תשלומי ההורים שקבע שר החינוך

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי:"אגיש הצעת חוק שתשלומי ההורים יהפכו למס פרוגרסיבי ויגבו על ידי המוסד לביטוח לאומי נתקן את העוולה"

19.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תשלומי ההורים שקבע שר החינוך

מנכ"לית משרד החינוך:  נתמוך בהצעת החוק שלך ועדת החינוך של הכנסת אישרה את תשלומי ההורים (תשלומי רשות) המותרים לגביה על ידי משרד החינוך.

למרות מחאתו של יו"ר ועדת החינוך ח"כ מרגי, ומחאתם של ההורים, הצביעו שמונה חברי כנסת בעד אישור הצעת תשלומי ההורים, וחמישה הצביעו נגד.

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי אמר בפתח הדיון "תשלומי ההורים הם עוולה חברתית שגורמת לאי שוויון, הדורשת פתרון. על המס להיות פרוגרסיבי ועד שתתגבש טבלה חלופית על המשרד, יש להגביר את האכיפה על מוסדות חינוך שעושים בכסף כבשלהם".

יו"ר הוועדה הציע מנגנון גביה חלופי באמצעות המוסד לביטוח לאומי ולא על ידי מנהלי בתי הספר. הוא הצהיר שבתחילת מושב החורף יחל בחקיקת חוק שיסדיר את אמצעי הגביה דרך המוסד לביטוח לאומי ויבטל כלל את תשלומי ההורים באמצעות משרד החינוך.

לדברי מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, "משרד החינוך יתמוך בהחלטה לבטל את תשלומי ההורים. מדובר בסכום גדול מאוד, העומד על 5 מיליארד ₪, שיש למצוא לו מקור תקציבי אחר.

המשרד יתמוך בהצעה של יו"ר הוועדה ח"כ מרגי לפיה גביית התשלומים מההורים לא תעשה על ידי בתי הספר עצמם". עוד אמרה כי בשנים האחרונות משרד החינוך לא מעלה את תשלומי ההורים גם בגלל ההד הציבורי הרחב.

סגן השר ירון מזוז קרא "לשים סוף לסיפור גביית התשלומים מההורים". ח"כ מירב בן ארי אמרה כי יש לבטל את תשלומי ההורים. פרופ' יוסי יונה אמר כי הוועדה בעצם ההצבעה בעד משלימה עם התנערותו של משרד החינוך מקיום חוק חינוך חובה חינם ומאפשרת פגיעה קשה בעיקרון של שוויון הזדמנויות בחינוך.

ח"כ זוהיר בהלול קרא לבטל את תשלומי ההורים לאלתר. ח"כ דב חנין קרא להורים ללמוד מבריטניה: "בואו נלמד איך נעצר מס הגולגולת של מרגרט תאצר בבריטניה. הורים סרבו לשלם את מס הגולגולת". ח"כ ענת ברקו: "הפכו את תשלומי ההורים לתאגיד ענק בלתי אפשרי. הקריטריונים צריכים להיות ברורים במשורה וחד משמעיים כדי שלא יגבו "מרצון" אבל עם אקדח לרקה".

זאב גולדבלט, יו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים אמר לחברי הכנסת כי "אם לא יהיה שינוי דרמטי, יקרא הפורום להורים שלא לשלם את מס הגולגולת הזה".

תגובות

מומלצים