ההחלטה לבטל סופית את לימודי הליבה

תוכנית הליבה שמסמלת שוויון הזדמנויות ראשוני בקרב ילדי ישראל בוטלה, ח"כ קארין אלהרר:"מדינת ישראל הולכת אחורה שוב", ח"כ מיקי לוי:"ממשלת נתניהו בנט כחלון מעדיפה את האינטרסים הפוליטיים הצרים על פני טובת הציבור"

24.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ההחלטה לבטל סופית את לימודי הליבה

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, על ההחלטה לבטל סופית את לימודי הליבה: "מדינת ישראל הולכת אחורה שוב, בגלל לחצים פוליטיים ובגלל פחדנות. ההחלטה לבטל את לימודי הליבה והתמיכה של השר בנט במהלך היא פגיעה קשה בציבור עצום בישראל, ציבור שמבקש להתפרנס בכבוד, להשתלב בשוק העבודה ולהיות חלק אינטגרלי מהמערכת.

 זוהי גזירה של אלפים לעוני, לקושי, ולתלות במדינת ישראל ובמערכת הקצבאות של המוסד לביטוח לאומי. אם השר בנט היה מתנהל באנרגיות בהן הוא מקדם את 5 יחידות המתמטיקה בציבור החילוני גם כלפי לימודי הבסיס בחברה החרדית- היינו רואים תוצאות מדהימות בשילוב, בהכלה ובתרומה של החברה החרדית למשק.

השותפות הקואליציוניות שנותנות למהלך הזה יד, חותמות על הפגיעה הקשה בציבור הרחב ומעדיפות למכור את הציבור בישראל תמורת המשך השליטה והשרידות הפוליטית.

 מתמטיקה ואנגלית הם בסיס לכל אדם שרוצה להשתלב, בלי קשר אם הוא אדם דתי או חילוני, אם שומר מצוות או לא. הפחד מפני לימודים בסיסיים אלו- נובע מתוך צרכים פוליטיות ותו לא."

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) על אישור חוק לימודי ליב"ה בממשלה: "הלוואי וממשלת נתניהו היתה להוטה לטפל ביוקר הדיור, קייטנות הקיץ ודו״ח העוני כפי שהיא להוטה להרוס את עתידם של ילדים חרדים ולמנוע מהם ללמוד מתמטיקה ואנגלית. זוהי איוולת שנשלם עליה בעתיד מחיר כבד בשוק העבודה, בצמיחת המשק ובהנצחת דורות נוספים של עוני.

על הדרך ממשלת סופרמן-נתניהו רומסת כל כללי מנהל תקין בסיסיים ומאשרת את החוק שעתיים בלבד לאחר שנסגר להערות הציבור, בלי לדון או חלילה להתייחס לטיעונים המועלים בהם. זהו זלזול בוטה בציבור ובדרך החקיקה הממשלתית שאמורה לשרתו.
שוב הוכח כי ממשלת נתניהו-בנט-כחלון מעדיפה את האינטרסים הפוליטיים הצרים על פני טובת הציבור".

תגובות

מומלצים