צוו הארנונה 2017 ים של כסף אפס מעשים בדליה

אז על מה אנחנו משלמים את הארנונה ? ניחשתם נכון, אנחנו משלמים לשם ביצוע תשלומי משכורות לעובדי המועצה, לתשלום פנסיות לאלה שפרשו ממנה, לקיום הבטחות בחירות הגובלות בשוחד בחירות.

25.06.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
צוו הארנונה 2017 ים של כסף אפס מעשים בדליה

הארנונה היא מס המוטל על ידי הרשות המקומית על המחזיק למעשה בנכס, (בעל הנכס או השוכר בנכס) ומטרתה לממן את הפעילויות השונות של הרשות.

סוגי הנכסים עליהם מוטלת הארנונה הם בנין, אדמה חקלאית, וקרקע תפוסה, (כמשמעותם בסעיף 269 לפקודת העיריות) הנמצאים בתחום שיפוט הרשות המקומית.

החיוב הינו שנתי ומתייחס לתקופה שבין 1 בינואר ל 31 בדצמבר לאותה שנה.

תעריפי הארנונה נקבעים בצו הארנונה עליו מחליטה מועצת הרשות המקומית וממילא שונים מרשות לרשות.
עם זאת יצוין כי בתקנות ההסדרים במשק המדינה נקבעו סכומי מינימום ומקסימום החלים על כל הרשויות המקומיות ואין הן רשאיות לחרוג מסכומים אלו.

פניות לרשות המקומית בנושאי ארנונה, כל תושב המעוניין לפנות בשאלות בנושאי ארנונה, רשאי לפנות לרשות המקומית לקבלת תשובה, ניתן לפנות לגזבר העירייה, למנהל הארנונה, או לממונה על פניות הציבור ברשות המקומית.

רק במקרים חריגים ולאחר קבלת תשובת הרשות, ניתן לפנות בכתב לממונה על המחוז במשרד הפנים בצירוף תשובת הרשות.

הגשת השגה על חשבון הארנונה, הוראות בנושא זה נקבעו בחוק הרשויות המקומיות (עררים על קביעת ארנונה כללית), התשל"ו – 1976.

כל נישום רשאי להגיש השגה על חשבון הארנונה שקיבל. את ההשגה יש להגיש תוך 90 יום מיום קבלת החשבון.
השגה ניתן להגיש מהטעמים הבאים:
א. שטח הנכס בפועל אינו תואם את השטח המחויב.
ב. סוג הבניין אינו תואם את החלטת מועצת הרשות.
ג. סוג האזור אינו תואם את החלטת מועצת הרשות.
ד. השימוש הנעשה בנכס בפועל אינו תואם את השימוש המחויב.
ה. האדם המחויב בארנונה אינו המחזיק בנכס.

על ההשגה מחויב מנהל הארנונה של הרשות המקומית להשיב בתוך 60 יום מיום קבלת ההשגה. (ועדת הערר יכולה להאריך את מתן התשובה ב - 30 יום נוספים), לא השיב מנהל הארנונה בפרק זמן זה, תחשב ההשגה כאילו התקבלה.

אדם הרואה עצמו נפגע מתשובת מנהל הארנונה, יכול תוך 30 יום לערער לועדת הערר שליד הרשות המקומית המורכבת מנציגי העירייה ואנשי ציבור.

ניתן לערער על החלטת ועדת הערר לבית המשפט לעניינים מינהלים.

הגשת השגה אינה פוטרת מתשלום הארנונה. תעריפי מינימום ומקסימום לסווגים השונים בתקנה 12 לתקנות ההסדרים במשק המדינה, נקבעו 12 סיווגים עיקרים לקביעת תעריפי ארנונה, ומהם נגזרים סיווגי המשנה (לדוגמא בתי קפה הוא תת סיווג של הסיווג משרדים שירותים ומסחר).

להלן ההשוואה ביו התעריף המינימלי החוקי, לתעריף המוצע של הרשות לשנת 2017

טבלת ארנונה


בפועל תעריפי צוו הארנונה לשנת 2017 שאמור להיות מאושר השבוע, הינם גבוהים באחוזים גבוהים מהתעריף המינימלי המותר על פי חוק .
אין ספק כי הארנונה אמורה להוות מקור עיקרי למימון פעילות הרשות המקומית למען תושביה , אך מצד שני כשהרשות אינה נותנת שירותים מינימליים , במיוחד לרווחת תושביה, התושב מרגיש מרומה ופראייר גדול מאוד.

ניסינו לבדוק איזה שירותים ניתנים על ידי הרשות לרווחת התושבים. מצאנו אחד - פינוי אשפה וגם זה לא באופן סדיר ומוסדר .!!

לגבי החינוך, בדקנו ומצאנו כי עיקר הכסף ממומן על ידי משרד החינוך , רווחה – על ידי משרד הרווחה , תאטרון אין אפילו  אחד, מועדוניות – לא פעילות, הכבישים -מטונפים , על פרחים אין מה לדבר, עניין הגינון הוא לא בעדיפות שלנו, על ניקיון ואיכות סביבה -אין על מה לדבר, בורות בכבישים- תודה לאל לא חסר.

