טיול לדולומיטים למה כדאי לכם לצאת?

הדולומיטים, רכס הרים המהווים חלק מהרי האלפים הנמצאים בצפון איטליה כשגבולם הצפוני הוא עמק פוסטר וגבולם הדרומי נמצא בעמק סוגנה.

13.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
טיול לדולומיטים למה כדאי לכם לצאת?

ההרים עצמם הם יצירת טבע מלפני כ-200 מיליון שנה והמראה המאפיין אותם הוא של מצוקים גבוהים היוצרים יחדיו נוף עוצמתי. האזור מזמין אליו מטיילים לאורך כל עונות השנה כשבחורף הוא מושך אוהבי אקסטרים המעוניינים בחופשת סקי ובקיץ הוא מושך אליו תיירים אשר רוצים ליהנות מהנוף הנפלא, האגמים, העיירות הציוריות ולטייל בין כל אלה.
שלוש סיבות מדוע לצאת דווקא לדולומיטים

1. הנוף הקסום

הנוף הקסום שמציעים הרי הדולומיטים מרשים לאורך כל עונות השנה, גם כאשר האזור מושלג וגם כאשר הוא פורח בעונות האביב והקיץ. בין היתר בסביבה ישנם אגמים כחולים, מרחבים ירוקים, עיירות ציוריות שאפשר להיכנס אליהן לטיול וכמובן, הרים הנישאים לגובה בהם אפשר לטייל או פשוט להביט בהם בפליאה.

המעבר בין ההרים והנופים הקסומים יכול להיות בהליכה רגלית בטיולים מאתגרים (טרקים), נסיעה בשבילים, טיפוס הרים (סנפלינג) וישנם גם מסלולי אופניים במקום. בחודשים החמים (אביב וקיץ) יוכלו המטיילים ליהנות משפע של אטרקציות הפתוחות בפניהם במקום (אטרקציות שאינן סקי כמובן אשר פתוח בחודשי החורף).

2. אתרי סקי מפותחים

הרי הדולומיטים מציעים אתרי סקי מפותחים מאד עם מסלולים המתאימים לרמות שונות, מה שאומר שגם משפחות יכולות ליהנות מהמקום וגם גולשים מנוסים. מעבר לאתרים עצמם, המציעים מתקנים ברמה גבוהה, נוף ההרים הסובב את המסלולים הופך את החוויה למהנה עוד יותר ולמקום מועדף על גולשים רבים.
לרוב, אתרי הסקי יעניקו חוויה נינוחה מבחינת עומס הכבישים המובילים אליהם והעלייה במתקנים, אך כדי ליהנות כדאי לשים לב לחופשות הילדים באיטליה ולהבטיח בכך את החוויה המושלמת (בחופשות אלו המחירים יהיו גם יקרים יותר).

3. מזג אוויר נוח לטיול

סיבה טובה לצאת לטיול באזור הדולומיטים היא מזג האוויר הנוח בחודשי האביב והקיץ. היות ורוב הפסגות עולות על שלושת אלפים מטר גובה האזור קריר ומומלץ להביא בגדים חמים לערב. היתרון של מזג האוויר הוא שאפשר לצאת לטיולים רבים, לאורך שעות ולבלות בחוץ בלי תחושת מחנק ורצון להיכנס למזגן. בעונות אלו ישנן גם שפע של פעילויות אקטיביות המזמנות אליהן תיירים רבים.

למעוניינים לצאת לאזור בחורף – הדבר אפשרי אך צפויים ממטרים ולכן הטיולים צפויים להיות קצרים יותר בכל פעם וכן ייתכנו ימים בהם הטיולים לא יהיו רגליים בכלל. בעונה זו המחירים נוטים להיות נמוכים בצורה משמעותית ויש שימצאו בכך יתרון.

איך מגיעים אל הדולומיטים

ישנם ארבעה שדות תעופה מרכזיים באזור הדולומיטים כאשר נהוג לשכור רכב ממקום הנחיתה ואיתו לנסוע אל היעד עצמו. הערים אליהן אפשר להגיע הן ונציה, הממוקמת במרחק של כ-180 ק"מ מהמקום, ורונה, הממוקמת כ-230 ק"מ ממנו, אוסטריה, במרחק של כ-130 ק"מ, אך דורשת מעבר לאיטליה שאינו חינם ומילאנו המרוחקת ביותר, כ-400 ק"מ מהדולומיטים. הדרך הטובה ביותר להגיע אל הדולומיטים עצמם יהיה דרך שכירת רכב שישמש גם לאורך הטיול כולו.

דולומיטים

תגובות

מומלצים