התייחסות ראשונה של הועדה לתכנית אלואנסה
לאחר שהועדה המחוזית לתכנון ובניה שמעה את המתנגדים לתכנית מפורטת אל ונסה 356-0273458, הוועדה שוקלת לקבל חלק מהתנגדויות, המועצה ממשיכה להבטיח שהכל יהיה בסדר, להרחבה
משמיעת ההתנגדויות ולאחר ששמעה את התייחסות הוועדה המקומית והרשות המקומית וקיימה התייעצות פנימית, הוועדה הגיעה למסקנה כי מרבית ההתנגדויות עסקו במספר נושאים כגון, פיזור והיקף ההפקעות לשטחי ציבור ואופן השגתם, תוואי דרכים ורוחבן וכן אי הכללת חלקות המתנגדים בתחום התכנית.
א הוועדה שוקלת לקבל חלק מהתנגדויות ועל כן מקבלת החלטת ביניים לשוב ולדון בתכנית לאחר שהרשות המקומית והוועדה המקומית, יציגו בפניה את האמור להלן:
1 תשריט עדכני המתייחס לשינויים שהוצעו ע"י הרשות המקומית והוועדה המקומית בעת הדיון.
2 הקו הכחול - הסבר לשיקולים בקביעת הקו הכחול המוצע לתיקון, בהתייחס לסוגיות הבאות:
.1.2 שטחי מדינה שמצויים בצמידות דופן לתכנית ולא נכללו בה, ולעומתם שטחים לא מבונים בבעלות פרטית שנכללו בתחומה.
2.2 התייחסות לשיקולים סביבתיי ם כגון ערכיות ורגישות השטח וכן קרבה לגן הלאומי שמאושר בתכנית ג/1209.
.3.2 מגבלות הקיימות לפיתוח לפי תמ"מ 6 .יצוין כי על פי התשריט שהופקד היקף הגריעה הינו מעבר ל - %5 .
.4.2 שיקולים להכללת שטחים שנמצאים מחוץ לתחום הפיתוח של תמ"מ 6 ובתחום מסדרון קו המתח העליון בתחום התכנית (לדוגמא: תאי שטח 107,501 .
3 שטחי הציבור - הגשת מסמך פרוגרמתי המוכיח שהקטנת שטחי הציבור שומרת דיי שטחי ציבור, על מנת לתת מענה לשטחי הציבור הנדרשים בהתאם למדריך להקצאת שטחי ציבור. יש להתייחס גם לאופן קביעת צפיפות יח"ד בתכנית בהתייחס לכך שהתכנית מוגבלת בהיקף שטחי הציבור שניתן לספק במסגרתה. כחלק מהמסמך הפרוגרמטי ייכלל הסבר לשיקולים בקביעת מיקום צרכי ציבור, בהתייחס לסוגיות הבאות:
.1.3 מהם השיקולים התכנונים בקביעת מיקום שטחי הציבור בתכנית. (לדוגמא, חלקות ולא כמעט שבהן 11520 בגוש 29,35,38,37,43 וחלקות 11519 בגוש 4,9,12,14,23,24,26,30,45 הוצעו הפרשות לצורכי ציבור.בכלל זה הסבר ההצדקה התכנונית להצעת שטחי ציבור על קרקעות פרטיות שטרם נבנו עליהם מבנים. קובץ החלטות ישיבת ועדת משנה להתנגדויות 28.07.16 מיום 2016018 'מס פרוטוקול חתום מקורי נמצא במשרדי לשכת התכנון.
לא ניתן להעיר על קובץ החלטות זה בעת הדיון באישור פרוטוקול הדיון למעט הודעות היו"ר על תיקון טעות סופר 5
.2.3 התייחסות הרשות המקומית לאפשרות לקבוע מתחמי איחוד וחלוקה בכל המקומות בהם מוצעים שטחי ציבור חדשים, על מנת לאזן את ההפרשות לצרכי ציבור בין בעלי הקרקע.
במידה והרשות המקומית אינה תומכת במנגנון איחוד וחלוקה כאמור לעיל, מתבקשת התייחסותה לדרך שבה הנה מתכוונת לפעול בכדי להשיג איזון בהפרשות לצרכי ציבור בין בעלי הקרקע.
3.3 מהו השיקול התכנוני שמחייב לדעת הרשות המקומית ביטול חלק ניכר משטחי הציבור ולעומתם השארת תאי שטח בתחום מסדרון קו המתח העליון (כגון תא שטח 504 (וכן תאי שטחי שאינם צמודי דופן לדרך (כגון תא שטח 408 .
4.3 מהו השיקול התכנוני לקביעת תא שטח 614 כשטח ציבורי פתוח בהתייחסות לטופוגרפיה התלולה ולבעיית הנגישות אליו.
5.3 מהו השיקול התכנוני במיקום תא שטח 604 הקוטע תוואי דרך מס' . 13
.4 מערך הדרכים ותחבורה בתכנית - הגשת נספח תנועה הכולל חתכי רוחב של הדרכים החלופיות והחדשות המוצעות. ייכלל הסבר בהתייחס לסוגיות הבאות:
.1.4 התייחסות הרשות המקומית לעניין השיקול התכנוני בהצעת קו בניין אחיד של 3 מ' מדרך ראשית ועד שביל גישה משולב.
2.4 מהם השיקולים התכנונים בבחירת התוואים שבהן תעבור תחבורה ציבורית.
.3.4 מהם השיקולים שלא לכלול בתכנית דרכים קיימות בשטח.
5 הצגת פריסה חלופית של מתקנים הנדסיים המוצעים כחדרי טרנספורמציה, במקומות שבהם הוצע לבטל שצ"פים.
ב לאחר קבלת המסמכים הנ"ל, הוועדה תתכנס לדיון פנימי ותקבל החלטתה לעניין השינויים שיערכו בתכנית.