חג נביא אלחדר שמח בבוקעתה

דרוזים רבים ואנשי דת וציבור הגיעו לציין את הביקור השנתי במתחם הקדוש נביא אלחדר עה"ש בבוקעתה בגולן, פורטל הכרמל מלווה את הביקורים השנתיים ועומד מקרוב על מה שמתרחש בכפרי הגולן בצד הישראלי ובצד הסורי, סרטונים

25.06.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חג נביא אלחדר שמח בבוקעתה

מאות שיח'ים מכל הכפרים הדרוזיים מהכרמל, הגליל והגולן ובראשם ראש העדה שיח' מוופק טריף, הגיעו לבוקעתה לביקור השנתי במקאם הנביא אלח'דר עה"ש שנקרא "الخضر الغربي".

הדאגה לדרוזים בצד השני בסוריה היא גדולה ומדאגיה מאוד לאור הדיווחים על הרבה הרוגים גם דרוזים, השנה ביקשו לציין את הצניעות ולא לערוך שולחנות מלאים בכל טוב וזה גם חלק להתחשב בעם המוסלמי שצם את הרמדאן.

אנשי הכפר התגייסו וכיבדו את המבקרים וקראו לאחדות ואהבת אחים, השיח'ים מבוקעתה נתנו סקירה על המקאם.

שמענו את השיח'ים מרמת הגולן שדיברו על המקום הקדוש. 

האחראי על המקאם שיח' אבו ע'סאן סלמאן קאסם אבו שאהין נתן סקירה היסטורית על המקום הקדוש, "המקום קיים מזה 54 שנים, בשנת 1958 נתגלה לשיח' אבו מחמד עקאב אלמע'רבי חזון לילה שבו ראה שבמקום הזה שהה נביא אלח'דר, לאחר שנתגלה לו החזון התמסר השיח' להקמת המקאם ולאחר מותו המשיך שיח' אבו עלי חסין אבו שאהין את מלאכת הבנייה והיה אחראי על הבית במשך 30 שנה, ואני המשכתי את דרכו של דודי".

מהמקאם

ביקור מהסוג הזה מחזק את הקשרים בין בני העדה מהכרמל הגליל והגולן.

יש לציין שבכפר בוקעתה ברמת הגולן, ישנם שני מקאמים ע"ש נביא אלחדר עה"ש, אלח'דר אלע'רבי ואלח'דר אלשמאלי "الخضر الشمالي او دعسة سيدنا الخضر ع.س" שנבנה רק לפני 16 שנים.

אלחדר

הביקור למקאם הנביא אלח'דר בתאריך 25 ליוני התחיל מלפני 9 שנים.

 

{YouTubeVideo id=MzYOGqEbFJQ}

{YouTubeVideo id=WXLow0m-wv8}

 

{YouTubeVideo id=J-xXnNla68c}

תגובות

מומלצים