ביטוח חדשני ימנע תביעות נזיקין נגד ועדי הורים

שקל אחד זו העלות של כיסוי ביטוחי חדש לוועדי הורים בבתי ספר, גני ילדים, דותן ויגודצקי העומד בראש מיזם ראשוני בארץ, חשיפה דרמטית ומתגברת לתביעות אישיות 

09.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ביטוח חדשני ימנע תביעות נזיקין נגד ועדי הורים

לקראת פתיחת שנת הלימודים, לראשונה בארץ שקל בחודש מעניק כיסוי לקיום אירועים שלא במסגרת בית הספר יכסה תביעות כמו במקרה שילדים במסיבה כיתתית שיחקו תופסת דרכו על שתילים בגינה ונציג ועד ההורים נתבע לשלם אלפי שקלים.

מה משמעות השקל? לפעמים המטבע הקטן הזה פותר בעיה גדולה שמטרידה רבים ברחבי הארץ, שקל אחד ! זו העלות של כיסוי ביטוחי חדש לוועדי הורים בבתי ספר, גני ילדים ובכלל, המארגנים מסיבות מחוץ לכותלי המוסד החינוכי עבור התלמידים והחשופים כיום לתביעות נזיקין גבוהות במיוחד.

"הפתרון מקיף ואיכותי, ובעיקר זמין לכל כיס", מבטיח דותן ויגודצקי העומד בראש מיזם ראשוני בארץ, להוצאת פוליסת ביטוח חדשה לוועדי הורים בשיתוף "אילון- חברה לביטוח".

המיזם מקבל תאוצה ,בעקבות שורה של ביטולים של אירועים שתוכננו על ידי וועדי הורים, מחוץ לכותלי בית הספר.

הסיבה לביטולים חשיפה דרמטית ומתגברת לתביעות אישיות המוגשות נגד וועדי ההורים מגורמים שונים.

לדוגמה מסיבת סיום שכבה של בית ספר תיכון בצפון שנערכה בגן ציבורי, "האירוע היה מדהים", סיפרו למחרת ההורים והתלמידים, אבל כשבועיים לאחר מכן הגיע מכתב התראה לפני תביעה מעורך דין, שחשף אירוע הזוי, אישה טענה כי מעדה בגלל בור כשהלכה על המדרכה, לדבריה, התאונה אירעה בגלל צפיפות כלי הרכב של ההורים שבאו למסיבה וחנו באזור.

האישה לא הסתפקה בתביעה נגד העיריה האחראית על המדרכה, אלא תבעה גם את מארגני המסיבה, כלומר ועד ההורים שבגללם לטענתה נוצרה הצפיפות במדרכה. בסופו של יום בית המשפט יכריע בתביעה, אבל  הדבר מעיד על בעיה פתוחה ומדאיגה : מי יבטיח שוועדי הורים לא ישלמו מכיסם אלפי שקלים על תביעות מסוג זה?.

מקרים אלה ואחרים גרמו לכך שוועדי הורים החליטו בחודשים האחרונים, לפתור את עצמם מהחשיפה לסיכון וביטלו אירועים. דותן ויגדוצקי מבעליה של סוכנות הביטוח 'ויגודצקי ביטוחים' יחד עם" איילון - חברה לביטוח" מודע לסכנות הללו, וכהורה שמע על כמה מקרים שבהם ועדי ההורים נקלעו למשבר.

בהתייעצות עם גורמי מקצוע בארץ ובחו"ל, הוא יצר פוליסת ביטוח לוועדי הורים. ויגודצקי מציע לוועדים פוליסה שהתחשיב שלה פשוט: שקל אחד לחודש, 12 שקלים בשנה עבור כל תלמיד. במילים אחרות ילד יבטח את הוריו, את עצמו וגם את וועד ההורים תמורת 12 שקלים בשנה בסך הכל.

ויגודצקי מדגיש: "הפוליסה הזו היא הדבר הכי בטוח כל השנה לכל האירוע. התשלום בעבורה זניח לעומת השקט שהיא מעניקה. מסתבר שגם  תמורת שקל לחודש אפשר לקנות שקט".

דותן ויגודצקי

תגובות

מומלצים