המשטרה סגרה מפחמה שפעלה סמוך לתיכון עתיד בדאלית אל כרמל

לאחר שהתקבלו תלונות על מפגעי ריח חזקים ובלתי סבירים מעשן, ערכו מפקחי המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, יחד עם נציג המועצה המקומית דלית אל כרמל, סיור באזור וגילו את המפחמה.

28.06.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
המשטרה סגרה מפחמה שפעלה סמוך לתיכון עתיד בדאלית אל כרמל

המפחמה הנמצאת כ-200 מטר מבית ספר בדליית אל כרמל נסגרה בעקבות שימוע שנערך במחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה. שריפת בולי העץ, במקום פתוח ללא טיפול בגזים ובעשן המשתחררים עקב הבעירה, גורמת לזיהום אוויר בלתי סביר ולמפגעי ריח קשים.

המשרד להגנת הסביבה זימן לשימוע ביום ב' 27.06.2016 בעלים של מפעל לייצור פחם בדלית אל כרמל, לאחר שהתקבלו תלונות על מפגעי ריח חזקים ובלתי סבירים מעשן. במהלך השימוע הוסכם עם בעל המפחמה על סגירתה באופן מיידי, על מנת לצמצם את הסיכון לאוכלוסייה באזור.

השימוע נערך היום לאחר שבתחילת החודש ערכו מפקחי המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, יחד עם נציג המועצה המקומית דלית אל כרמל, סיור באתר לייצור פחם מבולי עץ. בסיור נמצא כי באתר קיימות מספר מפחמות, אחת מהן הייתה פעילה.

שריפת בולי עצים לייצור פחם מתאפיינת בפליטה של מגוון מזהמי אוויר, חלקם מסוכנים ורעילים לאדם. בין היתר נפלטים חלקיקים נשימים, פחמן חד חמצני, תחמוצות חנקן וגופרית, חומרים אורגניים נדיפים (חלקם יוצרי ריחות) ועוד.

המפחמה בדליה

כאשר תהליך הייצור נעשה בלי איסוף, שאיבה וטיפול בגזי הפליטה, הוא  יוצר זיהום אוויר חזק, ובנוסף גורם למפגעי ריח קשים לתושבים בישוב דלית אל כרמל, במיוחד לתלמידי בית הספר הנמצאים במרחק של כ-200 מטר מהמפחמות ולנמצאים ולעוברים בקרבת מקום.

בימים אלה מפעיל המשרד להגנת הסביבה יחד עם משרד החקלאות תוכנית רב שלבית לטיפול בבעיית המפחמות ביהודה ושומרון. בין היתר כוללת התכנית:

אסדרת שינוע הגדמים לאתרים מורשים בלבד וברישוי מותנה לפי צו הגברת הפיקוח על העברת חומר הגלם למפחמות הרחבת הניטור.

מפחמה בדליה

צילום: ירדן שני רוקמן 

תגובות

6. גבר משכונת המוסלמים לפני 8 שנים
לתגובה מספר 1 יא גבר
5. דרוזי לפני 8 שנים
דלית אל כרמל
4. מבין טוב לפני 8 שנים
תושבי דליה הפכו לפחדנים
3. בחור לפני 8 שנים
מאוד חמור
2. מבין טוב ושכן לפני 8 שנים
סבלנו הרבה
1. איכות הסביבה לפני 8 שנים
חשוב להסביר ולאכוף את החוק

מומלצים