אל"מ ד"ר טריף בדר מסמן כבר את היעד הבא

קצין רפואה ראשי בצה"ל אלוף משנה ד"ר טריף בדר בראיון לפורטל הכרמל על התפקיד ועל החיל והשבחים שלא מפסיקים להגיע, ד"ר טריף:"צה"ל טיפל עד היום באלפי פצועים סורים והחייל ערוך ומוכן לכל מצב".

13.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אל"מ ד"ר טריף בדר מסמן כבר את היעד הבא

זו פעם ראשונה שמתמנה לתפקיד בכיר בצה"ל ולחיל הרפואה ד"ר דרוזי, שכבר עבר את כל התפקידים הנדרשים בצה"ל.

אל"מ ד"ר טריף בדר, בן 49 מכפר חורפיש בגליל העליון, סיים את לימודי הרפואה באונ' באר שבע, נשוי לג'נאן ואבא לשלושה ילדים בגילאים 19,16 ו-13, אומר לנו :

"אני נמצא בחיל הרפואה מ 1993, התמניתי לתפקיד על בסיס פעילותי בחיל הזה ולא על תקן הדרוזי מחיל הרפואה, אני גאה להיות בן העדה הדרוזית , הרקע שלי וכרטיס העבודה שלי הביאו אותי לתפקיד".

אל"מ ד"ר טריף: "ריגשתי את המשפחה שלי והם ריגשו אותי בחזרה, המשפחה מחבקת, מפרגנת ומלווה אותי לאורך כל השנים, השמחה והגאווה מלווה אותי במשך השנים, אני גאה במשפחה שלי ובעיקר בג'נאן אשתי מורה מחנכת, שנטל לא קטן מוטל על כתפיה בחינוך וגידול הילדים".

אל"מ ד"ר טריף: "כבר כשהייתי סגן אלוף שאפתי לקבל דרגת אלוף משנה ואחרי זה שאפתי לתפקיד הבא, כשהייתי קצין הרפואה של האוגדה שאפתי לדרגה שמעל, אני שמח שאושרתי בדיון בראשות הרמטכ"ל לתפקיד הזה".

בהתייחסו לתמיכה ולפרגון הרחב שהוא מקבל מקיר לקיר, אל"מ ד"ר טריף: "התמיכה והשבחים באים מעבודת שטח מאוד קשה, לאורך השנים אני מילאתי כל תפקיד שנדרשתי אליו בצורה הטובה ביותר, אני מקווה שהשארתי רושם טוב על כל מי שבאתי עמו במגע , אני מתנצל מכל אלה שלא מצליח לענות להודעות ולברכות שלהם".

אל"מ ד"ר טריף: "חיל הרפואה אחראי על כל משרתי הצבא, באוויר, בים וביבשה, בכל הגזרות השונות, ונותן את השירותים הרפואיים לכלל החיילים. תפקיד קצין הרפואה הראשי הוא האחראי על בריאות כל החיילים בצבא ומפקד על שירותי הרפואה לחיילים בכל מצב, אנחנו ערוכים להתמודד עם כל מגוון המחלות והפציעות שנתקלים בהם, יש בחיל הרפואה מערך הכשרה, הדרכה וחניכה מעולה, המטרה שלנו להציל חיים בשגרה ובחירום".

משפחת בדר

בסוגיית הפצועים הסורים, אל"מ ד"ר טריף, ציין: "הפצועים הסורים ממשיכים להגיע, וכבר טיפלנו עד היום באלפי פצועים, מדי יום מטפלים בפצועים ומפנים אותם לבתי חולים בצפון, ובעיקר בתי החולים בצפת ובנהריה".

"בכדי להציל חיים לא צריך להבין שפה, הייתי בהאיטי ובנפאל ובעולם בהרבה מקומות שבחלקם לא מבינים את השפה ולא מדברים אותה והצלחנו להציל חיים, בסיפור עם הפצועים הסורים לדבר את השפה הערבית היה מאוד חשוב לסיוע ולטיפול שזה הקל עליהם".

"חיל הרפואה וצה"ל ערוכים לכל מצב, אנחנו תוך זמן קצר יכולים להיות ערוכים לכל פעילות שנדרשים אליה, אני לא מרגיש שום אפליה בחיל"

אל"מ ד"ר טריף: "המסר שלי לאזרחים שהשמים הם הגבול, מי שמסמן לעצמו מטרה יכול להגיע אליה, זה המסר שלי לצעירים להשקיע ולהיות הכי טובים, להסתכל על האדם כאדם, יש לנו אתגרים קשים בחוץ ונכון שכולנו נתאחד כעם אחד".

"אני יכול לכוון אנשים ובסוף כל אחד ילך לפי הבחירה שלו, אני יכול להראות את הדרכים ושכל אחד ילך בדרך שהוא אוהב ומאמין בה".

לדברים שאמר לנו אל"מ ד"ר טריף

{YouTubeVideo id=Da8MErN4MrE}

תגובות

מומלצים