השרה שקד "בטייבה יקום בית משפט שלום"

שרת המשפטים איילת שקד: "אנחנו נמנה גם אשה קאדית ראשונה", זה ביקור שני של השרה במגזר הערבי היא אמרה:"אנו עושים מאמצים גדולים לקדם את החברה הערבית, לדאוג לפיתוח, להעביר תקציבים".

26.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
השרה שקד "בטייבה יקום בית משפט שלום"

שרת המשפטים איילת שקד הכריזה באופן רשמי על הקמת בית משפט שלום ראשון בעיר ערבית, בטייבה. באירוע השתתפו גם ראש עיריית טייבה, שועאע מנסור מסארוה, חברי הכנסת אחמד טיבי, אוסאמה סעדי ועיסאווי פריג', מנהל בתי המשפט מיכה שפיצר מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, ויו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה.

זה ביקור שני שלי בעיר ערבית ומקווה שיהיו עוד ביקורים", אמרה השרה שקד. "אנו עושים מאמצים גדולים לקדם את החברה הערבית, לדאוג לפיתוח, להעביר תקציבים ולעודד  אנשים למשרות ציבוריות. פיתחנו את בתי הדין השרעיים, מינינו הרבה קאדים, ומקווה שעוד השנה נזכה למנות קאדית אישה ראשונה- זה הישג גדול.

"דיברתי עם ראש העיר ושוחחנו בינינו על דברים עתידיים שאנו נעשה יחד על מנת לקדם את האישה הערבית. ראש העיר סיפר לי שטייבה זו העיר הראשונה שיש בה אישה חברת מועצה ואני מקווה שילמדו מכם.

הכרזתי על הקמת בית דין שרעי בסכנין אחרי יותר מ- 16 שנה שלא פתחו, בכלל מערכת בתי הדין השרעיים הזו קיבלה מנכ"ל חדש ואנו במשרד המשפטים תומכים  ומקדמים את המערכת.

כמה חודשים אחרי שנכנסתי לתפקיד פנו אליי חברי כנסת להקים בית משפט בעיר ערבית, דיברתי עם מנהל ביהמ"ש, עם הנשיאה, כולנו חשבנו שזה רעיון טוב. נשאר לנו לרתום את משרד האוצר ובכוחות משותפים נצליח.

איילת שקד

אני שמחה להודיע שכאן בטייבה נקים בית משפט לתעבורה ולתביעות קטנות. אני חושבת שזה צעד ראשון להקים ביהמ"ש כזה, זה תלוי בתקציב אבל יש כאן הרבה כוחות חזקים ויחד נצליח.

יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נווה, סיפר כי שלכת עורכי הדין ניסתה לקדם את רעיון הקמת בית המשפט מזה זמן רב, אך רק אצל שרת המשפטים שקד לשכת עורכי הדין מצאו אוזן קשבת. "כל ציבור עורכי הדין היהודיים והערבים צריכים להוקיר את העשייה שלה", אמר.

חברי הכנסת שהשתתפו באירוע אמרו כי, "דיברנו עם כל שרי המשפטים שצריך להקים בית משפט בטייבה ואת קיבלת את ההחלטה להקים בית משפט ראשון בעיר ערבית – בטייבה. אנחנו ושרת המשפטים חלוקים מבחינה מדינית, ואין זה סוד, אבל בכל מה שקשור לעניין מקצועי – אנחנו מקיימים שיתוף פעולה מלא".

תגובות

מומלצים