8 חודשי מאסר בפועל לנהג שהתפרע על הכביש

בית משפט השלום גזר 8 חודשי מאסר בפועל על נאשם שהורשע על פי הודאתו בביצוע עבירות של נהיגה פוחזת ברכב ודרישה באיומים של רכוש, לאחר שעקף רכב בכביש בשעת לילה מאוחרת ונהג בצורה פראית תוך שהטריד את הנוסעים ואף אילץ אותם לרדת, צעק עליהם ונטל מהם רכוש באיומים.

29.06.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון

נקבע, כי מהמתואר עולה תמונה של התנהגות בריונית ושלוחת רסן של הנאשם, שהיוותה סכנה של ממש למתלוננים עצמם ולכלל הציבור. בנוסף, אין מחלוקת כי מעשיו של הנאשם גרמו לנזק בפועל, הן רכושי והן נפשי למתלוננים.

עוד הוסיף בית המשפט כי מעשים כגון אלו, המשלבים בריונות חסרת רסן והטלת טרור על אחרים במרחב הציבורי ועל הכבישים בפרט הפכו שכיחים ונפוצים במדינתנו, והם גובים קורבנות תמימים על בסיסי יומי.

על כן מחויב בית המשפט להרים תרומה למיגור תופעות אלו ולהבהיר כי מי שנוהג בבריונות באנשים תמימים שנקלעו במקרה לדרכו ואינו מניח להם לנפשם ללא כל סיבה נראית לעין, יורחק מהמרחב הציבורי לתקופה, ויפחית את הסכנה הנשקפת ממנו.

מנגד התחשב בית המשפט בגזירת העונש בגילו הצעיר של הנאשם והיעדר הרשעות פליליות. לצד עונש המאסר, נידון הנאשם לעונשי מאסר על תנאי, 8 חודשי פסילת רישיון בפועל ופסילה על תנאי, חתימה על התחייבות כספית ופיצוי למתלוננים בסך 1,500 ₪ כל אחד.

תגובות

מומלצים