טיולים ותיירות באזור חיפה והכרמל

בין מרכז הארץ לצפונה הרחוק (עד כמה שנחשב רחוק בארץ הקטנה שלנו...ממש לצידו של כביש החוף שוכנת עיר מקסימה חיפה.

12.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
טיולים ותיירות באזור חיפה והכרמל

עבור רבים חיפה מהווה רק תחנת מעבר בדרך מכביש החוף אל המפרץ וצפונה משם אל הגליל, אך בחיפה יש הרבה מעבר. קודם כל, חיפה היא בירת הצפון, העיר הגדולה ביותר במחוז הצפון והגליל.

מעבר לכך, זוהי עיר המשלבת נוף אורבני עם טבע- הכרמל הירוק יחד עם הכחול של הים, ומסלולי נחלים המתחילים בנקודות מרכזיות בעיר וחומקים אל אזור של טבע פראי. זוהי עיר רב תרבותית בה חיים בשלום יהודים, ערבים נוצרים ומוסלמים, וממש בסמוך אליה חיים דרוזים בישובים עוספיה ודאלית אל כרמל.

בחיפה בחרו הבהאים להקים את המרכז הבהאי העולמי, הכולל גנים תלויים מרהיבים ומקדש הממוקם במרכז המדרון. בחיפה ישנו גם שילוב של עתיק עם חדש. ניתן למצוא בה אזורים, כמו העיר התחתית או הדר הכרמל בהם ישנם מבנים עתיקים מתקופות שונות.

מעבר לייחוד שיש בה של נוף ומרקם אנושי, ניתן למצוא בחיפה מגוון רחב מן האטרקציות הרגילות המוצעות בערים הגדולות: מרכזי קניות, חנויות, מסעדות ובתי קפה, שווקים, פארקים וגנים, גן חיות, מוזיאונים, טיילת יפהפיה שלאחרונה עברה מתיחה וכיום היא משתרעת מאזור בת גלים בצפון ועד חוף דדו בדרום. בקיצור, חיפה היא לא רק תחנת מעבר בין המרכז לגליל.

חיפה היא עיר מלאת קסם אשר יום אחד אינו מספיק בכדי לגלות את כל הקסם שבה. קחו לכם מספר ימים, במהלכם תרגישו בטיול באיטליה, צרפת, יוון ועוד. מה צריך יותר?.

מסלולי טיול בחיפה והכרמל

נחלים במערב חיפה: המיוחד בחיפה הוא האפשרות להתחיל טיול בנקודה מרכזית וכמו להיעלם ממש אל תוך חורש המשכיח לחלוטין את העיר הסואנת. באזור מערב חיפה ישנם נחלים שונים המתחילים בנקודה גבוהה על רכס ההר ומתקדמים מטה (מערבה) אל עבר הים. אחד הנחלים היפים הוא נחל שיח אשר מתחיל בשכונת כרמליה ומסתיים בשכונת נווה דוד. במסלול זה, מלבד צמחיה של חורש כמו עצי אלון, חרוב ושיחים כמו לוטם ורתמה קוצנית תראו גם מערה, מעיין הנובע ממנה אל תוך בריכה, מערת קומותיים בה היה מנזר, בוסתן הנקרא בוסתן כיאט ובו עצי פרי ותעלות מים. נחל אחר הוא נחל לוטם המתחיל מגן האם שבמרכז הכרמל ומגיע עד חוף הים. בתווך בין שני הנחלים הללו נמצא גם נחל אזוב. קחו לכם הפסקה מן השיטוט בעיר ולכו באחד המסלולים האלה. ניתן גם לעשות חלק מן המסלול ולשוב לנקודת המוצא.

פארק הכרמל: פארק הכרמל נמצא בצידו הדרומי של הכרמל, מעבר לאוניברסיטת חיפה, אותו מבנה הבולט על רכס ההר אותו רואים היטב גם מנקודות צפוניות כמו עכו או אפילו ראש הנקרה בימים טובים. פארק הכרמל ידוע ביערות הירוקים שלו ובמקומות הרבים שניתן לערוך בו פיקניקים. הרצף הירוק של שטחים פתוחים המשתרעים על פני 124,000 דונם הופך את הכרמל באמת להר הירוק כל ימות השנה. באזור זה של הכרמל ישנו שפע של אטרקציות ומסלולי טיול ברמות שונות. נחלים כמו נחל אורן ונחל אלון הם רק חלק מן הנחלים באזור זה. בנוסף ישנם אתרים ייחודיים כמו החי בר בהו תראו את נשרים, עזים מסוגים שונים ועוד, קרן הכרמל (המוחרקה), חורשת הארבעים הקרובה לאוניברסיטה וגם ישובי הדרוזים דאלית אל כרמל ועוספיה  בהם תוכלו לשוטט, לטעום מאכלים דרוזים אותנטיים (שכוללים הרבה מעבר לפיתה דרוזית עם לאבנה וזעתר...). באזור פארק הכרמל, צפונית- מזרחית לו, ישנו פארק נשר בו תלכו על גשר תלוי מעל היערות ממש כמו ביערות גשם ותראו מדי פעם את נופו של מפרץ חיפה והרי הגליל עד החרמון.

