קבינט הדיור אישר את הצעת השר אריאל להקמת ישוב בדואי חדש

הקמת הישוב באה לאחר יותר מ-15 שנים בהם לא הוקם ישוב חדש לאוכלוסייה הבדואית והוא מיועד עבור תושבי פזורת אל עזזמה המתגוררים כיום באופן לא חוקי בקרבת נאות חובב.

26.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון

קבינט הדיור אישר את הצעת השר אריאל להקמת ישוב בדואי חדש דרומית לשגב שלום תוך פינוי התיישבות לא חוקית באזור
קבינט הדיור אישר פה אחד את הצעת השר אורי אריאל, הממונה על הרשות להסדרת התיישבות הבדואים, להקים יישוב בדואי חדש דרומית לשגב שלום.

השר אריאל: "ההחלטה חשובה ויש בה איזון נכון בין פיתוח ההתיישבות הבדואית ובין חיזוק המשילות של מדינת ישראל בנגב"
ההחלטה להקים את היישוב החדש מדרום לשגב שלום, התקבלה מתוך מטרה כוללת להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב ולהפסקת ההשתלטות הבלתי חוקית על אדמות מדינה בנגב.

היישוב החדש שיוקם ישתרע על שטח של כ 6000 דונם, במגרשים שהמדינה תפתח עבור כ 9000 התושבים שכאמור, התיישבו באופן לא חוקי, על כ-70,000 דונם של אדמות מדינה באזור רמת חובב.

הקמת היישוב תספק פתרון התיישבותי כולל עבור מטה אל עזזמה ונספחיו מאחר וישנן גם מגבלות של הגנת סביבה הקובעות כי יש להרחיק את פזורת ואדי אל נעם מאזור רמת חובב.

האזור הזה נמצא תחת סיכון בריאותי באזור זה וישנו איסור בניה בשל הימצאות חומרים מסוכנים באתרים נאות חובב ורמת בקע. השטח החדש ירחיק את התושבים מגורמי סיכון וקרינה קווי מתח עליון ותחנת הכח של חברת חשמל.

השר אורי אריאל: "מדובר בהחלטה חשובה כי יש בה איזון נכון בין פיתוח ההתיישבות הבדואית ובין חיזוק המשילות של מדינת ישראל בנגב. המהלך הנוכחי מספק פתרון הוגן וטוב על שטח של 6000 דונם כי במקביל נפנה השתלטות בלתי חוקית על אדמות מדינה בנגב בהיקף 70,000 דונם.

המשילות של ממשלת ישראל מחייבת גם פינוי השתלטות לא חוקית אך במקביל מציאת פתרונות דיור.

עוד אמר השר אריאל כי "אני כשר הממונה על הרשות להתיישבות הבדואים, חייב להקפיד על קידום הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב תוך הגדלת תקציבי הפיתוח והרווחה אך במקביל לדאוג לכך שאדמות הנגב לא יהיו הפקר"

הרשות לפיתוח התיישבות הבדואים בנגב הדגישה כי הקמת היישוב החדש תלווה גם פיתוח כלכלי חברתי ששם דגש על הנקודות הבאות.

הקמת ישוב חדש בעל אופי חקלאי התואם למשלח ידם של תושבי פזורת ואדי אל נעם, תהווה נדבך חשוב בחיזוק האוכלוסייה הבדואית המתגוררת באזור ,הן מבחינה חברתית והן מבחינה כלכלית.

הישוב ישלב בין תעסוקה מסורתית כגון חקלאות ובין תעסוקה חדשנית ומודרנית. בשולי הישוב יוקצו שטחים המיועדים לתעסוקה חקלאית ובנוסף לכך יוקצו שטחים לאזורי תעסוקה אשר יכללו בין היתר תעסוקת נשים ,חקלאות מודרנית, ותיירות הפיתוח האמור יפחית את שיעורי האבטלה הגבוהים בקרב הדור הצעיר, יתרום לשיפור הרווחה החברתית והכלכלית ויקטין את תלות האוכלוסייה בתשלומי העברה ממשלתיים וציבוריים".

תגובות

מומלצים