ועדת הפנים דנה בסירוב הוועדה המחוזית לתת טופס 4 בכפרים הדרוזים

היום נמצאים 30,000 בתים במגזר הלא יהודי ללא חיבור לחשמל, ח"כ עמאר: "החלטה שרירותית של מהנדס מחוז צפון מונעת חיבור חשמל למבנים שקיבלו את כל ההיתרים", מינהל התכנון: "אין גזירה אחת למיעוטים ואחרת ליהודים".

02.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ועדת הפנים דנה בסירוב הוועדה המחוזית לתת טופס 4 בכפרים הדרוזים

מ"מ יו"ר ועדת הפנים ח"כ חמד עמאר בדיון על סירוב הוועדה המחוזית לתת טופס 4 ולחבר לחשמל מבנים שנבנו עם היתר: "יש מקומות שעמוד החשמל נמצא ליד המבנה. האם חתימת מהנדס המחוז קובעת או שצריך ללכת לבית המשפט, או אולי להעלות את הנושא כל יום בכנסת? לא אשתוק".

ח"כ אחמד טיבי: "אין נושא שמציק יותר לאזרח מאשר כשהוא לא מקבל דבר מובן מאליו – חשמל לילדיו הבריאים והחולים. מים הוא מקבל. תשתיות לא מותנה. רק דבר אחד מותנה – חשמל. למרות שזה מצרך יסודי. בדרך כלל אם לא מספקים, אנשים מאלתרים. לפעמים זה יוצא טוב ולפעמים אנשים נפגעים. משפחת כיוב זו משפחה שלמה שאיבדנו. שר האוצר האחראי על התכנון אמר מעל דוכן הכנסת שהוא לא מבין מה הקשר בין טופס 4 לחשמל".

רות רוטנשטרייך, מינהל התכנון: "לגבי כל המגזרים יש אותן החלטות. אין גזירה אחת למיעוטים ואחרת ליהודים. לפעמים על אותו כביש חלק מהמבנים הם בתוך תוכנית המתאר וחלק בחוץ. כל מבנה חקלאי שיש לו צורך בחשמל, מקבל. כל בקשה, אנחנו שואלים את חוות דעתו של משרד החקלאות".

רענן אמויאל, משרד החקלאות: "הבקשות לא נוגעות למגזר כזה או אחר. קיבלנו בקשה מבנימינה". ח"כ חמד עמאר: "גם שם מחייבים אותם לחתום שהם מוותרים על חיבור חשמל?" אמויאל: "אלינו פונים לבדוק אם יש צורך בחיבור חשמל. לדיר, לרפת ולבתי אריזה חייבים, וממליצים בהתאם. למחסן ציוד חקלאי, לא".

ראש מועצת ירכא, והיב חביש: "תקנה 157 עליה חתם שר האוצר מבורכת אבל המימוש שלה בין 5-10%. שמו סעיף שכל מי שלא בנה חוקי, יש עליו צו. גם אם נגיש תכניות, יתחברו עד 10%. לכן הנושא כל כך כאוב. מי שהתחבר על פי תקנת שחל, חלק מהתושבים קיבלו וחלק לא".

ראש מועצת כיסרא, נביה אסעד: "בשנת 87' בניתי ללא היתר ונשפטתי. אריק שרון, כשהגיע נתן הוראה לחבר את כל הבתים הפיראטיים. מאות דירות התחברו. היום בתים שנשפטו ושילמו קנס, מה הבעיה לתת להם חשמל?"

פאיז אבו עואד, בוקעתא: "בצפון הגולן הדירים היו בין הבתים. זה היה קשה מאד בבוקר, כשהכבשים והעיזים יצאו למרעה והילדים לבית הספר. החלטנו להוציא את הדירים מאזור המגורים. עשינו תוכניות למקום שמיועד לדירים. יש כל ההיתרים. כשביקשנו לחבר לחשמל ביקשו סכומים בין 80,000 ל-300,000 לדיר. זה דיר של 50 כבשים. בקושי מוציא פרנסה".

סוהיל אבו עוואד, בוקעתא: "הגעתי במקום אמא אלמנה שחיה מהכבשים. לפני 9 שנים ביקשו ממנה 400,000 ₪ בשביל לחבר את הדיר לחשמל. היו הקלות בדרך ובסוף הגענו להסדר על חברת חשמל. 4-5 אנשים מעוניינים בחיבור חשמל, אנשים פשוטים. הגענו לסיכום שכל דיר ישלם 74,000".

מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ חמד עמר: "המרחק לא מצדיק סכום כזה. בירכא הצלחנו להגיע להסדר. למה רק ברמת הגולן המרחק מהווה בעיה?"

מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ חמד עמאר סיכם את הדיון: "אני קורא לשר האוצר לתקן את הצו ולאפשר לכמה שיותר מבנים להתחבר. הצו לא מאפשר חיבור של יותר מ-5%. אני קורא למינהל התכנון לתקן את העוול של המבנים החקלאיים. שכל מבנה חקלאי שמגיע לו, יתחבר. אני קורא לחברת החשמל להגיע לסיור בדירים של בוקעתא ולאפשר למבנים החקלאיים עם כל האישורים להתחבר לחשמל ב-11,000 ₪".

עוספיה

תגובות

1. محلل سياسي לפני 8 שנים
السلام على النبي سيدنا أبراهيم العضيم

מומלצים