שכונות ואתרים מעניינים

הגן הבהאי ומרכז הכרמל: הגן הבהאי נראה כמקום שנלקח מגלויה. קשה להאמין כי היופי הזה אכן ישנו במציאות. האסתטיקה המדהימה, הדייקנות, הטכניקה- כל אלה הם ברמה וירטואוזית ממש. לגן הבהאי ישנם שני שערים: השער העליון ברחוב יפה נוף שבמרכז הכרמל והשער התחתון הסמוך למושבה הגרמנית. ניתן לטעום מעט מן הגנים המופלאים באופן חופשי. על מנת להעמיק יותר יש לקחת סיור מודרך מן השער העליון עד למרכז הגנים במקדש כיפת הזהב או סיור בחלק התחתון היוצא סמוך למקדש כיפת הזהב עד לשער התחתון. מעט מעל לשער העליון של הגנים נמצאת טיילת לואי המרהיבה ממנה תוכלו לראות נוף מדהים של הצפון כולו. מרכז הכרמל הוא אזור של בתי קפה ומסעדות, נמצא בו גן החיות של חיפה ובחג סוכות מתקיים בו פסטיבל הסרטים הכולל מגוון רחב של סרטים, מופעים מוזיקליים, סרטים חינם והפנינג שלם.

המושבה הגרמנית: המושבה הגרמנית משתרעת לאורך שדרות בן גוריון שבצפון מערב העיר, בין שדרות העצמאות בצפון לרחוב אלנבי בדרום. שכונה זו הוקמה כמושבה טמפלרית, אחת מתוך מספר מושבות טמפלריות שהוקמו ברחבי הארץ. היום, במיוחד לאחר הקמת הגנים הבהאיים, עברה המושבה מתיחת פנים ושיפוץ המבנים אך נשמר היטב המבנה האותנטי והמיוחד שלהם. המושבה היא אזור משגשג ושוקק חיים בו שפע של מסעדות ובתי קפה, מרכז קניות הפתוח כל השבוע ואזור שכיף לבלות בו ביום ובמיוחד בערב כשנדלקים אורות הגנים הבהאיים ומנצנצים על המדרון.

ואדי ניסנאס: ואדי ניסנאס הוא כמו מובלעת כפרית הממוקמת בין שכונת הדר הכרמל לעיר התחתית. במקום סמטאות מתפתלות עם בתים הבנויים בסגנון ערבי עתיק, חנויות אותנטיות לממכר מאכלים שונים, מאפים, ממתקים וגם בגדים. אם אתם מגיעים לחיפה בסביבות חנוכה נערך בואדי ניסנאס מדי שנה פסטיבל "החג של החגים", פסטיבל חגיגי ומהנה אשר מדגיש את הרב תרבותיות בחיפה. הוא נערך בנקודת מפגש של חגים של כל הדתות: חנוכה היהודי, כריסטמס הנוצרי, וחודש הרמדאן ועיד אל פיטר או חג הקורבן המוסלמי. הפסטיבל כולל מופעים מוזיקליים, תערוכות בגלריות השונות באזור, פעילויות לילדים וכמובן הרבה אוכל שנמכר בסמטאות הואדי.

ובין לבין- איפה ישנים?

עם כל הכבוד לשפע האטרקציות שמציעה חיפה, בין לבין צריך גם לישון..גם בכך חיפה מציעה שפע של אפשרויות. בחיפה ישנו מגוון רחב של בתי מלון בכל הרמות, מלונות גדולים השייכים לרשתות ארציות ובין לאומיות, מלונות בוטיק קטנים, מלונות פשוטים המציעים לכם את מקום הלינה לאחר שעות של טיול אינטנסיבי ברחבי העיר ומלונות המעניקים לכם פינוק לחופשה המשלבת בין טיולים לבין ימים של נופש רגוע נטו. אם אתם מחפשים לינה זולה במיוחד, בחיפה ישנן גם אכסניות המעניקות לינה במחירים הנוחים לכל כיס.

בתי המלון והאכסניות מתפרשים על פני כל העיר, ישנם מספר מוקדים בולטים כמו מרכז הכרמל בו תמצאו את מלון דן כרמל הוותיק והאקסקלוסיבי הנמצא במקום כבר שנים. לצידו נמצא מלון ביי ויו (מלון נוף לשעבר) גם הוא מלון ותיק שעבר שיפוץ ומתיחת פנים בשנים האחרונות.

לצד שני אלה נמצא האח הצעיר של דן כרמל- מלון דן פנורמה הבולט בגובהו לעומת שני האחרים. כל המלונות הללו הם מלונות ברמה גבוהה בהם תזכו לאירוח מפנק. קרוב אליהם נמצא גם מלון קראון פלאזה. על שפת הים ישנם מספר בתי מלון כמו מלון לאונרדו פלאזה הממוקם ממש על הטיילת וניתן ליהנות בו מן הגישה הקרובה לים.

באזור המושבה הגרמנית תוכלו ליהנות ממספר בתי מלון קטנים יותר כמו מלון קולוני, מלון בוטיק הטמפלר'ס ועוד. מלונות בוטיק נוספים ישנם גם במרומי הכרמל קרוב לציר מוריה, הציר המרכזי החוצה את הרכס, כמו מלון בוטיק וילה כרמל ואחרים. בחיפה ישנו שפע של אפשרויות לינה המתאימות לתיירים בכל הגילאים, לכל תקציב ולכל סוג חופשה. זה הזמן לבוא לחיפה ולמצוא בה הרבה מעבר למה שציפיתם. כאן סיפרנו לכם רק על קצה המזלג מה מציעה העיר שעל הכרמל. את השאר כבר תגלו בעצמכם...

התוכן והמידע הינו באדיבות הוטלז מלונות בחיפה ואזור הכרמל

חיפה

תגובות

1. מדי לפני 8 שנים
האזור הכי יפה לטיולים בארץ

מומלצים