5 כללים לבחירת מנשא לתינוק

נשיאת התינוק במנשא היא אחת הדרכים האהובות על הורים ותינוקות כאחד. הקרבה להורה והחום יוצרים אצל התינוק רוגע ושלווה ופעמים רבות הוא נרדם בנחת בעוד שההורה פנוי לענייניו.

03.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
5 כללים לבחירת מנשא לתינוק

המנשא נמצא יעיל בהרגעת תינוקות הסובלים מגזים, מסייע בהרדמה ונוח במיוחד בטיולים למשל, כאשר העגלה מסורבלת לסחיבה אבל המנשא נוח וקומפקטי.

בוודאי כבר שמתם לב שהמבחר הקיים בשוק כיום הוא עצום, יש כל כך הרבה מנשאים. איך נדע מה המנשא הנכון עבורנו? יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים שיעזרו לכם לבחור את המנשא הנכון עבורכם.

1.בוחרים מנשא עם התינוק

אז נכון שלקראת הלידה יצר הקינון גובר והצורך לקנות את כל הציוד שהתינוק ואתם תצטרכו בתקופה הראשונה חזק. אבל מנשא לתינוק רצוי לקנות עם התינוק, להתנסות בסוגים שונים ולוודא שהמנשא נוח גם לכם וגם לתינוק. לתינוקות שונים צרכים שונים ולכל תינוק יש מאפיינים פיזיים שונים שחשוב לקחת בחשבון כמו טמפרמנט, נטייה לריפלוקס, מנח גוף שהוא אוהב במיוחד ועוד. חשוב לנסות מנשאים שונים ולוודא שאתם בוחרים מנשא שמתאים לצרכים הייחודים של התינוק שלכם.

2. בן כמה התינוק?

יש מנשאים שמתאימים מגיל לידה ויש כאלה שיתאימו בגילאים מאוחרים יותר. כשאתם מתכוננים לבחור מנשא התאימו את המנשא לגיל התינוק וקחו בחשבון שגם אם תווך הגילאים של המנשא רחב הוא לא בהכרח יתאים לכל גיל. איך מחליטים? פשוט מאוד, בחרו תמיד את המנשא שאתם מחפשים לתקופה הקרובה, בעתיד תוכלו תמיד להחליף לדגם אחר.

3. את מי המנשא משמש?

כמעט תמיד ישמש המנשא לפחות את שני ההורים ולרוב גם סבתא,  ואפילו המטפלת יאהבו להשתמש במנשא. לכן חשוב לבחור מנשא שניתן לכוון את גודלו ומידותיו לטווח מידות גדול. מנשא רפוי ושאינו יושב באופן מדויק על הגוף הוא מסוכן ואינו בטיחותי, יש לוודא לפני שמניחים את התינוק במנשא שהרצועות חזקות ומותאמות למידות הגוף של מי שנושא את התינוק.

4. מה גודלו של התינוק?

כמה שוקל התינוק שלכם ועד כמה מהר הוא גודל? קחו את הנתון הזה בחשבון בעיקר אם המנשא ישמש אתכם לטיולים ארוכים מחוץ לבית, לסחוב תינוק כבד במנשא שלא מובנה להקלה בעומסים יכולה להיות משימה לא נעימה. בנוסף לגיל התינוק ישנה השפעה, תינוק בן שלושה חודשים יהיה כבד יותר מתינוק בן תשעה חודשים כי השרירים שלו אינם מפותחים דיים והוא לא יודע להחזיק את גופו. במידה ואתם מעוניינים לשאת את התינוק זמן רב בחרו במנשא עם חגורת מתניים והתאמה לנשיאת משקלים גדולים.

5. האם המנשא נוח לתפעול?

כמעט בכל דבר חדש נדרשת רכישת מיומנות מסוימת. רוב המנשאים קלים ללבישה ולכריכה סביב התינוק אבל מומלץ לוודא שאתם מסתדרים עם מנגנון ההלבשה של המנשא ושהוא מונח כמו שצריך על גופכם. כמו כן שאתם יכולים להכניס ולהוציא את התינוק בקלות.

מאמא גורו

תגובות

מומלצים