22 דרוזים וצ'רקסים סיימו השבוע קורס נהגי אוטובוסים

בעקבות המחסור בנהגים בתחבורה הציבורית, קורס נהגי אוטובוסים ביוזמת תוכנית ריאן דרוזים צ'רקסים שבהפעלת אלפנאר הסתיים השבוע במכללת עתיד שבירכא.

20.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
 22 דרוזים וצ'רקסים סיימו השבוע קורס נהגי אוטובוסים

לקורס הגיעו 22 תלמידים מכל כפרי הדרוזים והצ'רקסים בצפון והתייצבו ללימודים 3  פעמים בשבוע במשך 3 חודשים.

מרכזי ריאן שבהפעלת אלפנאר הינם פרוייקט של משרד הכלכלה והתעשייה בשותפות משרד ראש הממשלה וג'וינט ישראל ומטרתם קידום תעסוקת ערבים בשוק העבודה באמצעות הכשרות ופעילות מול מעסיקים להסרת חסמים פנימיים וחיצוניים.

תחום התחבורה הציבורית עבר רפורמות גדולות בשנים האחרונות בהובלת משרד התחבורה לפתיחת קוים לתחרות. נוצר מצב, בעקבות ריבוי החברות והקוים, בו יש מחסור חמור בנהגי אוטובוסים והתוצאה היא שנהגים רבים עובדים שעות נוספות רבות ונוהגים עייפים.

את המחסור הזה זיהו במרכזי ריאן, על כן הגבירו את ההיצע לקורס כדי לתת מענה הן לדרישות תעסוקה והן למצב במשק, כפי שמספר ליאור מדאגי, מנהל תחום ההכשרות המקצועיות במרכז ריאן דרוזים צ'רקסים: "עד היום נפתחו 9 קורסים לנהגי אוטובוסים ואנחנו מתכוונים לפתוח נוספים משום שזה מצליח - כל בוגרי הקורס מצאו תעסוקה איכותית עם סיומו. חשוב לנו גם שמדובר בתנאי ההעסקה טובים ומתגמלים שמספקים גם אופק קריירה ארוך טווח ".

מנכ"ל אלפנאר, ד"ר יאסר חוג'יראת: "מרכזי ריאן עוסקים כל הזמן במציאת תעסוקה איכותית מוטת קריירה למשתתפי התוכניות. שיעור הבלתי מועסקים בחברה הערבית גבוה מאוד וחייבים לפעול על מנת לצמצמו. איתור מקומות עבודה  איכותיים בהם יש ביקוש לעובדים הוא ההתמחות שלנו וקורס הנהגים הוא רק דוגמא אחת. אנו צופים כי קורסי נהגים נוספים יפתחו גם במקומות אחרים בארץ בקרוב על מנת לענות לביקוש ולהגדיל את אחוזי התעסוקה במגזר הערבי".

קורס נהגי אוטובוסים

תגובות

מומלצים