תלמידי תיכון ריינה מובילים מלחמה נגד האלימות בחברה הערבית

צעד מבורך ביוזמת תלמידים מתיכון ריינה לצאת בהסברה לשמירת החברה הערבית בכפרים כנגד מקרי האלימות הרבים שתפסו את הכפר, ירי, שודים אלימות פיזית ורצח, בנוסף לפורענות נהגים בכבישים הפנימיים, ראזי טאטור"חייבים להתחיל מעצמנו"

28.06.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תלמידי תיכון ריינה מובילים מלחמה נגד האלימות בחברה הערבית

אחרי שהאלימות תפסה וטרפה את עמוד השדרה של החברה הערבית וממשיכה גם לטרוף ולהלך את איומיה, צווחת ומפרה את שלוות ניעלטה של הלילה, זה שימש כמניע למועצת התלמידים בתיכון ריינה לצאת בקמפיין למאבק באלימות בחברה הערבית.

בקמפיין זה מחלקים ספרון שמפרט פתרונות ותוכנית עבודה,קורא לשיתוף פעולה בין כלל בני החברה הערבית לבין מוסדות הממשלה והמשטרה.

מועצת התלמידים בתיכון ריינה בחרה להתחיל את הקמפיין מנצרת ומכפר ריינה והיא מבטיחה להגיע לכל פינה בחברה הערבית כדי להעביר מסר שהאלימות אינה שפה ותרבות הדיאלוג חייבת להיות מושרשת  בתוכנו ובהתנהגותנו.

קמפיין זה תחת כותרת -״האלימות אינה שפתנו״, משך כל מיני תגובות ותפס תואצה כולל המון מעודדים בחברה וקיבל את התיחסות אמצעי התקשורת השונים בצורה רחבה.

בשיחה עם ראזי טאטור יו״ר מועצת התלמידים שמנהל הקמפיין נמסר: ״ האלימות תופעה כל כך ארורה, הגיעה בנו למקום שלעולם לא שאפנו להגיע ולהכיר, אנחנו כבני נוער יש לנו את היכולת להשפיע ולשנות, אנחנו חלק אינטגרלי מהחברה, אי אפשר להתעלם מהמציאות שכמעט ולא ניתן לשנות את חברה שמשתלטת עליה המנהגים מהרבה זמן ולהפוך אותה לחברה ליברלית, אפשר לשלול כמה תופעות ,אפשר להשפיע, אבל שינוי מערכות שלמות זה קשה מאוד והחברה שלנו לא בנויה להיות ליברלית עד עכשיו".

ראזי:"אנו הצענו פתרונות שביכולתם לכרסם את התופעה זו שפועמת באכזבה, אנחנו המציאנו אלטרנתיבה ואסטרטגיה שלא העלו על דעתם רוב מנהגי החברה".

טאטור מסכם: "השלום קרוב מתמיד, רואים אתו באופק הקרוב ובכדי להגיע אליו מהר חייבים להתחיל מעצמנו,לגשר,להתפשר ולעתים גם לוותר..! עלינו לדעת איך לנהל דיאלוג תרבותי,להקשיב,לחשוב להתאפק ולהתאזר בסבלנות האלימות אינה דרך,אינה פתרון,אינה תרבות ואינה שיח בין בני אדם".

התלמידים

תגובות

מומלצים