הוחלט להגיש כתב אישום נגד כרמי מקלדה

רשות ההגבלים העסקיים הודיעה שתגיש כתב אישום נגד כרמי מקלדה סגן ראש מועצת דליית אל כרמל לשעבר,בחשד לתיאום מכרזים במועצת עוספיה ובתיאום גרסאות עם נחקר נוסף בפרשה.

07.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הוחלט להגיש כתב אישום נגד כרמי מקלדה

בכפוף לשימוע: סגן ראש מועצת דליית אל כרמל לשעבר יואשם בתיאום מכרזים בעוספיה

הבכיר מהמועצה חשוד גם בהדחת נחקר אחר בפרשה למסור לרשות גרסה כוזבת רשות הגבלים עסקיים הודיעה ביום ה' האחרון על כוונתה להגיש כתב אישום נגד כרמי מקלדה, סגן ראש מועצת דליית אל כרמל לשעבר, בחשד לתיאום מכרזים במועצה השכנה עוספיה ובתיאום גרסאות עם נחקר נוסף בפרשה.

כתב האישום כפוף לשימוע שיערך לצדדים. מקלדה חשוד בעבירות של הסדר כובל קרטל, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והדחת עד.

מכתב החשדות עולה כי המועצה המקומית עוספיה פירסמה במהלך פברואר 2013 מכרז לפיתוח כבישים ביישוב. לאחר פרסום המכרז מקלדה, אשר שימש כמנהל של חברת דילנור שעסקה בעבודות תשתית, ביצע מספר פגישות שנועדו להביא לתיאום במכרז.

עוד על פי כתב החשדות, ביום ה-6 במרץ 2013 הגיע מקלדה למשרדו של יחיעם קורמן (חיקי), בעלים של חברת נופית שרצתה להגיש הצעה מתחרה למכרז.

מקלדה וחיקי הסכימו לתאם את ההצעות במכרז, במסגרת ההסכמה מקלדה התחייב להגיש הצעה שתפסיד במכרז תמורת "דמי אי תחרות" בגובה 40 אלף שקל. פעולת התיאום מהווה הסדר כובל לכאורה.

למכרז בסופו של יום הוגשו שלוש הצעות שונות: הצעה של חיקי, הצעה של חברת טבריה אשר מקלדה עומד מאחוריה ונועדה להפסיד במכרז וההצעה שזכתה לבסוף של חברת י.ע.ז אשר מקלדה עמד גם מאחוריה.

מקלדה למעשה הפר את ההסכמה שלו עם חיקי, הגיש הצעה כקבלן משנה של חברת י.ע.ז וזכה במכרז. את כל הפעולות שלו ביצע מקלדה בשיתוף פעולה וסיוע של מנהל פרוייקטים בשם אמנון גיל.

תיאום גרסאות והדחת עד בחקירה בתחילת פברואר 2015 זומנו מקלדה וגיל לחקירה באזהרה במשרדי הרשות.

יום לפני החקירה קבע מקלדה פגישה דחופה עם גיל, והם נפגשו באזור קיבוץ עינת.

במהלך הפגישה מקלדה תיאם גרסאות עם גיל ואף שכנע אותו למסור גרסה שקרית בחקירה, ולטעון שלמקלדה לא היה קשר להצעה שלבסוף זכתה במכרז.

תגובות

מומלצים