ובעיקר בשנים האחרונות ,אנו כחברה מרגישים כי ידיים זרות בוחשות בתוך היישובים הדרוזים ומנסות  לטרוף את עתודת האדמות הדלילה שנשארה ביישובים הדרוזים תוך ניצול מצוקתם של אנשים שנקלעו לקשיים או תוך פיתוי אנשים במחיר גבוה מזה של השוק ובכך להשתלט על המשאב החשוב ביותר , על אדמות היישובים הדרוזים  שכמותם ( לרוב ) מוגבלת ואינה זמינה עוד.

יובהר כבר עכשיו כי, מערכת פורטל הכרמל מביאה את העובדות כמו שהן ואין בכוונתה , חלילה , לגרום למהומות ציבוריות נגד אותם זרים שמבצעים השתלטות על משאבי התושבים אשר נולדו וגדלו באדמת אבותיהם ,אך חברים ,העניין הינו מעבר לפעולת סחר ומכר בין איש זה או אחר , העניין הפך להשתלטות עוינת של תנועות פוליטיות מסוכנות המוכנות להשקיע כספים רבים ביישובים הדרוזים ובלבד כי הכתובת שלהם תהיה דאלית אל כרמל, כתובת של ישוב ישראלי שוחר שלום .

הדבר אינו פוסח גם על ארגוני פשיעה העושים את כל העולה על רוחם וקונים אדמות ונכסים במחירים גבוהים ובלבד שיתיישבו בדלית אל כרמל .לצערנו התוצאות מורגשות בשטח ועם עובדות לא ניתן להתווכח.!!

מצער, כי המועצה המקומית ( גם אם זה בצדק, מאחר וחוקית הרשות המקומית אינה יכולה למנוע מכירת אדמות לאנשים זרים) אינה פועלת ו/או לא רוצה לפעול למיגור תופעות מסוג אלו. אז אם המועצה ונבחרי הציבור לא יפעלו , מי אכן אמור לפעול.??

השיח'ים-( אנשי הדת )  ? מכובדים הם, אך לא ניתן לסמוך כי הם יובילו מהלכים ציבוריים, ראה כיצד מאבקם של השיח'ים באדמות מפער הקישון הושתק ונדחק .ספק אם ירצו להוביל מאבק נוסף . יש כאלה שטוענים כי כל עניין שברצונך לקטול ערב בו אנשי דת. היסטורית  הטענה הוכיחה את צדקתה !!
אז מי אמור לעשות את העבודה ? המועצה לא . אנשי הדת לא . פוליטיקאים אינם מעיזים להעלות נושא חשוב זה . אז מי כן?

לדעתנו האישית ,חייב להיות שיח ציבורי ענייני ואחראי ,חייבת לקום מועצה ציבורית המורכבת מכלל שכבות החברה הדרוזית שתכלול אנשי אקדמיה , ציבור, חינוך , אנשי דת ,תקשורת ,  נשים , קציני צבא לשעבר שיקומו ,יבהירו ויסבירו כי היישובים הדרוזים הם לדרוזים בלבד .

שיגידו מבלי להתבלבל ומבלי להתבייש כי מי שלא נולד בישוב נחשב זר . שיבהירו כי  כשם שאין אנו קונים אדמות באום אלפחם ולא בונים בתים שם , עם כל האהבה וההערכה אנחנו מבקשים כי תושבי אום אלפחם  יכבדו אותנו ולא ישתלטו על אדמותינו.

המסגד בדאלית אל כרמל

שיסבירו לחברים כי מקומות התפילה שלנו כדרוזים הם צנועים , מוסתרים ,הדת שלנו מושתת על ערכים מוסריים ומורשת ארוכת שנים  וכי לא מקובל עלינו כי ייבנה פה מסגד , הרי כפי שידוע לכולם הצריח של המסגד המתנשא לגבהים רבים יראה מכל מקום והדבר יישנה את צביון היישוב מיישוב ישראלי דרוזי ליישוב אחר .

