ח"כ עבדאללה "מדיניות שלא לתכנן את הכפר"

התכנון בכפרים הלא יהודים בישראל סוגיה קשה ומסובכת שמביאה את האוכלוסייה המקומית לשלם מחיר כבד, "המדינה מעולם לא רצתה לתקן את מה שגרמה וממשיכה להכביד על האזרחים".

20.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ח"כ עבדאללה "מדיניות שלא לתכנן את הכפר"

חבר הכנסת עבדאללה אבו מערוף מהרשימה המשותפת, חבר ואחד האנשים שעובדים הרבה על הסדרת התכנון בכפרים הלא יהודים שביניהם הכפרים הדרוזים, הממשלה יזמה הסדרה בעניין ומיד חזרה בה.

ח"כ עבדאללה אבו מערוף: "יום לפני תמכנו בהחלטת הממשלה להסדיר ולהשקיע בתכנון ובניה בכפרים הלא יהודים ויום אחרי המדינה באה עם היועץ המשפטי לממשלה ומציעה להגביר את אכיפת החוק בכפרים בעניין הבניה, משהו שלא מוסבר ולא מובן, כי החלק של המדינה לתכנן את הכפרים לקה בחסר במשך שנים".

אבו מערוף שחבר בועדות ולוקח חלק בארגונים עם "מסאווה" והתכנון האלטרנטיבי בכפרים הערבים, לפעול מכוח תפקידו להבאת פתרונות לכפרים ולתכנון ובניה במיוחד.

היום בכפרים הלא יהודים בישראל, ישנם בעיות תכנון, אי הרחבת שטחי מתאר, אי הקצאת אדמות לבניה והבעיות קשות במיוחד לאותה אוכלוסייה ערבית.

עבדאללה אבו מערוף

לגבי הכפר הדרוזי הבעיות קשות כפליים, כי לדרוזים אין חלופה ללכת להתגורר בכפר ועיר אחרת ממקום מגוריהם, חוסר דירות ואי בניה ציבורית, מביא לצמצום משמעותי במספר המתחתנים בקרב הצעירים.

ח"כ עבדאללה אבו מערוף בשיחה על פתרונות, ישיבות ודיונים שמקיימים באחרונה בעניין התכנון והבניה.

 

לדברים בסרטון

{YouTubeVideo id=1wx6OUGYxQw}

תגובות

מומלצים