סא''ל ווהיב פארס חילוץ בכל מצב

המקים של פלוגת רותם אחת מהפלוגות הסדירות הראשונות של פיקוד העורף בגדוד שחר, סא''ל ווהיב פארס מחורפיש, נשוי ואבא לשלושה, מפקד בעל הערכה רבה, עוד נשמע עליו רבות.

10.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סא''ל ווהיב פארס חילוץ בכל מצב

סא''ל ווהיב פארס אחד הקצינים שעבר את כל המסלולים, יודע לסמן מטרה ולהגיע אליה בזהירות, ללא נפגעים מכוחותיו, ובסופו של דבר כולם יודעים שיש על מי לסמוך.

סא''ל ווהיב פארס, בן 36, מגיע מכפר חורפיש בצפון, נשוי ואב לשלושה ילדים קטנים, בשנת 95 פארס התגייס לגדוד חרב ובהמשך יצא לקצונה ושירת בגדוד עד שהגיע לתפקיד מ''פ ומפ"ד מגמת טירונים.

בשנת 2004 פארס הקים את פלוגת רותם, אחת מהפלוגות הסדירות הראשונות של פיקוד העורף, כיום פלוגה בגדוד שחר.

סא''ל ווהיב פארס:"הקמת הגדוד הייתה אתגר, סגל המפקדים הגיעו מכל יחידות החי''ר בצבא, והם הגיעו חסרי מוטיבציה, זאת מכיוון שהתעסוקה המבצעית שלהם הייתה לאבטח את כלא קציעות, באמצע שנת 2005 התקבלה ההחלטה להעביר את האחריות של בתי הכלא לשב''ס, דבר שנתן ללוחמים את האפשרות להשתלב בפעילות המבצעית באיו''ש".

"הפלוגות היו מפוזרות מבחינת ניהול, כל פלוגה הייתה שייכת למחוז אחר והיה צורך בהקמת מפקדה שתאגד את כל הפלוגות, מפקדה לבניין הכוח".

סא''ל ווהיב פארס:"בפועל היו שלוש פלוגות חילוץ אחת לכל גזרה, לאחר מלחמת לבנון השנייה, גורמים בצה''ל הבינו שקיים איום על העורף שהפך לחזית באותה מלחמה, דבר זה זירז את הקמת הגדוד הראשון ב2008 גדוד שחר ובהמשך גם את הקמת שאר הגדודים: קדם, תבור ורם, חילוץ בכל מצב, אסונות טבע או כל חילוץ אחר, כך שנותנים מענה חילוץ, בשגרה ובחירום".

"פיקוד העורף מכין את הרשויות להיערך למצבי חירום, היום החוק מחייב שכל הבניה צריכה להיות תקנית ולא מה שהיה פעם, כל הבניה החדשה עמידה למלחמה ולאסונות טבע, היום כל רשות מנהלת את מערך החירום שלה בצורה הכי מקצועית שיש".

סא''ל ווהיב פארס: "הכפרים שלנו לא שונים מהשכונות הישנות בערים בישראל, ראינו רעידות אדמה בעולם שמחריבים את כל הבניינים גם כאלה שנבנו חדש, אנחנו בפיקוד העורף מבצעים תרגילים יחד עם הרשויות, פיקוד העורף ערוך לתת מענה לכל תושבי מדינת ישראל, לכל מחוז בארץ יש מח"ט, שהתפקיד שלו להכשיר את המרחב שלו".

סא''ל ווהיב פארס: "אנחנו רואים עלייה בגיוס הקרבי בקרב בני נוער דרוזים שמתגייסים לאחרונה, ובמיוחד אחרי פירוק הגדוד הדרוזי, לחטיבת החילוץ וההדרכה יש מספר נכבד של קצינים ומפקדים של בני העדה הדרוזית, הם משולבים ועושים עבודה מצוינת".

יש לציין שבשנים  2012-2013 פארס היה קצין אג''ם של מחוז ירושלים.

חטיבת החילוץ של פיקוד העורף הוקמה באוגוסט 2013 ותחתיה ארבעה גדודים: קדם, תבור, שחר ורם. בנוסף ישנם בסיס הכשרה וענף מפקדים תחתיה.

לוחמי החילוץ וההצלה עוברים הכשרה של 7 חודשים במהלכה מוכשרים בשלוש כשירויות חי״ר, חילוץ ואב"ך.

מדובר בלוחמים ולוחמות מוסמכים לכל דבר, עם מקצועות ייחודיים נוספים מעל לכל, בשגרה הלוחמים מבצעים תעסוקה מבצעית ושומרים בגזרות השונות: ביהודה ושומרון, ובפיקוד הדרום. בשעת חירום הם ערוכים לחלץ היכן שידרשו במקרים של קריסות מבנים, רעידות אדמה, נפילות טילים ועוד.

בחטיבת החילוץ משרתים לוחמים ולוחמות יחד. הם עושים הכל בצורה שוויונית לחלוטין, החל מההכשרה ועד לשמירה על הביטחון השוטף בגזרותיהם.

הלוחמים והלוחמות תופסים קו חי"ר ותורמים לשמירה על הביטחון השוטף בגזרה, אך כאמור בנוסף לכך, 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה, הם נמצאים בכוננות מלאה ובחירום יודעים לקפוץ באופן מיידי לכל אירוע שידרשו לתת בו מענה, בגבולות ישראל וגם מעבר לקוי אויב, על מנת לחלץ ולהציל חיים.

סא"ל ווהיב פארס, מזה כשלוש שנים ממלא תפקידו כסמח''ט החילוץ ובאוגוסט הקרוב יסיים את תפקידו.

סא''ל ווהיב פארס

תגובות

6. ענאן ווהבי לפני 8 שנים
קצין ואדם מקסים
5. מירה לפני 8 שנים
כל הכבוד
4. הערכה וכבוד לפני 8 שנים
הקצין פארס= סמל וגאווה לדרוזים הישראלים,,,
3. מחורפיש לפני 8 שנים
יישר כוח
2. עספאני לפני 8 שנים
כבוד
1. צעיר לפני 8 שנים
בהצלחה אין מילים

מומלצים