ועדות ציבוריות עכשיו בכפרי הכרמל

שוב פורטל הכרמל נרתם להביא פתרונות למצב הקיים בו נתקלים בתופעות קשות ובעיות חברה ופשע בכפרי הדרוזים בכרמל, אם יקום גוף ציבורי שיעמוד ליד הרשות המקומית נשיג פתרון מידי, לדברים

30.06.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ועדות ציבוריות עכשיו בכפרי הכרמל

ועדה ציבורית נדרשת לבירור נסיבותיה של תקלה חמורה בהתנהלותו של גוף ציבורי, לשם גיבוש המלצות למניעת הישנותה של תקלה כזו ולהסקת מסקנות כלפי האחראים לתקלה. להמלצותיה של ועדה ציבורית מיוחס משקל רב, ונחוצה סיבה טובה שלא למלאן.

לאחרונה אנו נתקלים בתופעות קשות ובבעיות נוראיות שאין באפשרות הרשות המקומית להתמודד איתן לבדה.

לדוגמא, מאבק האדמות, השפלת התושבים בעקבות הבניה הלא מוסדרת, השתלטות ידיים זרות על מקור פרנסתם ואדמותיהם של תושבי המקום, מקרי פשע ותחושת חוסר הביטחון של תושבים רבים, מחסור בתעסוקה ובפרנסה לתושבים וכן חוסר היכולות לספק חינוך הולם לילדינו וחוסר היכולת לגדל בשקט ובאהבה דור חדש, מיוחד, איכותי ואחראי .

נשמע הזוי? ממש לא. אם כן, מה עושים ?

במקרים כאלה אנו מציעים לפעול מתוך אחריות ובשיתוף פעולה עם הרשות, וללא התנגחויות אישיות או פוליטיות, תוך שמירה על אחדות, כבוד ואימון בין כלל התושבים.

במצב הדברים הנוכחי, אין חולקים כי קיימת תופעה של חוסר אונים טוטאלי של הרשות המקומית לקדם נושאים חברתיים וכלכליים לטובת ולרווחת התושבים תוך התכחשות לבעיות האקוטיות שסובל מהם היישוב .

בעיותינו משולות למחלת הסרטן אשר נדרש בה טיפול יומי ורציני ולא שימוש בתרופה פשוטה כדוגמת כדור אקמול .

 

דליה

אם כן ,מה הפתרון ?

במצב הדברים הנוכחי ,אין מנוס אלא להקים כבר עתה ועדה ציבורית שתעבוד בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית והעומד בראשה ללא התחשבות בשייכות הפוליטית של זה או אחר וזאת מתוך ראיה ואחריות חברתית וציבורית כוללת .

הרכב הוועדה הציבורית צריך להיות מחברים הבאים מתחומים שונים, ממגזרים שונים וממערכות עבודה רציניות ואחראיות, הם יכולים להיות מתחום החינוך, מתחומי האתיקה, הכלכלה, הרווחה ומתחומים נוספים.

מבנה זה של הועדה נדרש על מנת להבטיח כי החלטות הועדה יתקבלו מתוך ראיה חברתית-ציבורית כוללת, בשים לב להיבטים ציבוריים שונים הקשורים לסוגיות המורכבות שיהיו בפני הועדה ובהתחשב במסגרת המשאבים שעומדת לרשותם. חברי הועדה יפעלו מתוך שליחות ציבורית ,בהתנדבות מלאה וללא כל תמורה.

הוועדה הציבורית תהיה גוף בלתי תלוי שמטרתו לבנות, לעצב, לתחזק ולפתח את היישוב ואת עתידו.

הוועדה תמנה בין 7-11 ( מספר אי זוגי ) חברים בעלי שיעור קומה ומומחיות בחברה האזרחית בתחומים שונים, כאלה שאינם מעורבים בפעילות פוליטית, כך שיובטח שמסקנות הוועדה יהיו אובייקטיביות ומועילות.

כאמור, חברי הוועדה יתחייבו לפעול באופן הגון ואובייקטיבי, ברגישות החברתית המתבקשת ותוך הפעלת שיקול דעת ענייני ומקצועי.

הוועדה תתכנס לפי הצורך, בדרך כלל לפחות פעם בחודש .

הוועדה הציבורית תדון ותחליט במגוון נושאים אתיים, ציבוריים וערכיים אשר נדרש להכריע בהם על בסיס קריטריונים של שקיפות מלאה.

דליה

הדיונים בוועדה הציבורית ייערכו בכובד ראש, במהלכם מתעמקים חברי הועדה בסוגיות השונות ובהיבטים השונים כשהקו המנחה הינו האינטרס הציבורי וזאת עד אשר מתגבשת החלטה לגבי אלו מבין צעדים יש לנקוט על מנת שהדבר יביא תועלת מקסימלית לכלל הציבור בדאלית אל כרמל .

בתום הדיונים תוצגנה המלצות הועדה הציבורית למועצה במליאתה, ולאחר מכן הן תובאנה לידיעת הציבור .

החלטות הוועדה הציבורית בכל הנוגע לנושאים האקוטיים תהיינה מחייבות לכל דבר ועניין ובין היתר יתוו לרשות המקומית את דרך הפעולה בכל הנוגע לנושאים הטעונים התייחסות וטיפול ענייני.

בסיום עבודתה תוציא הוועדה דו"ח מקיף, המסכם את ממצאיה ואת המלצותיה. לעתים היא תצטרך להוציא דו"ח ביניים. דו"ח הוועדה יהיה זמין לעיון הציבור, ועיקריו יופיעו באמצעי התקשורת . כאמור לעיל.

זהו הרעיון וזו אפשרות יישמו כי אנו חייבים לשנות את השיטה הקיימת ולהתחיל לחשוב באופן רציונלי ללא מטענים פוליטיים.

רק דבר שכזה יכול להעשיר את רגשי האחריות ואהבת האדם שבנו, כי אם נמשיך להתנהל כפי שהתנהלנו עד עתה , נגיע לאותו מקום שהגענו אליו. מקום של שנאה ושל פערים חברתיים. אנו חייבים לעבור שינוי, רק יחד נצליח ובגדול!.

דליה

תגובות

מומלצים