ענאן והבה המציאות מחייבת !

"להבין את בני הנוער ולשמור על יחידות החברה הדרוזית זה אפשרי", ענאן והבה לא רק קצין ומפקד, הוא גם מרצה בכיר ומוביל לחיזוק מעמד הצעירים והנשים, סרטון

11.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ענאן והבה המציאות מחייבת !

הפעילות האחרונה של ענאן בשכונת דליה צעירה והחיבור של תושבי השכונה נגד הזרים שחלקם נמצא בכל פינה בכפר הדרוזי שהיה פעם ייחודי, מביא אותו לשפוך יותר אור על האנשים שנמצאים בפרונט ומובילים מהלכים, מה שלא עושה הרשות המקומית למען היחידות.

במקום בו ראשי ערים מדברים על קליטת אלפי עולים לערים שלהם ומתגאים בפתיחת מפעלי הייטק וקליטת עובדים, אצלנו בכפר מצטלמים על האספלט.

ענאן והבה אחד המרצים הבכירים, קצין משוחרר שמוצא את עצמו בסערה של חברה שמנסה לדחוף אותו לראש הטור.

ענאן שמבין את התנהלות העניין וההשתייכות השבטית נוהג בזהירות ומנסה לא לפגוע באיש, ענאן מבין טוב שכדי להיות חייבים להערך למצב אחר בו יש חלק מרכזי לצעירים ולאישה שנדחקה הצידה, לא מדובר בתפקידים אלא להוביל.

ענאן:"לגבי בני הנוער אני אופטימי ומוטרד, אם לא נעשה נכון אנחנו יכולים לאבד שכבה גדולה של בני נוער, מדובר בחברה שגדלה במקום שמרני ונפתחה לעולם המערבי, אני חושב שאנחנו צריכים להיות זהירים בפרשנות ולכל אלה שקופצים ונותנים פרשנות ומדברים בשם בני הנוער, זו טעות לעשות, צריך להבין אותם, כדבריו של החוקר מקס וובר יש הבדל גדול בין להסביר ובין להבין".

ענאן: "אני חושב שהחברה המקומית חיה בשני עולמות, ישראל חברה פתוחה וחשוב להבין שאנו חיים עם העם הכי חכם ויחד עם זה אנו חיים באותה בועה ובמיוחד שאני עוד שומע צעיר שממשיך לקדש את המבנה השבטי זה מאוד מסעיר ומדאיג אותי".

ענאן: "מצער מאוד שההישג הפוליטי המקומי עדיין הישג תשתיתי והמצב הקיים של הבניה הלא חוקית שאני עצמי נתקלתי בסוגיה, יש הישגים שאני לא מזלזל בהם, חשוב מאוד להושיט יד ולהסתכל לעתיד, יש שני אלמנטים לא מעורבים בראש החברה זה הצעירים והאישה".

ענאן והבה

ענאן מזכיר שמות של נשים דרוזיות שהובילו בהיסטוריה הדרוזית בעיקר בלבנון וסוריה.

ענאן: "לגבי הזרים שכונת דליה צעירה זו שכונה של חיילים משוחררים שהם בני דאלית אל כרמל, בשנים האחרונות המצב שונה מהגרלה למכרז וזה פתח דלת לאנשים אחרים שהתחילו לבנות ולהשכיר לאנשים זרים".

ענאן: "מעולם לא הכרזתי על הצטרפותי לפוליטיקה המקומית, אני כרגע לומד את הסביבה, יש הרבה פניות מחברים להצטרף, אני בינתיים מסתכל מקרוב על הדברים, אני חושב שהגיעה השעה ששני המרכיבים של הצעירים והנשים יובילו והכוונה להוביל סוג של מהפכה בחשיבה ובצורת המבנה שלנו".

"חשוב לדאוג לחינוך הילדים ולא איפה לחתן אותם וכמה אוכל לשים על השולחן".

 

לכל הדברים בסרטון

{YouTubeVideo id=S3TWXdtMY_E}

תגובות

10. 11 לפני 8 שנים
מ.ח.
9. محلل سياسي לפני 8 שנים
جميل جدا
8. אזרחית לפני 8 שנים
עניין של ניסיון הכל
7. דלית אל כרמל זקוקה לך ענן לפני 8 שנים
דלית אל כרמל זקוקה לך ענן
6. בחורה לפני 8 שנים
צודק אבל
5. דלאוי חלבי חור לפני 8 שנים
מסכים במאה אחוז אבל
4. תושב שנמאס לו מרפיק ומהחמולות לפני 8 שנים
ילה ענאן אנו איתך
3. אנואר סעב לפני 8 שנים
קצין וג'נטלמן
2. בחור לפני 8 שנים
כל הכבוד ענאן
1. אמיר חניפס לפני 8 שנים
כל הכבוד יקירי

מומלצים