האיום שמרחף על תושבי עוספיה המזרחית

דיירים שבנו את בתיהם על האדמות שלהם במזרח עוספיה, קיבלו צווי חקירה וחלקם צווי הריסה, ראש המועצה הוזעק לפגוש את הדיירים, העיתונאי סלמאן טוויל "במקום שסגן השר הדרוזי ישב במעונה ויאיים שלא יהרס שום בית יהודי שישב בעוספיה", סרטון

26.06.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
האיום שמרחף על תושבי עוספיה המזרחית

אחרי החלטת היועץ המשפטי לממשלה וממשלת ישראל לאכוף את החוק בכוח נגד בנייה לא חוקית בכפרים, העניין התחיל להשליך בצורה חדה על אותם צעירים, חלקם הגדול קצינים ובעלי מעמד בממסד הישראלי.

אותם דרוזים שבונים באדמתם בעוספיה, עכשיו מאוימים בתביעות וצווי הריסה מאיימים מעל ראשם, הבתים שמשקיפים על עמק יזרעאל ומפרץ  חיפה נמצאים בגבול של תכנית המתאר שאושרה בסיוע מועצת עוספיה.

ראש המועצה וגיה כיוף שנענה מיד לבקשת המזמינים, התושבים שלו, שנמצאים כרגע במצוקה קשה, הסביר להם ולנו שרק בתכנון ניתן לפתור את בעיית המצב הקיים היום, ראש המועצה הבהיר שהוא לא רוצה להגיע לאותו מצב, שהיה בעמק הזיתים א', שבסופו של דבר בעלי הקרקעות שם היום נהנים מכל האישורים המתבקשים.

העיתונאי סלמאן טוויל שבנה את הבית של בנו באדמתו, בית שיחסית נמצא בלב השכונה, הוא אחד הבודדים שקיבל צו הריסה לביתו, סלמאן טוען שנאמר לו במשרד הפנים שהם רוצים ללמד את תושבי הכרמל לקח דרך הענשת איש ציבור ועיתונאי מוכר.

סלמאן: "כמו שנתנו להתנחלויות תקציבים מעל 85 מליון ₪ ללא התניה ולא ביקשו להרוס שום בית לא חוקי, אני מצפה מממשלת ישראל שתעניק לדרוזים אחוז קטן ממה שמגיע".

סלמאן: "אני תמה על סגן שר דרוזי שיושב בממשלה ויושב בעמונה ומאיים שיהודי לא זורקים מביתו, שיבוא לשבת כאן בעוספיה ויקרא שלא להרוס בתים דרוזים".

וגיה: "אני יוצא כבר מיום ראשון במכרז לחברת תכנון ותוך פרק זמן קצר נזמין את הציבור להיות חלק בתכנון של שלב ב, לא אתן לאף אחד מהתושבים שלי להיפגע ואעמוד בכל שעות היממה לצד התושבים שלנו, זו בעיה קשה שבה אנחנו צריכים להיות מאוחדים ולפתור אותה יחד".

הפגישה בעוספיה

יש לציין שהישיבה שהייתה אמורה להתקיים היום ראשון 26/6/16 בין ראשי הרשויות ושיח' מוופק טריף, בעניין  התכנון וצווי ההריסה שהוצאו בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה, נדחתה למועד אחר.

הישיבה בין התושבים לראש המועצה התנהלה באווירה שקטה ונוחה ובעיקר מלאה בעידוד מכל הצדדים, למרות שהמתח על פני התושבים הורגש בצורה ברורה.

פורטל הכרמל ימשיך לעקוב מקרוב אחרי ההתרחשויות בסוגיה, גם בעוספיה וגם בדליה.

ב24 שעות האחרונות היו למערכת פניות רבות ,על צווים שקיבלו אזרחים, כמו לפנות צריפים ולהרוס מבנים שקיימים כבר עשרות שנים.

 

לדברים בסרטון

{YouTubeVideo id=XBmGvrWzstA}

תגובות

18. שכן חדש לפני 8 שנים
עמק הזיתים ב
17. עספאני לפני 8 שנים
..
16. ושב לא מודאג לפני 8 שנים
תתחילו לבנות חוקית
15. למס 4 ולמס 5 לפני 8 שנים
חברים בואו נדבר עם פתרון
14. חסון לפני 8 שנים
בזמנו של אכרם
13. مواطن حر לפני 8 שנים
شر البلية ما يضحك...
12. עספאוי לפני 8 שנים
כבוד גדול
11. עספאוי לפני 8 שנים
הכל ברמאות
10. אמא לפני 8 שנים
בתים בשכונה מזרחית
9. מהשכונה לפני 8 שנים
לחברי המועצה
8. מנסור לפני 8 שנים
מ
7. רואה הכל לפני 8 שנים
הגיע הזמן לתת לך אדוני ראש המועצה את המושכות ליידי
6. עספואי לפני 8 שנים
סלמאן כל הכבוד קלעת בול
5. לאלא 32 לפני 8 שנים
אין לכם מה לדאוג
4. איש איש לפני 8 שנים
הבעיה היא הדרוזים עצמם
3. שפוי לפני 8 שנים
הבעייה לא התכנון..
2. תושב לפני 8 שנים
עוספיה מדממת
1. דייר מהמקום לפני 8 שנים
תודה לך וגיה שהגעת

מומלצים