דליה צעירה צועדת לא לזרים, כן לאיכות חיים

מהלך מעניין של דיירי שכונת דליה צעירה שיצאו לרחובות בקריאה לאיכות חיים ולא לזרים שמתפשטים ורוכשים נכסים בשכונתם, פאדי חטיב נבחר ליו"ר הועד החדש בשכונה, תמונות

25.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
דליה צעירה צועדת לא לזרים, כן לאיכות חיים

דיירי שכונת דליה צעירה התכנסו לבושים חולצות עם הסלוגן החדש של השכונה, "צועדים לאיכות חיים" וערכו תהלוכה ברחובות השכונה. התכלית גיבוש, היכרות, ושיחה על הבעיות המשותפות.

אך גם, העברת מסר חד וברור כי אינם מעוניינים בכניסת זרים לשכונה, הדיירים היו שמחים מאד והילדים נהנו מהמשחקים המתנפחים אשר נפרשו במגרש השכונתי.

פאדי חטיב יו"ר הועד החדש, ציין את מטרות הועד: "שמירת צביון השכונה ומניעת כניסת זרים לשכונה, החזרת תחושת הביטחון לשכונה ובעיקר לילדים, פעילויות תרבות וגיבוש בשכונה, טיפול בהזנחה הקיימת מצד המועצה המקומית, ושיפור איכות החיים של השכונה".

פאדי הדגיש את סיסמת השכונה "צועדים לאיכות חיים", ופנה לכל המעוניין להושיט יד ולעזור לקידום איכות החיים בשכונה.

התחושה הייתה טובה במהלך האירוע, הרוב השתתפו והיו מרוצים ושבעי רצון, הועד הצעיר החדש פועל במהירות, ורושם את כל הבעיות והפערים והחל את הטיפול בהן.

יש לציין שבעקבות ההזנחה הקיימת כבר שנים הביעו הדיירים את הספק בכך שהרשות אכן תשנה את ההתייחסות שלה כלפי השכונה מתוך ניסיונות העבר.

בשל הצטברותן של תחושות רבות של חוסר ביטחון וחוסר ארגון בשכונה, קמו דיירי שכונת החיילים "דליה הצעירה" והתארגנו מחדש.

בשבועיים האחרונים נערכו מספר פגישות אינטנסיביות בשכונה, שבסופן נבחר ועד שכונתי חדש בראשות פאדי חטיב וחברי הועד  עביר מקלדה, רביע חסון, שיח' איהאב חלבי, לובנה מקלדה, שיח' פח'ראלדין פח'ראלדין, אנס חדיד, מג'יד קרא, ויסאם חדיד, פאדי ח'טיב, ענאן ווהבי ואדם נטור.

תושבי דליה צעירה

ועד השכונה, המאורגן, החל רישום להקמת עמותה, ובנוסף התחיל בארגון בקרה ומעקב אחרי הפרויקטים והיוזמות בשכונה.

 ויסאם חדיד גרפיקאי, דייר השכונה אשר נשא בחלק מרכזי בארגון ובהובלה, צייר את הלוגו החדש ומוביל את השיווק של הרעיון השכונתי החדש.

המחולל המרכזי להתארגנות המחודשת היא תופעת הזרים בשכונה החיילים, התברר כי הדבר מפריע רבות לדיירי השכונה.

הימצאותם של דמויות זרות בפתח השכונה, וקבוצת פועלים מהשטחים בין המשפחות, גרמה לפחד לשלוח את הילדים בשעות החשיכה ונשים ונערות הביעו חוסר ביטחון להסתובב לבדן. את הביטוי לחששות אלו, אפשר לראות בהיענות להתארגנות החדשה.

הועד החל לטפל בבעיות אלו בדרכים רבות, ומול גורמים רבים."בשורה התחתונה לא יחיו זרים בשכונה זו", הנושא הובא לידיעת ראש המועצה אשר הבטיח תמיכה והתייצבות ליד הדיירים.

במהלך השבוע האחרון הוזעקה המשטרה לאחד הבתים, בהם מתגוררים פועלים מהשטחים, במקום התפתחו ויכוחים קולניים, שיכלו לגרום להתלקחות, הדיירים אינם מוותרים והזרים יוצאו כולם מהשכונה.

יש לציין כי לפי החוק, אסור לבנות בשכונת דליה הצעירה למטרות עסקיות (בניין השכרה) הבניינים המשמשים לכך בכניסה לשכונת החיילים, אינם עומדים בכללי התקנון של משרד השיכון.

הדיירים הדגישו כי "דליה הצעירה" הינה שכונת הדגל בכפר דאלית אל כרמל, שצריכה להיות הפנינה הנוצצת של הכפר ושל משרד השיכון.

בראשם של הדיירים עלו רעיונות רבים, והם החלו ביוזמות פרטיות לטיוב פני השכונה והשתתפות פעילה בסיורי שמירה וביטחון סביבה.

בנוסף, המועצה בשיתוף "עיר ללא אלימות" יציבו מצלמות בכניסה לשכונה בשבוע הקרוב.

יצוין כי קב"ט המועצה המקומית, נסר נסראלדין התלווה לתהלוכה, את האירוע ליוו שני החובשים ריאן עמאשה וחסין זידאן על גבי אופנועים מטעם "איחוד והצלה".

זקן הדיירים, אבו יוסף נסיב עבוד, הביע שמחה מעצם ההתארגנות וביקש להודות לכל השכנים על ההשתתפות ועל הרוח שהפגינו במפגש.

 

{YouTubeVideo id=4BoRvKppR5I}

תגובות

3. עספאוי כרמלי בדם לפני 8 שנים
נגד הזרים בכרמל
2. מדליה לפני 8 שנים
כל הכבוד
1. אישה מדליה הצעירה לפני 8 שנים
הבנות שלי מפחדות להסתובב

מומלצים