"לנהל מרחב ביוספרי מתפקד כולל הקרקעות הפרטיות"

האני עמאשה חבר ועדת היגוי למרחב ביוספרי כרמל במצגת לשני הכפרים עוספיה ודליה, מסביר משמעות השטח הביוספרי והתועלות, הכפרים יושבים היום רק על 16.152 דונם מתוך 100אלף לפני קום המדינה.

27.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
"לנהל מרחב ביוספרי מתפקד כולל הקרקעות הפרטיות"

האני עמאשה חבר מועצה לשעבר, נאמן איכות הסביבה, יש לו חלק גדול במימוש שמירה על הטבע וניקיון, מבין טוב לדבר בשפה של קק"ל והפארק הלאומי ומגדיר את הנושא: "הדרוזים מאז ומתמיד שמרו על השטח הביוספרי".

האני: "ועדת היגוי למרחב ביוספרי, כוללת את כל ישובי הכרמל, כולל חוף הכרמל, המרחב הביוספרי בכרמל הוקם ב 1996 והקהילה לא היתה מעורבת".

"בשביל שיתקיים מרחב ביוספרי, צריך 3 דברים: תשתית פיזית, מגוון אקולוגי וקהילה, המרחב מתחלק ל3 אזורים: החשוב ביותר גלעין שזה שמורת טבע מוגנת, שטח המעבר שזה הישובים איפה שיש בניה, כבישים ותשתיות, החיץ שהוא החוצץ ביניהם".

האני:"הקהילה צריכה לנצל את התועלות של הטבע בכדי לשמר אותו וזה מתאפשר בשטח החיץ".

האני עמאשה:"השטח האקולוגי מספק לנו תועלות ושירות, שירותי אספקה למשל (עץ) או שירותי תרבות (מטיילים), שירות ויסות (אקלים) ועוד, אנחנו צריכים פיתוח, יש קונפליקט בין הפיתוח לשימור הסביבה, אז נוצר המושג קיימות וממנו המרחב הביוספרי".

האני: "איך יכול להיות שאנחנו מרחב ביוספרי ויש לנו שימור פארק לאומי, שמונע שימוש במרחב לצרכים שיועדו לו?, לפני קום המדינה בדליה ועוספיה, היה להם מעל 100 אלף דונם שטחים, היום שני הישובים עם 28 אלף נפשות יושבים על 16.152 דונם, לעומת ישובי חוף כרמל עם 27 אלף תושבים שיושבים על 190 אלף דונם, גם פארק לאומי וגם שטח ביוספרי זה לא הולך ביחד".

"יש חשיבות למדינה ולרט"ג שיש בכרמל מרחב ביוספרי מתפקד, אבל מבחינתנו הוא לא מתפקד ולכן קמה ועדת ההיגוי, אף אחד לא יודע להגיד מה זה שטח ביוספרי כי לא שיתפו את הקהילה, פעילות רט"ג וקק"ל רק בשימור הטבע".

האני עמאשה

"המצגת שהכנתי באה בעקבות סיכום בוועדת ההיגוי הגדולה והחלטנו להקים ועדת היגוי קטנה לדליה ועוספיה ".

האני: "שיתוף מלא של הקהילה בניהול והכללת הקרקעות הפרטיות בתוך תחום הישוב, באונסקו אמרו שניתן לנהל מרחב ביוספרי מתפקד גם כאשר מכלילים את כל הקרקעות הפרטיות, את נייר העמדה אישרו שתי הרשויות, כך שעבר דרך שתי הרשויות שאישרו ומזה יצאנו למצגת".

לדברים בסרטון

{YouTubeVideo id=Lq1IWZaeI78}

תגובות

9. סאלח לפני 8 שנים
טבע פארק איכות. חיים
8. תושב לפני 8 שנים
יישר כוח
7. מכיר טוב לפני 8 שנים
תפיסה נכונה ביותר
6. בחורה לפני 8 שנים
תודה רבה למר האניעמאשה
5. עיספאוי לפני 8 שנים
אין על האני מקצועי
4. דלאויה לפני 8 שנים
הנושא מאוד חשוב לי במיוחד
3. תושב לפני 8 שנים
האני צודק
2. אדם שפוי לפני 8 שנים
פארק הכרמל עוינים את הדרוזים
1. מעספיא לפני 8 שנים
תמיד שמרנו על הטבע ולא רק בשנים האחרונות

מומלצים