תמיר עמיר וג'מאל מילדות בפקיעין לחיל הים

דרוזים בחיל הים מתקדמים ומגיעים לתפקידי פיקוד, דברנו עם הלוחמים מפקיעין עמיר עמאר, תמיר דיב וג'מאל עמאר, השלושה מרגישים בבית, מלאים בגאווה והערכה לחיל הים ולעדה הדרוזית. לדברים

23.06.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תמיר עמיר וג'מאל מילדות בפקיעין לחיל הים

ב 19.6 התקיים יום ההוקרה לחייל הדרוזי שמטרתו היא הוקרת החיילים בני העדה הדרוזית והגברת המוטיבציה לשירות משמעותי בקרב בני הנוער. שוחחנו עם שלושה חברי ילדות מכפר פקיעין שגדלו יחד והגיעו לחיל הים.

רב"ט עמיר עמאר, סמל תמיר דיב וג'מאל עמאר הינם חברי ילדות מכפר פקיעין המשרתים כיום בזרוע הים, שלושתם היו היחידים שלמדו יחד בפנימיית קציני ים בעכו בשכבות שונות, וכתוצאה מכך התחברו מאוד והפכו להיות כמו אחים.

את דרכם המשיכו בתפקידים שונים בזרוע, סמל תמיר דיב, צ'יף בכיר בגוררות, רב"ט עמיר עאמר, לוחם בשדלג 840, תמיר ועמיר משרתים יחד בבסיס אשדוד, רב"ט ג'מאל עאמר מיועד לאחר קורס הצ'יפים לשרת בבסיס חיפה.

החיילים מפקיעין

השלושה מעבירים הרבה זמן יחד, בנוסף נפגשים בסופ"שים ומעבירים חוויות, ג'מאל: "אנחנו נמצאים ביחד הרבה זמן וגם כשנפגשים בסופי שבוע, מספרים איך הלך במשך השבוע".

תמיר : "לקחנו חלק ביום החייל הדרוזי, זה חשוב שיש ימים כאלה, להרגיש שייכות ולהראות את חלקה של העדה בצבא, להרגיש מיוחד במובן הטוב שמוקירים לך תודה".
 
שלושת החיילים עוסקים במכונאות, תמיר סיים קורס מכונאי ראשי והיום הוא צ'יף בכיר בגוררות, גמאל הולך לסיים בעוד מספר ימים קורס מכונאי ראשי של ספינה ועמיר גם כן הולך לסיים את אותו קורס בעוד כמה חודשים.

החיילים מחדדים את העניין שמכונאי לא חייב להיות הנדסאי, מכונאי זה להתעסק במערכות הספינה, ולערוך סיכום תקלות לספינה בלב ים.

החיילים מציינים שעצם העובדה שהיו בפנימיה של חיל הים, אז זה טבעי להגיע לחיל הים, וללכת על מכונאות שזו בחירה טבעית "באנו עם רקע וניסיון בתחום ולכן הגענו ליחידות האלה ע"מ להתקדם ולהמשיך הלאה".

השלושה מדברים על המון חוויות בספינה, כמו ללמד את החברים היהודים ערבית.

החיילים מפקיעין

ההורים של שלושת החיילים, מבקרים אותם ביחידות שלהם וגם באים לטקסים והם רואים את המיוחדות של החיל, "ההורים מרגישים גאווה ורוצים שנתקדם, זה חיל מקצועי שנותן לך מקצוע, זה חיל שמשלב מקצועיות ולוחמה באווירה משפחתית, להיות בלב ים מנותק מכל העולם בלי טלפון, זה דבר שיוצר קשר מאוד מיוחד וקרוב עם שאר חברי הצוות".

שלושת החיילים מציינים שהם תמיד מוצאים אוזן קשבת בחיל הים.

התוכניות של ג'מאל להמשיך לתפקיד מפקד ספינה ולחתום קבע, "יש הרבה ביקוש למכונאי מכונה וכמפקד ספינה הים פתוח בשבילי, אפשר לעבוד בכל מקום".

עמיר רוצה להמשיך להתקדם בחיל ולשרת בתחום הים גם אחרי הצבא.

תמיר "אני כבר במסלול הכנה להיות מפקד גוררת, אחרי הצבא אעבוד בים במקצוע שיש לי ובנוסף חושב על ללכת ללמוד באקדמיה ".

החיילים מפקיעין

תגובות

9. אימאן לפני 8 שנים
בהצלחה לכם
8. סמי לפני 8 שנים
פקיעין
7. רוני עאמר, פקיעין לפני 8 שנים
כל הכבוד
6. ענאן לפני 8 שנים
שלושה תותחים עלו והצליחו
5. בזן לפני 8 שנים
בהצלחה
4. אמין לפני 8 שנים
גאווה
3. חורפיש לפני 8 שנים
כיף לכם המון בהצלחה
2. צפונית לפני 8 שנים
יישר כוח
1. אב מדליה לפני 8 שנים
גאוה וכבוד

מומלצים