זירת ההייטק והאקסלרטורים המתפתחת של חיפה

אירוע מועדון המשקיעים ה-3 של חממת hiCenter Ventures  התקיים בחיפה בהשתתפות יזמים, משקיעים, נציגי חברות מובילות בתעשייה ונציגי ציבור.

28.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
זירת ההייטק והאקסלרטורים המתפתחת של חיפה

באירוע השתפו כ-180 אורחים, אליהם הצטרפו חברות הפורטפוליו של היי-סנטר כמו גם חברי הנהלת החממה.

חממת hiCenter Ventures , בהיותה משקיעה משמעותית בחברות מבוססות טכנולוגיה בחיפה, ייסדה מסורת של אירוע המשקיעים וחתמה בפעם השלישית הצלחה מכובדת בקרב הצדדים, הן יזמים והן משקיעים.

הזדמנות ייחודית ניתנה ליזמים צעירים נבחרים להיפגש באופן אישי עם בכירים השייכים למועדון המשקיעים של החממה.

החברות שזכו להזדמנות להציג את עצמן בפני הקהל היו Gili Ocean , חברה  מצליחה מפורטפוליו היי סנטר ו-weezmo הנמצאת בגיוס לקראת כניסה לפורטפוליו וכן החברות הצעירות Soft Medical, ו-  RollPage שחשפו בפני המשקיעים הרלוונטיים את המיזמים.

אחד מאורחי הכבוד שלקחו חלק באירוע, הינו גיל בן ארצי, אישיות ידועה בעולם הסטארט-אפים הישראלי, שותף מייסד בקרןUpwest Labs  בפאלו-אלטו, ארה"ב.

בן ארצי שיתף עם היזמים הצעירים את סודות ההצלחה והשלבים בדרך למשקיע המתאים, החל משלב ההיערכות, דרך הפגישה עם המשקיע הפוטנציאלי ועד חתימה על הסכם השקעה: "מציאת משקיע נכון היא סוגיה מאתגרת.

מועדון המשקיעים

בדקו מראש מי עשוי לגלות עניין בעולם התוכן של המיזם, הגיעו עם גישה מתאימה ובתזמון הנכון לגיוס הכספים. אם הצלחתם לקיים פגישה, השלב הבא שחשוב לשים עליו דגש הוא הקשר האישי עמו.

השתמשו בכושר שכנוע וכוונו גבוה למיזם צריכה להיות השפעה משמעותית וחשובה, כך שיהיה ראוי להשקעה. לבסוף, שמרו על קשר והפעילו לחץ מחושב.

כל עוד לא אמרו לכם במפורש "כן", התשובה היא עדיין בגדר "לא". הראו התקדמות עם המיזם, תוך צמיחה מתמדת וראיה לעתיד, עד שתצליחו לשכנע את המשקיע שאתם הדבר הנכון".

בן ארצי סיכם באמרו שהדרך להצלחה רצופה כשלונות: "גם גוגל, סקייפ ולינקדאין קיבלו עשרות תשובות שליליות עד שהגיעו להצלחה המוכרת היום. אם שמעתם 'לא', סימן שאתם בחברה טובה."

על הדרך להגשמת החלום לכדי מציאות דיבר גם מר ג'ף פולבר, משקיע ידוע בתעשיית הסיד הטכנולוגי בארה"ב ובישראל, דמות מוכרת ומובילה בתחומי טכנולוגיה מגוונים ונחשב לחלוץ בתחום ה VOIP. ג'ף הוא גם מהחברים הוותיקים חבר במועדון המשקיעים של היי סנטר ושותף להשקעות במספר חברות פורטפוליו של החממה: "למצוא מישהו שמאמין בנו זה המתנה הגדולה ביותר. אם יזם מקבל דחייה, זה רק אומר שהוא צעד אחד נוסף בדרך להכרה והצלחה. אם אתם מאמינים במה שאתם עושים ונאמנים לעצמכם, תמצאו את האדם המתאים שיאמין גם הוא וישקיע בכם".

יעל מיטלמן, מנכ"לית חממת היי סנטר: "חממת היי-סנטר מובילה את תחום היזמות בחיפה והסביבה. החברה שמה לה ליעד להשקיע בחברות מבוססות טכנולוגיות חדשניות המעוניינות להשתקע בחיפה ולפתח את פעילותן, כמנועי צמיחה לכלכלת העיר. בנוסף לבסיס שאנו מספקים הן ליזמים בתחילת הדרך והן לחברות סטארט-אפ צעירות, פיתחנו מסורת של כינוס מועדון המשקיעים פעמיים בשנה על מנת לאפשר מפגשים ישירים וחשיפה איכותית של מיזמים בפני המשקיעים החברים במועדון.  לאורך השנה כולה אנו זוכים להכיר מוחות מבריקים, יזמים צעירים וחברות בתחילת דרכן, אך המפגש המרוכז באירוע זה, לצד בכירים בתעשייה ומשקיעים פוטנציאליים, הינו בגדר הצלחה וסממן חיובי ביותר לזירת ההייטק החיפאית. ההענות העצומה שהיתה למפגש השלישי עלתה על כל ציפיה וחיזקה בנו את האמונה בנכונות הדרך והחזון של יצירת רצף תשתיות ליזמים, שבמרכזן העמדת מימון לשלבים השונים בהתפתחות חברת הייטק.  אנו מודים לכל מי שהגיע ומתנצלים בפני מי שלא היה לו מקום , אני משוכנעת כי הביקוש הרב מוכיח את הצמא שיש בחיפה לאירועים כאלו ובכוונתנו להמשיך וליזום ולמקם את חיפה במקומה הטבעי כבירת היזמויות של מדינת ישראל וכמובילה עולמית בתחום."

מנכ"ל עיריית חיפה, גדי מרגלית בירך באירוע: "אנו מנסים בכל דרך שהיא לייצר באזז לגבי הנושא של הייטק וסטארטאפים בחיפה, יש לנו חלק בפיתוח העולם הזה. אני מתחיל את המסע כמנכ"ל העירייה, אלמד את הדברים כדי שנקדם את הנושא עם המעורבות של עיריית חיפה. תמיד התגאינו בכך שבעיר יש את הטכניון, אחד הטובים בעולם בתחום הטכנולוגיה, אזור התעשייה במת"ם שהינו אחד המפותחים בארץ כך שחיפה הייתה חלוצה בתחום ההיי טק, יש לנו את הכלים. היזמים והמשקיעים שהשתתפו באירוע שותפים למסע הזה שיקפיץ את העיר למעלה. ההצלחה שלכם זו הצלחה משותפת של כולנו."

ראש העיר יונה יהב: אנו עדים להתעוררות בתחום ההיי טק, בין היתר הודות למאיצים ולחממות הטכנולוגיות.  תחת חממת הדגל של חיפה "ההיי סנטר" צמחו כבר לא מעט חברות סטארטאפ התורמות לכלכלתה ולמיצובה של העיר כבית לטכנולוגיות מתקדמות. בחממות אלו אנו מעניקים את הבסיס והתמיכה ליזמים וחברות צעירות המבקשים להשקיע והשתקע. זה המקום לפתח את הקשרים הנחוצים כל כך להצלחתם של מיזמים. באמצעות ההיי סנטר מתפתח אחד ממנועי הצמיחה החשובים בעיר. כל פעילות המפגישה בין המוחות החיפאים המבריקים ובין משקיעים היא מבורכת וסוד ההצלחה."

תגובות

מומלצים