קורס מדריכות כושר לנשים דרוזיות וצ'רקסיות

השבוע הסתיים קורס ראשון מסוגו בחברה הדרוזית והצ'רקסית, להכשרת מדריכות כושר לנשים שהתקיים בכרמיאל, את הקורס יזם צוות מרכז ריאן דרוזים צ'רקסים.

03.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
קורס מדריכות כושר לנשים דרוזיות וצ'רקסיות

אחסאן הינו, מנהל מרכז ריאן דרוזים צ'רקסים: "הרעיון נולד בגלל מחסור במדריכות כושר בכפרים הדרוזים והצ'רקסים. בתרבויות הללו יש בעיה שגבר ידריך נשים בתחום זה, הואיל ומדובר בסיטואציות פיזיות ואינטימיות. לכן בעקבות זיהוי הצורך, ביצענו מיפוי של חדרי הכושר בכפרים ופתחנו את ההכשרה."

לקורס הייחודי נרשמו גם מספר גברים, על מנת לענות על דרישת השוק, אך רובו המוחלט הורכב מנשים מהכפרים הדרוזים והצ'רקסים באזור הצפון שנפגשו שלוש פעמים בשבוע ללימודים שכללו שעות עיון וגם אימון מעשי בחדר הכושר.

ליאור מדאגי, מנהל תחום ההכשרות במרכז ריאן מדגיש: "כמו כל הקורסים המקצועיים שאנו יוזמים, גם למסיימות הקורס הזה מובטחת עבודה. רוב המשתתפים קיבלו התחייבות מחדרי הכושר השונים להעסיקם עם סיום הקורס וחלקם כבר קיבלו הצעות עבודה".

מרכזי ריאן הינם פרוייקט של משרד הכלכלה והתעשייה, הרשות לפיתוח כלכלי במגזר המיעוטים במשרד לשוויון חברתי ובשותפות ג'וינט ישראל ומטרתם קידום תעסוקה בחברה הערבית בישראל באמצעות הכשרות, קורסים, הכנה לראיונות עבודה וליווי המשתתף גם בהמשך התעסוקה.

ד"ר יאסר חוג'יראת, מנכ"ל אלפנאר המפעילה את מרכזי ריאן:"המטרה של המרכזים שלנו היא לסייע למשתתפים לפתח קריירה, לצאת ממעגל האבטלה או העבודות המזדמנות ולהגיע לעבודה יציבה עם הכנסה ראויה, רבים בחברה הערבית סובלים מאבטלה ואנו מנסים למצוא את המקצועות הנדרשים, למפות אותם ולהפיק קורסים שמסיימיהם ימצאו בוודאות עבודה בתחום, באמצעות ליווי שלנו".

תגובות

מומלצים