ביקור שר החוץ המצרי סאמח שוכרי בישראל

ביקור ראשון מסוגו של שר חוץ מצרי בישראל סאמח שוכרי נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשמיע את דאגתו מהמצב הביטחוני במזרח התיכון, נתניהו "לצערי מצב העניינים הנוכחי הוא לא יציב ולא בר קיימא"

10.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ביקור שר החוץ המצרי סאמח שוכרי בישראל

בנימין נתניהו ראש הממשלה:"המדינות שלנו נמצאות במצב של שלום מאז שכוננו את הסכם השלום ההיסטורי לפני 37 שנה. הסכמי השלום בין ישראל למצרים וישראל לירדן הם אבני הפינה ליציבות באזור והם נכסים חיוניים עבור המדינות שלנו. הם גם אבני הפינה של שלום אזורי רחב יותר ויציבות רחבה יותר שאנו מקווים להשיג. למטרה זו, אני מברך על ההצעה האחרונה של הנשיא א-סיסי, להנהגה המצרית, במאמצים לקדם שלום עם הפלסטינים ושלום רחב יותר באזורנו".

"היום אני קורא שוב לפלסטינים ללכת בעקבות הדוגמה האמיצה של מצרים וירדן ולהצטרף אלינו במשא ומתן ישיר. זוהי הדרך היחידה שאנחנו יכולים לטפל בכל הסוגיות העומדות בנינו ולהפוך למציאות את חזון השלום שמבוסס על שתי מדינות לשני עמים".

שר החוץ המצרי סאמח שוכרי:"אני מברך אותך, בידידות, לירושלים ואני מצפה לדיונים שלנו. ברוך הבא הביקור שלי לישראל היום מגיע בצומת מכריע ומאתגר עבור המזרח התיכון. הסכסוך הפלסטיני-ישראלי משתולל במשך יותר מחצי מאה, גובה אלפי קורבנות ומוחץ את התקוות והשאיפות של מיליוני פלסטינים להקים את המדינה העצמאית שלהם המבוססת על גבולות 1967 עם מזרח ירושלים כבירתה, כמו גם שאיפות מיליוני ישראלים לחיות בשלום, ביטחון ויציבות".

"המצב במזרח התיכון הופך לבלתי יציב ומסוכן יותר ויותר. במיוחד, בעוד תופעת הטרור ממשיכה לצמוח ולהתפשט בפריפריה, מהווה איום קיומי על עמי האזור ועל כלל העולם. אף אדם או קבוצת אנשים פטורה ממנו, אף אחד לא חסין בפני האיום הזה. קונפליקטים וסכסוכים מזויינים גם הם פרושים באזור ומביאים לסבל הומניטרי מדאיג ומאיימים על יציבות המזרח התיכון".

"הביקור שלי היום לישראל הוא המשך של תחושת האחריות ארוכת השנים של מצרים לשלום עבור עצמה ולכל עמי האזור, במיוחד העמים הפלסטיני והישראלי שסבלו במשך עשורים רבים כתוצאה מהנצחת הסכסוך ביניהם".

"הביקור מגיע בהקשר של החזון של הנשיא א-סיסי שהוא הרחיב עליו ב- 17 במאי לגבי כינון שלום צודק וכולל, בין העמים הישראלי והפלסטיני, שמגשר ושמביא את הסכסוך הארוך הזה לסיום. להישג כביר כזה תהיה השפעה מרחיקת לכת, דרמטית וחיובית על התנאים הכוללים באזור המזרח התיכון".

"מצרים נותרת מוכנה לתרום להשגת המטרה הזו. אנחנו מעריכים מאוד את האמון של שני הצדדים ושל הקהילה הבינלאומית במחויבות שלנו לשלום, יציבות וצדק".

"ברוח זו ערכתי ביקור חשוב ברמאללה ב- 29 ביוני, במהלכו נפגשתי עם ההנהגה הפלסטינית וקיימתי שיחות מקיפות. היום אני בישראל כדי להמשיך את אותו הדיאלוג. בעבודה יחד, נוכל למצוא את הדרך קדימה להבנה ולנקוט בצעדים משמעותיים כדי לקיים את הלגיטימיות הבינלאומית, כמו גם כיבוד ההסכמים והאמנות שהושגו בעבר בין הצדדים לסכסוך כדי ליישם את פתרון שתי המדינות".

"המטרה שאנו רוצים להשיג באמצעות המשא ומתן בין שני הצדדים מבוססת על צדק, זכויות לגיטימיות ונכונות משותפת לחיות בדו קיום בשלום בשתי מדינות ריבוניות שכנות בשלום ובביטחון".

בנימין נתניהו וסאמח שוכרי

ראש הממשלה בנימין נתניהו, "מאז הפסקת המשא ומתן בין הצדדים הפלסטיני והישראלי באפריל 2014, המצב בהידרדרות מתמדת בין אם זה ברמה ההומניטרית, הכלכלית או הביטחונית. תחינתם של העם הפלסטיני הופכת לקשה יותר בכל יום שעובר, והחלום לשלום ולביטחון מתרחק מהישג ידם של העם הישראלי כל עוד הסכסוך ממשיך".

"זה לא מקובל יותר לטעון שהסטטוס קוו הוא הטוב ביותר שנוכל להשיג עבור התקוות והשאיפות של העמים הישראלי והפלסטיני".

"לצערי, מצב העניינים הנוכחי הוא לא יציב ולא בר קיימא ולא תואם לתקוות ולשאיפות של שני העמים ולא עם אלה של עמי האזור ושל העולם".

"החזון של פתרון שתי המדינות הוא לא מופרך. ריבוי רעיונות ויוזמות הוצעו כדי להפוך אותו למציאות מעשית. במיוחד, יוזמת השלום הערבית. אולם, השגת החזון הזה דורשת צעדים רציניים לבניית אמון כמו גם רצון כן שלא משתנה תחת שום נסיבות".

"אני רוצה להבטיח שמחויבותה של מצרים לתמוך בהסכם צודק, כולל ובר קיימא לסכסוך הפלסטיני-ישראלי ולתמיכתה בשלום ובביטחון במזרח התיכון היא מחויבות איתנה ויציבה, ושההנהגה המצרית רצינית בהחלטיות שלה לספק את כל צורות התמיכה האפשריות כדי להשיג את המטרה הנעלה הזו.
אני מצפה לעסוק בעומק בסיכויים לשלום במהלך הדיונים שלי עמך, ראש הממשלה, בנוסף לנושאים פוליטיים שקשורים ליחסים הבילטרליים".

ראש הממשלה נתניהו: "לפני שנעלה למעלה ברצוני להודות ליועץ המיוחד המהימן והשליח האישי שלי, יצחק מולכו, עבור עשייתו לחיזוק יחסי ישראל מצרים ועבור עבודתו להכנת הפגישה החשובה היום. תודה לך איציק. אני חושב שהוא עדיין בדרך משדה התעופה אבל הוא יגיע לכאן. תודה לכולכם".

"אני בטוח שזה יהיה דיון פורה בעל תועלת הדדית. תודה לך".

תגובות

מומלצים