כיצד בוחרים גופי תאורה לבית?

נכנסתם לבית חדש? אתם רוצים להעניק לבית שלכם תחושה נעימה ולשנות את האווירה בו? זה הזמן לחפש אחר גופי תאורה לבית.

12.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כיצד בוחרים גופי תאורה לבית?

ברגע שתתחילו להסתכל על האפשרויות העומדות לפניכם תגלו עיצובים רבים ומגוונים ולכן צירפנו ארבעה טיפים שיעזרו לכם לעשות את הבחירה הנכונה לבית שלכם.

1.חשבו מה המטרה של גוף התאורה

גוף תאורה יכול להיות חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית ויש לשים לב לנראות שלו ולהשפעה של האור על החלל כולו. רגע לפני בחירת גופי התאורה מומלץ מאד לחשוב מה תרצו להשיג באמצעות האור. האם תרצו להאיר את החלל בעוצמה? האם תרצו להעניק תחושה של חלל גדול או אולי להפך, ליצור אינטימיות במקום? כמו כן, תרצו לחשוב מראש אם גוף התאורה מיועד לחללים המרכזיים של הבית, לחדרים או למטבח וזאת בטרם תבצעו את הקנייה (כלומר, גם אם מצאתם מנורה שנראית לכם יפה כדאי שתחשבו איפה תשימו אותה כדי לוודא שהיא תתאים למרחב).

2.זכרו כי אור יכול לשנות אווירה וליצור עיצוב חדש

האור יכול לשנות את האווירה בבית ולהשפיע על העיצוב. שימוש נכון בגופי תאורה והתייחסות לכיוון השלכת האור צריכה להיות חלק בלתי נפרד מקבלת ההחלטה אלו גופי תאורה לשים. אור אשר מקרין מלמטה כלפי מעלה יכול להעניק תחושה של חלל גבוה יותר ולכן יתאים למקומות נמוכים. תאורה אשר מקרינה לאורך מסדרון תוסיף לו אורך ויש לבחון אם זהו העיצוב הרצוי למקום או לא. בנוסף, ישנם גופי תאורה אשר ממקדים את האור למקום מסוים והם מתאימים במיוחד לצדי המיטה בחדר השינה, אזור קריאה בסלון ומעל תמונה שרוצים להעניק לה תשומת לב.

3.התייחסו אל צבע האור

מעבר להתייחסות לצורת גופי התאורה ולמיקום שלהם, יש לחשוב גם על הצבע שהם יאירו. היום אפשר למצוא פתרונות תאורה שונים ובהם גם אפשרויות של תאורת לד ונורות חסכוניות. בבחירת התאורה יש לבחון בין היתר גם את הצבע של האור כאשר אור בוהק ולבן ייתן תחושה של ניקיון מצד אחד אך גם קרירות מן הצד השני. תאורה צהבהבה תעניק למקום תחושה של חמימות ועם זאת היא לא תמיד תהיה חזקה מספיק. לכן מומלץ לשלב בין צבעים שונים ולקבל בבית את האפקט המושלם.

4.בחנו את הפונקציונליות של המרחב

מה שיש במרחב הביתי שלכם הוא נתון וזאת במיוחד אם אתם לא נכנסים להליך בנייה או שיפוץ הבית. לכן, בבחירת גופי תאורה לבית אחד הדברים שיהיה עליכם להתחשב בהם הוא המצב הקיים שקובע היכן תוכלו לשים את המנורות השונות. עם זאת, כדאי שתשמרו על ראש פתוח ותזכרו שהתאורה יכולה להשפיע על התחושה בבית ולכן לעתים שווה גם לבצע התאמות כדי לשים את הגוף הנכון במקום המתאים לו.

גופי תאורה

תגובות

מומלצים