קורס ניהול עם גישה שהכשרה ופיתוח מתמשכים מביאים לשיפור ביצועי העובדים

כשמדובר על "ניהול" לא מתכוונים לניהול הניירת הזורמת לעסק או לניהול הנתונים שמצטברים במחשב.ניהול עוסק בבני אדם, וככזה, אחת המטרות החשובות שלו היא לגרום לצוות העובדים להיות שבע רצון, יעיל מקצועי ופרודוקטיבי למען עצמו ולמען המעסיק

22.06.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
קורס ניהול עם גישה שהכשרה ופיתוח מתמשכים מביאים לשיפור ביצועי העובדים

'הכשרה' ו'פיתוח עובדים' הם שני מונחים שמתייחסים למאמצים מתמשכים של ארגונים לשפר את הביצועים ואת ההגשמה העצמית של עובדיהם באמצעות מגוון רחב של שיטות ותוכניות.

במקום העבודה המודרני מתבטאים מאמצים אלה במגוון רחב של יישומים, החל מהכשרה לשם שיפור מיומנויות העבודה שדורשת התמחות ברמה גבוהה ועד לפיתוח מקצועי ארוך טווח.

למידה מתמשכת

בשנים האחרונות, התפתחו ההכשרה והפיתוח לפונקציה עסקית פורמלית אחת, אלמנט בלתי נפרד מהאסטרטגיה ומההכרה במקצועיות כחלק מתיאוריות וממתודולוגיות ברורות.

יותר ויותר חברות מכול הגדלים החלו לאמץ "למידה מתמשכת", כאשר קורס ניהול עובדים יכול להיות חלק מהכשרה זו, והיבטים אחרים של הכשרה ופיתוח – כאמצעי לקידום צמיחת העובדים ולרכישת כוח עבודה מיומן יותר.

למעשה, איכות העובדים והשיפור המתמיד של המיומנויות והפרודוקטיביות שלהם באמצעות הכשרה, קיבלו כעת הכרה נרחבת על ידי גורמים חשובים, כדרכים שמבטיחות לעסקים קטנים הצלחה ארוכת טווח ורווחיות.

כדי לשמור על צוות עובדים מעודכן, המנהל חייב להאמין בגישה של הכשרה מתמדת לעובדים. אם המנהל לא יפעל באופן אקטיבי כנגד המומנטום שמאופיין בחוסר מיומנויות, הוא עלול לשמוט את הקרקע מתחת לרגליו. במצב שבו העובדים עומדים במקום ולא מתקדמים, העסק עלול להפסיד במרוץ היכולות.

על 'הכשרה' ועל 'פיתוח'

המונחים 'הכשרה' ו'פיתוח' משמשים יחדיו כדי לתאר את השיפור הכללי ואת ההשכלה שרוכשים העובדים בארגון. אבל, בעוד ששני המונחים קשורים זה לזה, יש ביניהם הבדלים חשובים שמתבטאים בטווח הפריסה שלהם.

באופן כללי, לתכניות הכשרה יש מטרות ספציפיות וכמותיות, כמו הפעלת חלק מסוים במכונה, הבנת תהליך מסוים או ביצוע הליכים מסוימים בדייקנות רבה. תכניות פיתוח, לעומת זאת, מתרכזות במיומנויות רחבות יותר שאפשר ליישם במגוון רחב יותר של מצבים, כגון קבלת החלטות, כישורי מנהיגות והצבת מטרות.

הכשרה בעסקים קטנים

יישום תכניות הכשרה ופיתוח מציעות כמה יתרונות פוטנציאליים לעסקים קטנים, וביניהם:
- הכשרה עוזרת ליצור מאגר של עובדים מיומנים, שיוכלו להחליף עובדים שעזבו או שמקודמים לתפקידים שכרוכים באחריות גדולה יותר.
- הכשרה מסייעת להבטיח שלחברה יהיו משאבי כוח אדם נדרשים כדי לתמוך בצמיחת העסק ובהתרחבותו.
- הכשרה יכולה לאפשר לעסק קטן לעשות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת כדי להתאים לסביבה התחרותית המשתנה במהירות.
- הכשרה יכולה לשפר את היעילות והמוטיבציה של העובדים, שמובילים גם לשיפור הפריון וגם לסיפוק מהעבודה.
כל היתרונות האלה צפויים לתרום ישירות לבריאות הפיננסית הבסיסית של עסקים קטנים ולחיוניותם.

ניהול בפועל של תכנית ההכשרה כרוך בבחירת מקום מתאים, מתן ציוד דרוש והקצאת זמן נוח. פרטים מבצעיים שכאלה, שנראים אולי מינוריים לעומת המאמץ שדורשת כלל תכנית ההכשרה, יכולים להשפיע באופן משמעותי על הצלחת התכנית.

לקריאה מעניינת בנושא מיומנויות ניהול וכישורי מנהיגות, היכנסו

תגובות

מומלצים