שיגידו כי אין לנו כל כוונה לפגוע בפולחנו ובאומנתו של מאן דהוא ושיניחו  לנו לחיות עפ"י  אמונתנו . שיראו ויוכיחו לכולם כי על פני כל ההיסטוריה של האנושות ובכל מקום שאנחנו הינו המיעוט התאקלמנו וכיבדנו את הרוב ובמקום שאנחנו הרוב אנחנו מבקשים כי יכבדו אותנו. לבקש מחברינו המוסלמים , תושבי המקום, לרדת  מעניין בניית מסגד, לא צריך מואזין, הרי בתקופת הנביא מוחמד עליו השלום לא היו רמקולים ולא בנו צריח .

תושבי המקום מקובלים ומכובדים הם ,אנחנו מסכימים כי יהיו מעורבים ומתערבים בחיי היישוב, אנו גם מבינים כי אחוז הילודה שלהם גובר על החברים הדרוזים , אך לגרור למקום השקט הזה רגל זרה זו כבר התגרות, אלימות ואף ניסיון לא מכובד להשתלטות עוינת על יישובינו.

חברים , כשבגין , ראש ממשלת ישראל לשעבר , נשאל לעניין המיעוטים וזכויותיהם במדינת ישראל , ועל אף שבמגילת העצמאות נכתב כי מדינת ישראל הינה מדינה יהודית ודמוקרטית , בגין השיב כי הוא מעדיף את מדינת ישראל כמדינה יהודית מאשר מדינה דמוקרטית .

זהו סדר העדיפויות אשר חייב להנחות אותנו, אנחנו מודיעים ומכריזים מעל במה זו כי אנו  מעדיפים את היישובים הדרוזים כדרוזים ללא תנועות  אסלמיות ! אין לנו בעיה עם הזרם המתון של האסלאם, האסלאם נחשבה לתרבות שהוכיחה את עצמה עפ"י השנים, יש לנו בעיה עם חלק מאחינו המוסלמים שאינם מכבדים אותנו ובמקום להחזיר טובה תחת טובה הם פוגעים בנו. אנא מכם כבדו אותנו ותנו לנו לחיות בשקט. זהו האסלאם האמתי!.

תגובות

21. دلواني غيور לפני 8 שנים
دلواني
20. לא חשוב לפני 8 שנים
מצב גרוע ביותר
19. עיספאוי לפני 8 שנים
אנחנו הפכנו לזרים בכפרנו
18. בחור לפני 8 שנים
הבעיה גדולה עוד יותר
17. אישה לפני 8 שנים
דואגת מאוד
16. תמיר לפני 8 שנים
דחוף
15. ותיק לפני 8 שנים
כתבה חשובה וצריך ללמוד אותה טוב חשוב
14. בחור רגיל לפני 8 שנים
לא להסתבך עם החוק
13. עספאוי אסיל לפני 8 שנים
ברכות - כל הכבוד
12. חלבי לפני 8 שנים
םעם לא היו זרים אצלנו
11. כרמלי לפני 8 שנים
התעוררות
10. יוסף מ לפני 8 שנים
כתבה מעניינת וחיונית
9. حقاني לפני 8 שנים
طمع ظر ولا نفع
8. מדליה לפני 8 שנים
הנהגה מגעילה
7. זרים לפני 8 שנים
מי באמת זר?
6. דרוזי אוהב ישראל לפני 8 שנים
שכחתם שאנחנו גברים ?
5. العقرب לפני 8 שנים
يا عيب على هيك بلد
4. حر من يوم يومي לפני 8 שנים
شرحت قلبي
3. ابناء الجبل לפני 8 שנים
دار العز بدها رجالها
2. נדהם לפני 8 שנים
כל מילה בסלע
1. דורזי לפני 8 שנים
מחבלים

מומלצים