לימודי אומנות להתמקצע בתחום

אוהבים אומנות? יצירה היא חלק בלתי נפרד מחייכם? חושבים ללכת ללמוד את התחום אך אתם מבולבלים מעט אל מול האפשרויות העומדות לפניכם.

10.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לימודי אומנות להתמקצע בתחום

אתם לא לבד. מוסדות שונים מציעים לימודים, חלקם מציעים זאת לאלו המעוניינים להכיר את עולם האומנות וחלקם מציעים בסיום תעודה ואפשרות להתעסק בתחום (כאמנים, מורים ועוד). ההחלטה היכן ללמוד צריכה להתאים לכל אחד באופן אישי ולעמוד בציפיות שלכם.

תכנית הלימודים

בחינת תכנית הלימודים היא צעד ראשון שיכול לעזור לכם להבין מול מה אתם עומדים, האם כל החומר המעניין נמצא בתכנית או שמא תצטרכו להתפשר על החומר? כמובן, כדי לדעת אם התכנית מוצאת חן בעיניכם או לא טוב יהיה אם תחקרו מעט את התחום, תבחנו מה מציעים המוסדות השונים ותחשבו מה מעניין אתכם במיוחד.

בין היתר תוכלו למצוא תכניות הכוללות לימודי ציור, תולדות האמנות, פיסול, צילום, תוכנות מחשב (לעריכת צילומים בעיקר אך לא רק), קרמיקה ועוד. אם אתם מעוניינים להתמקצע בתחום אחד בתוך לימודי האומנות, חשוב שתחפשו אחר מוסד המלמד אותו בלבד. בהתייחסות לתכנית כדאי מאד לבחון כמה שעות יוקדשו לכל מקצוע וכמה שעות מוצעות לכם בסך הכול לאורך כל התקופה (לעתים התכנית תיפרס על יותר משנה אחת וזהו עוד שיקול שעליכם לבחון).

בחינת צוות ההוראה במקום

צוות ההוראה במוסד הלימוד יכול להפוך את האומנות למרגשת ומעניינת והוא יכול להשאיר אתכם במקום בלי לתת לכם את הסיפוק לו אתם מצפים. לכן, כדאי לשאול מיהו הצוות, מה הניסיון שלו בתחום האומנות ובתחום הלימוד ואפילו לבקש לשוחח עמו (או עם חלק מהצוות).

אם אתם מרגישים צורך בכך, תוכלו לבקש לשוחח גם עם בוגרים של מוסד הלימוד כדי שהם ייתנו לכם פרספקטיבה נוספת ללימודים, לרמת הלימוד ולאופיים של המורים. לאורך הבירור יהיה עליכם לזכור כמובן שהצוות תפקידו להעניק לכם ידע חדש, מרתק ולקדם אתכם כך שעליו להיות לא רק מומחה בתחום האומנות אלא גם בתחום ההנחיה והלימוד.

עם מה תצאו בסיום הלימודים?

ברגע שאתם מחפשים אחר התמקצעות בתחום האומנות, חשוב שתשאלו את עצמכם ואת מוסד הלימוד עם מה תצאו בסיום הלימודים. אתם יכולים לצפות לתעודה וכן לתיק עבודות כאשר שני אלו ילוו אתכם בהמשך הדרך ויפתחו עבורכם את הדלתות הראשונות. בנוסף לתעודה, חשוב לדעת אלו כלים ממשיים תקבלו ובמה תוכלו להשתמש בהמשך דרככם.

לסיכום

לימודי אומנות הם הזדמנות נפלאה להתמקצע בתחום. לאחר סיום הלימודים תוכלו למצוא עצמכם משתלבים בעבודה כמורים או מדריכי אומנות (במסגרות שונות או כעצמאיים) ותוכלו ליצור את האומנות שלכם. הכלים שיינתנו לכם במהלך הלימודים צריכים להתאים לעתיד שאתם רוצים לעצמכם ולכן חשוב למצוא את המוסד הנכון לדרישות שלכם כאשר במהלך החיפוש אפשר גם לשתף במטרות שלכם כדי לבחון שהמקום אכן יכול לעמוד בהן.

 

אומנות

תגובות

מומלצים