המשטרה סגרה את סניף משהדאוי

סופר מרקט ״קינג סטור״ במרכז הקניות חוצות להב בבאר שבע נסגר למשך 14ימים בצו מנהלי שהוצא ע״י מפקד המחוז הדרומי במסגרת סמכותו בחוק הכניסה לישראל סעיף 12 ב ( 4)

26.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
המשטרה סגרה את סניף משהדאוי

מפקד המחוז הדרומי במשטרה הורה בצו מנהלי על סגירה למשך 14 ימים של סופר מרקט קינג סטור הממוקם במרכז קניות חוצות להב בבאר שבע זאת לאחר שבפעילות של שוטרי משטרת ישראל בבאר שבע נעצרו במקום שני שוהים בלתי חוקיים שעבדו במקום לאורך תקופה ללא  היתר שהייה או עבודה בתחומי הארץ, בנוסף אף לנו במקום.

מנהל הסופר עוכב לחקירה ובלילה הגיע מצפון הארץ בעל המקום ונחקר אף הוא.

מהחקירה עלה כי אין במקום כל הליך סדור ומנגנון פיקוח ובקרה בקבלת עובדים ובסיומה נעצרו שלושה מנהלי מחלקות, עוד עלה כי איש מהממונים במקום אינו נוטל אחריות ומבין את המשמעות במציאות הבטחונית העוטפת אותנו.

הצו הוצא לתקופה של 14 ימים  למרות שהמחוקק הקנה למפקד המחוז להוציא את הצו לתקופה של 30 ימים זאת לאחר שמפקד המחוז איזן בין השיקולים שעמדו בבסיס החלטתו ,חופש העיסוק מחד וחובתו לשמירה על שלום הציבור מאידך.

במסגרת הצו התבקשו בעלי המקום לרבות מנהלים לפעול להסדרת מנגנון פיקוח ובקרה אשר ימנע העסקת עובדים ללא היתר במקום.

זהו צו הסגירה השלישי שהוצא מתחילת החודש במחוז הדרומי של משטרת ישראל לעסקים שהעסיקו שוהים בלתי חוקיים.
ב-11.7.16 הוצא צו סגירה למוסך באשקלון.

לאחר שבפעילות המשטרה בעיר, אותרו שני שוהים בלתי חוקיים באחד המוסכים בעיר. השניים עוכבו יחד עם מעסיקם לחקירה במשטרה שבסיומה הם נכלאו ומעצרם הוארך מעת לעת בבית משפט, "לנגד עינינו עומדת מעורבותם ההולכת וגוברת של שב"ח בפעילות חבלנית עוינת והמסוכנות לביטחון הציבור. אנו נמשיך כל העת בפעילות למניעת סכנה לציבור התושבים". נמסר מהמשטרה.

השבוע הגישה יחידת התביעות של משטרת ישראל בקשה לבית המשפט השלום באשקלון למתן צו שיפוטי להגבלת שימוש במוסך ולאיסור המשך עיסוק עד תום ההליכים המשפטיים כנגד בעליו של המוסך, שעצור עד תום ההליכים.

צו סגירה נוסף הוצא בתחילת השבוע לאחר ששני שוהים בלתי חוקיים המועסקים בעסק לממכר מזון בתל שבע נתפסו במקום ומפקד המחוז הדרומי, הורה על סגירת העסק למשך 30 ימים. "עבירה זאת של כניסה לישראל שלא כדין, מכילה פוטנציאל סיכון לביטחון תושבי מדינת ישראל" ציינו במשטרה.

במשטרה מדגישים כי עם כניסתו של התיקון לחוק הכניסה לישראל, המאפשר למשטרת ישראל להוציא צו סגירה מנהלי ובכך לאסור את השימוש במקום בו בוצעה העבירה או ההלנה, יישאו באחריות מעסיקים ומלינים על שוהים בלתי חוקיים שייתפסו ברשותם, ולכך השלכות של פגיעה כלכלית בעקבות סגירת העסק או מקום ההלנה.

תגובות

מומלצים