רפיק ואמיר

לא רק ,אלא גם מאיימים עלינו בסקר נכסים בניגוד להתחייבות ראש המועצה באופן אישי עוד בשנת 2013 !, סקר הנכסים אמור להטיל חיוב נוסף על כתפי התושבים הרבים שממילא, לצערנו, חלקם אפילו לא מצליחים לגמור את החודש ובמקום לחזק את העסקים החלשים בדלית אל כרמל, מטילים על העסקים שמפרנסים  בעיקר תושבי המקום, מס גבוה אפילו מהממוצע.

סטטיסטית , אורך החיים של עסק בדאלית אל כרמל אינו עובר את ה- 5 שנים.!! עסקים קמים וקורסים וכך חלילה.

אין לנו בדליה אפילו שירותים ציבוריים שישמשו את המבקרים הרבים שבאים ליישוב.
אין אפילו מקומות בילוי לילדי השכונות.
אין מה לדבר על מועדוניות וזמן איכות של ילדים והורים.

אז על מה אנחנו משלמים את הארנונה ?, ניחשתם נכון , אנחנו משלמים את המס הזה לשם ביצוע תשלומי משכורות גבוהות לעובדי המועצה , לתשלום פנסיות לאלה שפרשו ממנה . לקיום הבטחות בחירות הגובלות בשוחד בחירות, לפעילויות שמתמשכות לכל היותר חודש ימים בשנה ולא לאורך כל השנה ולהרבה  דברים שאין להם כל קשר עם רווחת התושב -לשמם נועדו כספי הארנונה .!!

חברים, תשלומי הארנונה נועדו להשקעה בתושבים. נקודה. לא רק לתשלום שכר לעובדים מתבטלים או לעובדים בכירים עם משכורות עתק ולבטח לא לעובדים שמיצו את עצמם במועצה ולא לעוזרים אישיים ולא ליועצי תדמית ולא למזכירה  של מזכירת המזכיר ולא לרשימה ארוכה ומיותרת.

חברים, ברור כי התושב נעשק ומרגיש נדפק. אפילו חוש הראיה שלכם אינו במיטבו עוד, בטוח כי זמן רב עבר מאז שראיתם מטאטא כבישים בשכונה שלכם ובטוח גם כי מעולם לא שיחקתם עם ילדיכם בגן משחקים שהרשות בנתה ובטוח גם כי הבחנתם כי רוב מעברי החציה ביישוב אינם צבועים וברורים ( סכנת חיים ) ובטוח גם כי פעמים רבות הלכתם לכם בכבישי היישוב תחת אור הירח ( רומנטי ? ממש לא ) כי עמודי התאורה לא עבדו ובטוח גם כי מעולם, אבל מעולם לא לקחתם את ילדיכם לבריכה ציבורית ולקאנטרי קלאב.

מה שבטוח באמת כי אתם חיים בעולם שלישי וכי המועצה רוצה רק להגדיל את הכנסותיה ושקופתה תהיה עשירה על חשבונכם ואתם התושבים ? תלכו לעזאזל, אם אתם עשירים היא תעשה מכם עניים ואם אתם עניים היא תעשה מכם מרוששים, והכל ? בצורה חוקית ובעזרת חברת הגבייה והמעקלים!!.

לדעתנו די לכם עם האדישות, כמו שהרשות לא ויתרה וגם לא תוותר לכם בעתיד, פשוט אל תיוותרו על זכויותיכם.

קומו ותזעקו נגד סחטנות המועצה, תגידו  לראש המועצה וחבריו כי בהתאם לשירותים שאנחנו מקבלים מהם, תעריף הארנונה צריך להיות לפי התעריף המינימלי ( עפ"י החוק ), שנית תבקשו שיעשו משהו שלמענו אתם מוכנים להוציא את מיטב כספכם למועצה ותודיעו מבלי להתבייש כי הפסקתם להיות פראיירים.

תבקשו מכל חברי המועצה לקום ולשנות את המצב הנוראי הזה, ובפעם המי יודע מה, תבקשו מהם שיפסיקו להיות חותמות גומי ושיהיו נאמנים לכם  ותזכירו להם כי אתם אלה ששלחתם אותם למועצה ובפעם הבאה תבעטו בהם כשם שהם בועטים בכם!.

תשוו את עצמכם לתושבי יוקנעם, או טירת הכרמל וגם לתושבי חיפה, אז, תבינו כי מלבד הצהרות בומבסטיות והבטחות שווא, אין  דבר, על זה נאמר, ים של כסף ואפס מעשים.

תגובות

15. מואטן לפני 8 שנים
מועצה לא שוויה כלום
14. זידאני אסיל לפני 8 שנים
רפיק הביתהה
13. مواطن(طز) לפני 8 שנים
???
12. محلل سياسي לפני 8 שנים
بسم االله الرحمن الرحيم
11. והבאני לפני 8 שנים
התושבים בחרו נציגים בכדי לנהל את הכפר
10. דילאווי לפני 8 שנים
בואו
9. אזרח לפני 8 שנים
רק אתם פורטל הכרמל יודעים את המאמת
8. דלאויי טוב לפני 8 שנים
הביתה מועצה כושלת
7. תושב שטעה ובגדול לפני 8 שנים
סדר קדמיות
6. חלבי קוח לפני 8 שנים
רפיק פשט את הרגל
5. בכיר לפני 8 שנים
כל הכבוד לפורטל הכרמל
4. מנאל לפני 8 שנים
אנחנו התושבים אוכלים אותה
3. מאוכזב לפני 8 שנים
אני לא אשלם יותר
2. מאוכזב לפני 8 שנים
אין עם מי לדבר
1. אזרח לפני 8 שנים
צודק

מומלצים