פיגום קרס על פועלי בניין

עובדים שעבדו בבניין של שמונה קומות בטירת הכרמל, נפגעו לאחר שהפיגום קרס, שניים מהפועלים נקברו מתחת להריסות, מד"א פינה שני פועלים לבית חולים רמב"ם, לוחמי האש חילצו את שני הלכודים מההריסות.

17.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פיגום קרס על פועלי בניין

לוחמי האש הוזעקו מתחנה אזורית חיפה לאתר בניה ברחוב הסיגלית בטירת הכרמל, בעקבות דיווח על פיגום אשר קרס וקבר תחתיו מספר לא ידוע של פועלי בניין.

מפקד תחנת טירת כרמל רשף אבי כהן אשר היה הראשון להגיע למקום יחד עם צוות לוחמי האש מהתחנה המרוחקת דקות בודדות מן הזירה, דיווח כי מדובר בבניין בן 8 קומות הנמצא בשלבי בניה ופיגום שלם אשר היה ממוקם לכל גובהו קרס והותיר מערום גדול בהיקפו של ברזלים וקרשי בנין תוך שהפועלים אשר ניצבו עליו לכודים בין ההריסות.

לאור דיווחו החלו כוחות רבים של לוחמי אש לנהור למקום לרבות מפקד המשמרת טפסר משנה שלום לוי ומפקד תחנת חיפה טפסר אבי תמרי.

במקביל החלו לוחמי האש לבצע פעולות ראשוניות לחילוצם של הפועלים וזאת תוך סיכון עצמי רב מחשש להמשך הקריסה שכן חלקי מתכת רבים היו תלויים על בלימה ואיימו ליפול ארצה על הכוחות אשר פעלו בזירה.

בזה אחר זה חילצו לוחמי האש שלושה לכודים אשר היו קבורים בפינות שונות של מערום חומרי הבניה. בשלב זה אותר לכוד נוסף אשר היה קבור בתחתית המערום וכל תנועה בלתי זהירה עלולה היתה להחריף את מצבו.

לוחמי האש הסתייעו בערכת תומכות ובציוד חילוץ הידראולי על מנת לבסס את הכיס בו היה לכוד ולבצע פיסוק וחיתוך של אלמנטים מתכתיים בכדי אט אט לפלס עבורו דרך אשר תאפשר את חילוצו.

בשלב הזה הונחו מנהלי האתר לערוך ספירה של הנוכחים על מנת לברר כמה עדיין נעדרים והאם ישנו חשש להמצאות לכודים נוספים, אך בדיקתם העלתה כי לא נותרו עוד פועלים נעדרים.

מקץ כשעה של מאמץ ניכר עלה בידי לוחמי האש לחלץ את הלכוד האחרון ולהעבירו לקבלת טיפול רפואי.

חילוץ נפגעים

תגובות

מומלצים