יסודי עין קנייה בגולן שומרי הנחל

רגע לפני סיום שנת הלימודים הגיעו כל תלמידי בתי הספר היסודיים בכפר עין קנייה כפר דרוזי ברמת הגולן, לפעילות חינוכית חווייתית וסיום שנת הפעילות במסגרת פרויקט 'שומרי הנחל' של רשות הכינרת והמשרד להגנת הסביבה.

26.06.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
יסודי עין קנייה בגולן שומרי הנחל

תלמידי בתי הספר היסודי בעין קיניה חגגו את סיום שנת הלימודים בפעילות החינוכית חווייתית 'שומרי הנחל'

במסגרת פרויקט "שומרי הנחל" מתבצעת פעילות חינוכית בהובלת רשות הכינרת והמשרד להגנת הסביבה תוך שיתוף פעולה עם הקהילות המקומיות, בתי הספר והמטיילים באזור. באגן ההיקוות של הכינרת פועלת תכנית "שומרי הנחל בכ 50 בתי ספר מהמועצות האזוריות והרשויות המקומיות בסביבה.

במהלך תכנית "שומרי הנחל", מאמצים תלמידים קטעי נחל ובתי גידול לחים בקרבת מקום מגוריהם, שוהים בהם, לומדים ועורכים מחקרים והחשוב מכל מקיימים פעולות לשיקום והסברה.

את סיום השנה ציינו התלמידים בפעילות בעין ריחן, בהשתתפות מנהל בית הספר חסאן בשארה, מנהלת אגף חינוך וקהילה ברשות הכינרת יעל סלע וערין מונדר-מחמוד רכזת הפרויקט שליוותה את פעילות התלמידים לאורך השנה.

לאחר שנה שלמה של הדרכה מצד מדריכי רשות הכינרת, הפעם התלמידים הבוגרים (כיתות ה'-ו') העבירו את הפעילות לתלמידים הצעירים יותר שגם כן נוטלים חלק בפעילות שומרי הנחל.

יעל סלע, מנהלת אגף חינוך וקהילה ברשות הכינרת ברכה את התלמידים והצוות החינוכי על שיתוף הפעולה הפורה במהלך השנה כולה. כמו כן ציינה סלע, כי במסגרת הפרויקט משולבים תלמידי בית ספר מכלל המגזרים המהווים את אוכלוסיית הגליל, הגולן ועמק הירדן הנרתמים יחדיו לשמירה על הסביבה באזור מגוריהם.

"בפרויקט "שומרי הנחל" התלמידים לומדים, חוקרים, מאמצים נחלים ומבצעים פעילויות ניקיון, מקימים פינות תצפית וישיבה בטבע עבור המטיילים ומציבים שלטי הסברה שהכינו במטרה לעורר את מודעות ציבור הנופשים, המטיילים והמבקרים בנחל לשמירה על הטבע.

זהו אינו מבצע חד פעמי, אלא, פעילות ארוכת טווח במעורבות קהילתית שסוחפת אחריה גם את הורי הילדים לשמירת המערכות האקולוגיות הקיימות, כחלק מחיי היום יום" סיכמה יעל סלע.

 

תלמידי עין קנייה

צילום יעל סלע רשות הכינרת

תגובות

מומלצים