תיכוניסטים חיפאיים פיתחו אפליקציות מקוריות לשיפור המרחב הציבורי

האפליקציות, בהן מערכת רמזורים המתעדפת אמבולנסים, מתקן ייחודי להאכלת חתולי רחוב, לוח חכם לתחנת אוטובוס המציג את מועד הגעת האוטובוס בזמן אמת כולל חיווי קולי ללקויי ראייה, פותחו במרתון לילי עם מהנדסי אינטל.

22.06.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תיכוניסטים חיפאיים פיתחו אפליקציות מקוריות לשיפור המרחב הציבורי

חנייה חכמה הנשמרת במיוחד עבורך, מערכת רמזורים מתעדפת אמבולנסים, מתקן המאכיל חתולי רחוב לפי צורכי החתול ומידע קולי על זמן הגעה מדויק של האוטובוס הבא הם רק חלק מהמוצרים הטכנולוגיים שפותחו ע"י תיכוניסטים חיפאיים במסגרת מרתון "מייקטון" שנמשך 25 שעות ברציפות במרכז הטכנולוגי 'עתיד' חיפה.

המרתון, ביוזמת חברת "אינטל" עיריית חיפה ובסיוע רשת עתיד, התקיים במרכז הטכנולוגי עתיד בחיפה, החל משעות הבוקר המוקדמות וננעל למחרת היום עם הצגת התוצרים הטכנולוגיים שפותחו ע"י התלמידים.
 
לרשות התלמידים הועמדו שפע של אמצעים טכנולוגיים ובהם: בקרים של אינטל, מצלמות, חיישנים, מנועים ועוד. כמו כן, העמידה רשת עתיד לטובת המייקטון רכזי מגמות, סדנאות עבודה וציוד חדיש ובאדיבות המדעטק וחברת ideateck נעזרו התלמידים במדפסות תלת מימד וציוד לחיתוך בלייזר.

לאורך כל שעות המרתון התרוצצו מנטורים מאינטל שסייעו להם לפתח מוצר טכנולוגי תחת הכותרת "שיפור המרחב הציבורי".  התוצאות היו יוצאות דופן והתוצרים הטכנולוגיים הוכיחו שוב כי ישראל היא אכן סטראט – אפ ניישן.
 
בין האפליקציות הבולטות שהוצגו במרתון:

אפליקציה "חנייה חכמה" שפותחה ע"י צוות תלמידי הטכני בחיל האוויר. באמצעותה יכול נהג לשריין לעצמו חנייה כאשר לשם פיתח הצוות  דגם של רחוב ומחסומים היוצאים מהאדמה בשלט מרחוק.

קבוצת תלמידים מבס"מת פיתחה דגם של מערכת רמזורים היודעת לזהות רכב אמבולנס בקרבת מקום ולתעדף אותו בביטחה בצמתים עמוסים.

צוות נוסף מבסמ"ת פיתח מתקן להאכלת חתולי רחוב המחלק אוכל לחתולים לפי צרכי החתול.

קבוצה מבי"ס רוגוזין קריית אתא פיתחה לוח חכם לתחנת אוטובוס המציג את זמני הגעת האוטובוס בזמן אמת כולל חיווי קולי ללקויי ראייה בקולם המוקלט של התלמידים. הלוח הציג נתוני אמת של תחנת מרכזית המפרץ.

קבוצת תלמידים מבי"ס הריאלי הציגה מערכת לניטור חניות פנויות המבוססת על מצלמה המשקיפה על החניות ומנתחת את המצב באמצעות כרטיס מחשב אדיסון של חברת אינטל.

קבוצות נוספות פיתחו מערכות לבקרת הצפות בערים, מערכות לזיהוי מכוניות מתקרבות למעבר חציה ועוד.

במרתון השתתפו תלמידי בסמ"ת, "סולם צור", הריאלי, רוגוזין והטכני של חיל האוויר.

תכנית המייקרים בהובלת אינטל ערכה מספר פיילוטים בביה"ס במהלך שנת הלימודים ועבדה בשיתוף פעולה עם הפקולטה להוראת המדעים בטכניון המכשירה פרחי הוראה שיוכלו להדריך גם מייקרים צעירים.

ראש העיר יונה יהב הודה לחברת אינטל על התגייסותה לפרויקט המעמיק את הקשר בין בתי הספר התיכוניים לחברות ההי טק תוך כדי מפגשים עם מיטב החוקרים ואנשי המקצוע. היצירתיות אותה הפגינו התלמידים במהלך המרתון מוכיחה כי בכל ילד טמון המדען והנובליסט הבא. תפקידנו לזהות את הפוטנציאל ולהצמיח את התלמידים בכוחות משותפים.

תיכונסטים

צילום: דוברות עיריית חיפה

תגובות

מומלצים