סג"מ ע' לוחם יחידת עוקץ מבית ג'אן מדבר

ע' הוא רק בן 21 וכבר סיים את מסלול יחידת עוקץ וקורס קצינים, אהבתו ללוחם הכלב שלוחם לצידו דחפה אותו להצליח, ע' רכש את החינוך המסורתי ואהבת המולדת בכפרו, ע' בוגר המכינה הקדם צבאית בדליה, לדברים שאנחנו יכולים לספר לכם על ע'.

28.06.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סג"מ ע' לוחם יחידת עוקץ מבית ג'אן מדבר

ע' בן 21 לוחם שסיים קורס קצינים, מגיע מהישוב הדרוזי בית ג'אן, את לימודיו התיכוניים סיים בכפרו, ע' מחובר למציאות והחיבור והנתינה לארץ היא מסורת שעוברת מדור לדור, דבריו של ע' הם לא רק מילים אלא רצון של צעירים שרוצים מאוד לתת למען ביטחון ישראל.

סג"מ ע' הוא אחד מהחיילים הדרוזים הבודדים שמגיע ליחידת עוקץ, יש לציין כי ביחידת עוקץ הלוחמים עוברים מסלול של שנה וארבעה חודשים, שבו הם עוברים את כל האימונים וההכשרות המתבקשות ע"מ להיות לוחם טוב ואמיץ ביחידה.

דובר צה"ל פותח בפני התקשורת את האפשרות לדבר עם אותם לוחמים דרוזים ולשמוע איך הם חושבים על השירות והחברה הישראלית בכללי ובמיוחד החברה ממנה הם מגיעים.

סג"מ ע' : "אני הילד הקטן בבית ההורים שלי, יש לי שני אחים גדולים ששירתו בצבא, אח ששירת בתפקיד מ"פ בגדוד חרב ואח ששירת כלוחם בגדוד שקד בגבעתי".

סג"מ  ע' : "אחוז הגיוס לצבא בכפר שלי בית ג'אן בין הגבוהים שיש ואחוז הקצונה אחד הגבוהים במדינה כי זה בא מהבית, בנוסף אחוז החללים הנופלים בבית ג'אן הוא הכי גבוה מבין הכפרים הדרוזים, מהמקום הזה נובעת הציונות שלנו להתגייס ולתרום את חלקנו למדינה".

סג"מ ע':"בחרתי בעוקץ כי היא יחידה מיוחדת וגם מתוך התחביב והאהבה שלי לחיה האהובה עליי הכלב, לפני הגיוס עשיתי מכינה קדם צבאית בכרם אל בדאלית אל כרמל, משם כיוונו אותי לקצונה, בשבילי כוח הרצון הוא הגורם הכי חשוב בהצלחה, בנוסף למנהיגות, כי היחידה צריכה אנשים מנהיגים".

סג"מ ע' : "הגאווה מאיפה באת, למי אתה שייך ואת מי אתה מייצג, מהנוסחה הזו נבעה המצוינות שלי, אני בטוח כי בני נוער דרוזים אחרים יכולים להגיע לקצונה ביחידות כמו עוקץ, אני לא אהיה היחיד, יהיו עוד קצינים דרוזים ביחידה והכל שייך לכוח הרצון של החיילים".

סג"מ ע'

סג"מ ע': "אין גבול להצלחה, אם רוצים משהו אז לתת את המאה אחוז ע"מ להצליח, עצם העובדה שאני בן מעוטים אני יכול להשפיע על האנשים מסביב להכיר את העדה ומנהגיה, זה המקום שלנו להשפיע ולהסביר, קורס הקצינים שלי היה מאוד מאתגר ומוצלח".

מאז שצה"ל פתח את חילות הצבא בפני בני המעוטים שרובם היו מגיעים לגדוד חרב, אנו עדים וחשופים למספר גדול של לוחמים שמשתלבים בכבוד עם הרבה יכולת בכל חיל שמגיעים אליו גם ביחידות המובחרות.

זו הזדמנות לאחל לסג"מ ע' בהצלחה בתפקידו כמפקד ביחידת עוקץ ובעיקר שהוא והחיה שמשרתת צמוד אליו יחזרו בשלום הביתה.

הדברים שאומר סג"מ ע', הם בעלי משקל לצעירים ולדורות הבאים בחברה הדרוזית והיהודית בישראל ובעולם.

תגובות

2. צעיר לפני 8 שנים
כל הכבוד ובהצלחה
1. סלמאן חלבי לפני 8 שנים
מאלף כלבים ותיק

מומלצים