דרישה הולכת וגוברת לטיפולי פוריות

23.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
דרישה הולכת וגוברת לטיפולי פוריות

צוות הפוריות של כללית במרכז רפואי לין, הפועל במשולב עם בי"ח כרמל, מציע שירות יחודי לשיפור הפוריות, בהתאמה לצרכים החדשים שנוצרו במאה ה-21.

בעידן המודרני, אולם, נוצרו בעיות פוריות על רקע חברתי וכן בהקשרים רפואיים חדשים, כפי שמציין ד"ר גיל פאר - אחראי שירות פוריות, אשר פועל במסגרת המרכז לבריאות האישה בלין, בניהולה של ד"ר רחל מנדל.

בשנים האחרונות חלה עליה מתמדת בגיל בו נשים מנסות לראשונה להרות. כיום הגיל הממוצע הינו 30 , לעומת גיל 24 ופחות מכך לפני כשני עשורים. למגמת השינוי החברתי הזה אין גיבוי ביולוגי וגם כיום, כמו בעבר, חלה ירידה בפוריות האישה מתחילת העשור ה-3 לחייה ההולכת ומתעצמת עוד יותר מגיל 35 ואילך.

על רקע זה, אנו רואים דרישה הולכת וגוברת לטיפולי פוריות, יחד עם עליית הגיל בו נשים פונות לטיפול.

חשוב לציין, כי הצלחת הטיפול נגזרת בראש ובראשונה מגיל האישה, ולכן גם הצלחת טיפולי הפוריות בגיל המבוגר פחותה.

על כן, חשוב שתהיה מודעות לשימור פריון סוציאלי אישה המתקרבת לגיל 35, חשוב שתפנה לקבלת ייעוץ והכוונה כיצד תוכל לשמר ולשפר את סיכוייה להרות בעתיד.

"אנו, בכללית, מודעים לשינויים החלים באורח החיים, במבנה המשפחה החדשה בין אם המדובר נשים יחידניות או זוגות חד מיניים ובהנהלות התרבותית של האוכלוסיה לה אנו נותנים שרות, ולכן נערכנו לתת מענה בתחום הפוריות ולהיות כתובת לצרכים של כל גווני האוכלוסיה", מדגיש ד"ר פאר.

תופעה נוספת היא הצורך בשימור פוריות על רקע רפואי בעקבות טיפולים במחלות ממאירות שהפכו להיות שכיחות יותר, כגון סרטן שד, ממאירויות של סרטן הדם, השתלת מח עצם וניתוחים שונים העלולים לפגוע באיברי הרביה בהיקפים שלא היו בעבר.

גם בתחום זה חלה עליה בפניות היות וקיימת יותר תחלואה ממארת מסיבות שונות הכוללות אבחון מוקדם, הישרדות טובה יותר של החולות וירידה בגיל המטופלות. יחד עם זאת, יש יותר מודעות וניתן לתת פתרונות של ממש, שיאפשרו, גם למי שחלתה בצעירותה, להביא לעולם ילדים בהמשך ע"י הקפאת ביציות, עוברים או רקמת שחלה.

הצוות המשולב של כללית בלין ובבי"ח כרמל שעוסק בפוריות נערך לתת מעטפת שירות יחודי בתחום זה. הצוות כולל את מרכז המרפאה, ד"ר גיל פאר ועימו ד"ר יורם גלעדי, רופא בכיר אחראי מרפאת הפוריות בחדרה, ראויה גרזוזי במערך הסיעוד במרפאה, צוות האחיות המנוסות בתחום ועובדת סוציאלית.

ד"ר פאר קורא למי שזקוק לשימור הפוריות, מסיבה חברתית, תרבותית או רפואית, לפנות לייעוץ המוצע במרפאת כללית בלין ומדגיש כי כיום יש אפשרות להעריך, לפי תוצאות בדיקות דם ואמצעי הדמייה, את סיכויי הפוריות ולהיערך בהתאם.

ד"ר מנדל מציינת כי  תשתית הידע והאמצעים בלין ובכרמל מאפשרים לתת פתרונות מותאמים וטובים לטיפול בבעיות הפוריות. מעבר לכך, המסר במרפאה הוא לדאוג לבריאות הכוללת של הנשים המטופלות בניסיון להרות, כדי שיכנסו להיריון במצב רפואי מיטבי עבורן ועבור העובר.

ד"ר פאר, בן 43, בוגר ביה"ס לרפואה בטכניון. התמחה בגניקולוגיה בבי"ח כרמל והינו רופא בכיר ביחידת IVF בבי"ח כרמל. השתלם בבי"ח תל השומר בנושא שימור פוריות. כמו כן, יש לו תואר שני בניהול מערכות בריאות מאוניברסיטת בן גוריון.

למד רפואה כעתודאי ועדיין משמש רופא בצבא קבע ובמסגרת זו הוא אחראי תחום רפואת נשים בצה"ל צפון הארץ.

ד"ר פאר

צילום: דוברות כללית

תגובות

מומלצים