למה חשוב לעשות יישור שיניים

טיפולי יישור שיניים הם טיפולים נפוצים יותר מכפי שרבים חושבים. הסיבות לבצע את הטיפול הן צמיחה לא טובה של השיניים או פגיעה שהובילה לכך שהן לא במקום.

11.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
למה חשוב לעשות יישור שיניים

אופן הטיפול משתנה בין אחד לשני ולאחר מעקב והתייעצות עם רופא השיניים. ההליך עצמו עולה כסף, דורש מעקבים אצל הרופא ולעתים הוא לא נעים, אך הוא חשוב מאד ויכול למנוע מחלות ופגיעה בחלל הפה והלסת.

הגנה מפני מחלת העששת

שיניים שהן צפופות, עולות זו על זו ונמצאות במנח הלא נכון, מעלות את הסיכון להתפתחות מחלת העששת אשר מובילה לפגיעה בשיניים, חורים ונזקים חמורים. ככל שהמחלה מחמירה כך הנזק גדול יותר וקשה לטפל בה והדרך הטובה ביותר להתייחס אליה היא לנסות למנוע אותה. לאחר יישור שיניים הסיכון להתפתחות המחלה יורד בצורה משמעותית ולמעשה כך נוצרת הגנה על השיניים לאורך זמן (כשיש לשלב ביקורים תקופתיים אצל הרופא גם לאחר פעולת היישור).

הפחתת הסיכון לנסיגת חניכיים

כאשר השיניים אינן מסודרות כפי שהן אמורות להיות, הסיכון לנסיגת חניכיים עולה וזאת בשל העברת כוחות הלעיסה למקום הלא טבעי ושינוי אורך השורש. הפגיעה בחניכיים יכולה להיות בלתי הפיכה והדרך הטובה ביותר לטפל בה היא להימנע ממנה על ידי ביקור קבוע אצל הרופא וקבלת החלטה לגבי ביצוע יישור שיניים במועד הנכון ביותר למטופל.

טיפול ומניעת מחלות נשימה

ישנם ילדים אשר עלולים לסבול מבעיות נשימה בעקבות הרגלים כמו מציצת אצבע ומוצץ שמובילים לדחיפה של הלשון, מה שיוצר התפתחות שאינה תקינה של הלסת. כאשר הלסתות אינן במצב שהן אמורות להיות אחד הדברים שעלולים לקרות הוא התפתחות של קשיי נשימה. במקרים שכאלו יישור שיניים יכול לעזור ולהקל ולעתים הוא יתבצע בגיל צעיר כשהדבר תלוי במצב הפה והלסת.

תחושה אסתטית וביטחון עצמי

הביטחון העצמי שלנו הוא אחד הדברים החשובים בחיינו. אנשים שמרגישים בטוחים בעצמם מעזים יותר, יוצרים קשרים בקלות יחסית וחיים בנינוחות עם עצמם. אחד הדברים המשפיעים על הביטחון העצמי הוא המראה האישי וכאשר השיניים אינן ישרות הדבר יכול לפגוע בו. כמובן, יישור שיניים מעלה את הערך העצמי ומוביל לשינוי משמעותי גם בנראות, גם בתחושה האישית וזאת בנוסף לכך שהוא תורם לבריאות חלל הפה.

קצת על יישור שיניים

הסיבות לכך שהשיניים מתפתחות בצורה לא טובה יכולות להיות קשורות בגנטיקה (מבנה מולד), בשל הרגלים סביבתיים (כמו למשל מציצת אצבע או מוצץ לאורך שנים), פעילות לא תקינה של שרירי הלסת, עקירת שיני חלב ומכה (אשר גורמת לתזוזה). בכל המקרים הללו אפשר לבצע יישור כשאת המעקב אפשר לבצע כבר מגיל 6 ואת הטיפול מתחילים בדרך כלל לאחר גיל 10 ולרוב רק לאחר החלפת שיני החלב, לקראת גיל 12 (אצל חלק מהילדים החלפת השיניים תהיה בגיל מאוחר יותר).

טיפול יישור השיניים עצמו יכול להתבצע בשיטות שונות וזאת בהתאם למידת הנזק של השיניים. מה שיכול למנוע מרבים לפנות לטיפול הוא המראה הלא אסתטי במהלך הטיפול עצמו. היום ישנם שלל פתרונות ולאלו אשר חוששים ממראה לא נעים לאורך הטיפול אין מה לדאוג אלא פשוט לפנות אל רופא השיניים, לשתף אותו בחששות ולשמוע ממנו מהן האפשרויות הקיימות לטיפול.

ישור שיניים

תגובות

מומלצים