דוח האו"ם מתייחס לכל הגבול הצפוני ולא לדרוזים

מהומה שקמה באחרונה ע"י ראש מועצת מגדל שמס דולאן אבו סאלח ואחרים שדוח ה-UNDOF לא משקף ולא אמיתי ושמצב הדרוזים טוב בישראל, הדוח מתייחס בעיקר להסכמי הפסקת האש ולא לדרוזים.

07.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
דוח האו"ם מתייחס לכל הגבול הצפוני ולא לדרוזים

הדוח פורסם ע"י האום בתאריך 29-ליוני 2016 והוא מתייחס למצב במזרח התיכון ובעיקר לגבול הסורי ישראלי.

בדוח היום יותר מכל הגבול נשאר מתוח וסביר להניח שכך ישאר לעוד הרבה זמן ושהאום ימשיך לעוד הרבה זמן להיות מפריד בין שתי הכוחות הסורים והישראלים.

בדוח שהוגש ע"י UNDOF "כוח הפיקוח על ההפרדה של האומות המאוחדות" מתאריך 8-6-2016 לקחו בו חלק קצינים בכירים המשרתים באזור זמן רב.

צוין ששני הצדדים הישראל והסורי מחובתם לציית להחלטות שסוכמו בשנת 1974 בהסכם הפסקת האש בין ישראל לסוריה.

בהסכם הוחלט שהאו"ם ישקיף באזור ואם תעיינו במפה תראו איך הכוחות מוצבים מהגבול במגדל שמס עד לגבול ירדן לאורך כל הגבול.

לפי הדוח מה שקורה בפועל, זה ששתי המדינות הציבו כוחות גדולים של צבא בניגוד להסכם הפסקת האש, הצבת הכוחות הביא למתח רב בקרב שני הצדדים, מה שפגע בהחלטה שסוכמה ב1974, המתח הזה בעיקר פוגע באוכלוסייה שמתגוררת באזור כולו משני הצדדים.

האו"ם דרש ודורש מהשלטון הסורי לכבד את החוק ההומניטרי שלא להילחם באזור החיץ של רמת הגולן, כאן מתייחס הדוח לכוחות הלוחמים באזור, אם זה הצבא הסורי והכוחות האחרים באזור, הביקורת באה לאור שימוש בנשק כבד נגד האוכלוסייה המקומית, האום דורש לא להשתמש בנשק לפי ההסכם שנחתם.

לגבי הארגונים של אלנסרה ודאעש ואלקאעדה, הדוח של האום מבקש התערבות זרה של מדינות החוץ ע"מ להדוף את הארגונים האלו ובמיוחד להילחם נגד שולחי הנשק וכל מי שתומך בארגונים האלה.

עוד מציין הדוח שמצב האום באזור מביא את החיילים להיות חשופים לסכנה כתוצאה מהימצאותם של כל מני ארגונים שרוצים להפוך את האזור לאזור של לחימה כוללת.

בעקבות קרבות שהתרחשו בגולן הסורי ובקרבת גבול ישראל בין נאמני אסד והמורדים כוחות אונדו"ף החליטו להוריד את תדירות הסיורים.

ב-6 במרץ 2013 נחטפו 21 פקחים פיליפינים ששרתו בכוח על ידי מורדים מארגון שוהדא אל-ירמוכ. החטופים שוחררו לאחר ימים ספורים ללא פגע. החטיפה והקרבות בגולן גרמו לאוסטריה, קרואטיה ויפן לצאת מכוח אונדו"ף ולהסיג את החיילים והפקחים שלהם.

ב- 28 באוגוסט 2014 נחטפו כ-45 פקחים מפיג'י על ידי ג'בהת אל נוסרה. ב-11 בספטמבר הם שוחררו, חצו את הגבול לישראל לשם בדיקות רפואיות ולאחר מכן חזרו לסוריה. לפי גורמי אופוזיציה סורים השחרור התאפשר לאחר שקטר שילמה כופר של 20 מיליון דולר לחוטפים.

ב- 30 באוגוסט 2014 ג'בהת אל נוסרה צר על שני מוצבים שאוכלסו על ידי 75 חיילים מהפיליפינים. החיילים הפיליפינים הצליחו להימלט מהמוצבים בסיוע חיפוי של חיילים אירים שמשרתים באונדו"ף.

ב- 15 בספטמבר 2014 כוחות אונדו"ף החלו לפנות את מוצב אל פאוור בו הייתה המפקדה של הכוח ועברו לישראל. לאחר הפינוי לא ישארו עוד כוחות מאונדו"ף בשטחים בריבונות סורית.

הדוח משבח את עבודת החיילים והמפקדים והערכה מיוחדת לחיילי כוח הפיקוח על ההפרדה של האומות המאוחדות, על העזרה והתמיכה להצלחת עבודת האו"ם באזור.

טנק

האום עושה בשלבים מאומצים להחזיר את העמדות שהיו מוצבים בגבול סוריה ישראל דרומית לבוקעתה בעיקר שהצעד לא מסכן את חיילי האום שאז הותקפו ונשבו בידי אלנסרה ודאעש.

קו הפסקת האש שנקבע בהסכם בלפור הדוח מתייחס למצב הקיים אחרי סגירת שער קוניטרה ישראל סוריה וההשלכות לדבר בכל הקשור להעברת סחורות ומעבר סטודנטים מהגולן לסוריה, הפגיעה קשה כלכלית וחברתית שתשליך על האזור בעיקר של הכפרים הדרוזים ועתידם.

עד חודש מאי 2016 עמד מספר החיילים של האום המוצבים באזור החרמון על 786 איש, מתוכם 32 נשים, הם מגיעים ממדינות שונות בעולם.

עלות החזקתם הגיעה לסכום של 1.7 מיליון דולר ממאי 2015 עד אמצע 2016. מפקד כוח האום בגולן גיא שנקר מינון.

הדוח מתייחס להחלטת הממשלה 497 משנת 1981 בה הוחלט לספח את שטח רמת הגולן לשטח מדינת ישראל.

מפת אום ישראל סוריה

 

קישור לדוח

http://www.securitycouncilreport.org/atf/cf/%7B65BFCF9B-6D27-4E9C-8CD3-CF6E4FF96FF9%7D/s_res_2294.pdf

תגובות

1. עספיה לפני 8 שנים
טוב שפרסמת את כל האמת

מומלצים