"צא מהסרט שלך, اطلع من فلمك"

זוהי עשייה קולנועית אשר עוסקת בסיפור העשייה הקולנועית, הגיבור עומד אל מול הקונפורמיזם החברתי, קריאה לאלו שנטשו את החלום.

11.08.2016 מאת: מבקר
"צא מהסרט שלך, اطلع من فلمك"

על החלום ושברו על סרטם של מורד עבוד וראע'ב אבו רוקן "צא מהסרט שלך" "اطلع من فلمك"

בשבוע שעבר נעניתי להזמנה שהייתה על גבי שלטים צבעוניים ברחבי הכפר, לצפות בסרטם המשותף של היוצרים המקומיים מורד עבוד וראע'ב אבו רוקן שנקרא "צא מהסרט שלך" "اطلع من فلمك"

כאשר המחשבה על קיומו של סרט מקומי, ועוד כזה שמבוסס על סיפור אמיתי, לא הותירה אצלי ברירה אמיתית שלא להגיע להקרנה הראשונה של הסרט לציבור הרחב.

הסרט, במעט שניתן לפרט עליו בכדי לא להרוס לאחרים את חוויית הצפייה, עוסק במי שחולם להיות שחקן חרף מסרים חברתיים שקוראים לו לנטוש את החלום ולהתרכז בעשייה "אמיתית" מניבה ורווחית מסרים אשר קוראים לו "לצאת מהסרט" בו הוא נמצא.

הגיבור עומד אל מול הקונפורמיזם החברתי וגומר אומר בלבו שלא לנטוש את החלום שבלבו ואת הייעוד שלו לשחק, כאשר לנגד עיניו של הגיבור הזה נמצא גיבור מיתולוגי מוכר מעולם הקולנוע.

זוהי עשייה קולנועית אשר עוסקת בסיפור העשייה הקולנועית, אך בעיקר בזכותו של כל אדם וכל יוצר לעשות כן. בימוי הסרט והפקתו משדרים פשטות מכוונת, כאשר כולו מתנהל ברחובות הכפר ובבתיה, במצלמה אחת, וללא תפאורה גרנדיוזית.

הדרך בה נעשה הסרט היא חלק מהסיפור עצמו וחלק מהסרט, כך נדמה, והצופה לא יכול להימלט מהתחושה החמימה המוכרת שמלווה את הסרט מתחילתו ועד סופו.

ילדים קטנים חולמים, גם ילדים גדולים חולמים, ההבדל, הוא שילדים קטנים מלאי אמונה שחלומותיהם ברי הגשמה, ואילו הגדולים חסרי אמונה מעין זו, לא מפני שהדבר נכון אלא דווקא מפני שהם גדלים אל תוך "כור ההיתוך" של החיים ושל המציאות.

הסרט מעמת את הצופה עם חלומו שלו ועם הדרך בה בחר להגשמת החלום, אם בכלל.

לא בכדי נקרא הסרט איך שנקרא, וזאת כמאמר אחת הדמויות בסרט, שמופנית לגיבור, לצאת מהסרט בו הוא נמצא.

לי נדמה, כי קריאה זו לא מכוונת לגיבור דווקא, אלא לאלו שנטשו את החלום והתכנסו לתוכה של רצייה חברתית, מבלי לשמוע את פעימות הלב ומבלי להגשים את הייעוד.

יש לברך על כל יצירה מקומית, ובפרט כזו שמתעמתת עם נורמות ותפיסות חברתיות בצורה עדינה ומעוררת מחשבה. יש לברך על יצירה מעין זו בשל היותה יפה.

בואו לראות את הסרט! הסרט יוקרן ביום 20/8/2016 בשעה 20:00 במרכז הקהילתי בעספיה.

 

{YouTubeVideo id=xqP6AHFi1CI}

תגובות

1. בחור מדליה לפני 8 שנים
כל הכבוד!

מומלצים